Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Hoi Hoi,
Nieuw hier, half oktober de trotse rijdster van een VW LT 28 uit 1975 geworden
Echter doordat ik iemand ruim een maand geholpen heb aan tijdeluck wonen ter overbrugging...
Wilde ik Onze Annie starten... echter, de sleutel was en is met geen mogeluckheid om te krijgen... gespray'd
Mocht nog niet baten.
Kennisje heeft door het contactblokje uit de stuur kolom te halen en met een draad , lukte het starten...
Nu zojuist een nieuwe contact cilinder besteld, hopeluck de goede
Nieuw hier, half oktober de trotse rijdster van een VW LT 28 uit 1975 geworden
Echter doordat ik iemand ruim een maand geholpen heb aan tijdeluck wonen ter overbrugging...
Wilde ik Onze Annie starten... echter, de sleutel was en is met geen mogeluckheid om te krijgen... gespray'd
Mocht nog niet baten.
Kennisje heeft door het contactblokje uit de stuur kolom te halen en met een draad , lukte het starten...
Nu zojuist een nieuwe contact cilinder besteld, hopeluck de goede
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Vandaag weer de multiplex plaat voor de radiateur geplaats (dekt ongeveer de helft af)
dat is mijn alternatieve " winterstand "
want de motor komt bijna niet op temperatuur anders
en dan slaat de motor af als ik de kachel aan zet.
dat is mijn alternatieve " winterstand "
want de motor komt bijna niet op temperatuur anders
en dan slaat de motor af als ik de kachel aan zet.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Dan is er iets niet goed met je thermostaat, want zolang je kvs koud is zou die uberhaupt niet door de radiator mogen gaan.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Dat zou kunnen,
heb daar twee jaar geleden wel een nieuwe thermostaat in gezet.
Ik heb begrepen dat er altijd wel vloeistof langs de thermostaat stroomt,
anders kan die niet reageren op de temperatuur.
Als het boven de 6 graden is buiten,
dan is de motor wel heel snel op temperatuur en word ook nooit te heet.
Ook als de motor een tijdje gelopen heeft is er geen probleem meer.
Voor nu werkt deze oplossing in ieder geval goed,
maar wel wachten met de kachel aan zetten tot de motor op temperatuur is.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
bij een gesloten thermostaat is die ook echt dicht. Er zit in de meeste thermostaten een heel klein gaatje, van een mm of 2 en dat is om ontluchten beter te laten verlopen. Je thermostaat patroon is zodanig geplaatst dat die altijd in de warme stroom zit, ook al is die gesloten. daarvoor hoeft er geen water door de thermostaat heen.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Niet met de LT rechtstreeks maar wel voor de LT .
Gisteren naar de Rijbewijs keuring omdat mijn wagen Boven de 3500 KG is en mag zijn .
C rijbewijs en in mijn geval tot 5000 KG .
Zoals verwacht weer netjes voor 5 jaar verlengd .
Gisteren naar de Rijbewijs keuring omdat mijn wagen Boven de 3500 KG is en mag zijn .
C rijbewijs en in mijn geval tot 5000 KG .
Zoals verwacht weer netjes voor 5 jaar verlengd .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Reparatie deel
Op maat gemaakt
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Daar over heen gaat epoxy primer en lak
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Weer een LT1 met roest onder het raam aangepakt:
Om het rubber te kunnen hergebruiken.
Was wel weer redelijk veel werk om alle roest uit de rubber afdichting te borstelen. Te lang gewacht met repareren Nieuw voorgevormde hoek er in lassen.
Raam met rubber er uit gewerkt met vaseline en tandenborstels.Om het rubber te kunnen hergebruiken.
Was wel weer redelijk veel werk om alle roest uit de rubber afdichting te borstelen. Te lang gewacht met repareren Nieuw voorgevormde hoek er in lassen.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
je kon het in de cabine ruiken.
Motorkap open en ja hoor,
een leiding spoot halverwege recht omhoog.
Gelijk hele nieuwe set er in gezet,
die leidingen slijten toch wel flink.
alle 3 onze LT's hebben inmiddels na lekkage een nieuwe set leidingen gekregen.
-
- Moderator
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Ziet er netjes uit, soms is het jammer dat er geen doorzichtige motorkappen zijn
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Ik snap het niet helemaal. Hoe moet je nou je tanden poetsen?
Tss tss, de LT-wereld zit vol verrassingen.
1990 1G, tweetanksysteem
Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .
Bij d APK van mijn werkbus kwam een lekkende dieseltank aan het licht.
Tank er onderuitgehaald,
5cm dikke korst er afgeschraapt.
Alle seals en rubbers en slangen vervangen: . Zit er weer in en APK goedgekeurd,
voorlopig weer 2 jaar onder de pannen.
Tank er onderuitgehaald,
5cm dikke korst er afgeschraapt.
Alle seals en rubbers en slangen vervangen: . Zit er weer in en APK goedgekeurd,
voorlopig weer 2 jaar onder de pannen.