Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Volkswagen LT 2 (1996-2006)
Plaats reactie
KarlOtter
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 09, 2021 5:31 pm

Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door KarlOtter »

Goedemiddag,
Ik ben een nieuw lid op dit forum, mijn naam is Karl en heb oo het moment 2 LT’s. Een 35 2.5 tdi, dichte bus uit ‘98, probleemloos. Mijn zorgenkind is een LT 46 tdi 2.8 tdi uit 2093. Heb deze toendertijd nieuw gekocht, met PTO en een haakarmsysteem. Heb al erg veel problemen met deze gehad. (Cilinderbussen gescheurd bij 100K was wel het hoogtepunt).
Nieuwe romprevisie motor gehad toen en vanaf dat momemt niet heel veel problemen meer gehad. Tot een poosje geleden. Ik had veels te weinig vermogen omdat turbo het niet deed/niet aangestuurd werd. Heeft paar keer bij VW Autohaas gestaan, konden er niet zoveel mee (factureren lukte overigens prima…) maar nu heeft ie een nieuwe kuur. Na ongeveer 10 minuten rijden (of stationeer draaien) en dd temperatuur tot ca. 80 graden oploopt slaat de motor zonder aankondiging af. Starten kan, gaat ook gewoon rond maar slaat niet aan. Als ik em gewoon laat afkoelen start ie weer als een nieuwe. Garage weet er geen raad mee, heeft iemand hier een idee?
Vr. Grt. Karl
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door harm.eikelkamp »

hoge druk pomp levert niet genoeg druk
gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
KarlOtter
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 09, 2021 5:31 pm

Re: Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door KarlOtter »

Krijg net telefoon van garage dat het de krukassensor was. Had het al eens voorbij zien komen op het forum maar ik zag er zelf niks aan, was dus toch de boosdoener. Harm alsnog bedankt voor de mogelijke oplossing😊
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door harm.eikelkamp »

top :D :D
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
KarlOtter
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 09, 2021 5:31 pm

Re: Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door KarlOtter »

Ander topic wellicht maar is er iemand die deze motoren kan uitlezen? Hopeloos met dit type, ook met “verloopstekkers”
Arie Slijpgruis
Berichten: 16
Lid geworden op: di mei 05, 2015 5:25 pm

Re: Afslaan motor 2.8 tdi Lt 46

Bericht door Arie Slijpgruis »

Niet een vlotte reactie, maar ik lees dit nu net pas.
Bij mij in Winkel heeft Autobedrijf WE carservice mijn bus uitgelezen en de juiste conclusie getrokken.
Plaats reactie