VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
eerste kampeer nachtje in de LT van dit jaar is een feit! Beetje fris, maar wel fijn!
niet de mooiste plek, maar was bij familie.
niet de mooiste plek, maar was bij familie.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
maakt niets uit.....als je maar op pad bent en kunt genieten
daf 800 still going strong pride of the east
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
de 16 inch wielen zitten eronder. eerste foto is met 14 inch, de 2 eronder met 16 inch
en nog een close up van het voorwiel met 14 inch:
en hoeveel ruimte er nu over is tussen wiel en spatbord:
het verschil is ongeveer 10km per uur. Waar de automaat eerst bijv bij 55 schakelde, doet hij dat nu bij 65. En dat is perfect. Precies wat ik zocht. In theorie zou ik nog wel een lager toerental kunnen krijgen met andere achterassen etc, maar dan lever je wel in in trekkracht bij wegrijden. Nu voelt het allemaal nog heel vlot, maar net wat minder toeren op de snelweg.
eerst dacht ik dat ze erg zwaar stuurden, maar ik had ze niet helemaal op druk. het zijn echt zwaardere banden dan de 14 inch banden, en moeten wel echt op 3,5-4 bar staan.
Nu sturen ze nog steeds ietsje zwaarder dan de 14 inch en dat is logisch. Er is veel meer rubber op de grond. De stabiliteit daarentegen is stukken beter. Je voelt heeel goed dat de wangen veel minder inzakken door het gewicht van de camper. Dat is echt wel fijn.
Ik weet niet heel goed wat ik nu nog wil verbeteren aan de camper, behalve wat dingen aan het kampeergedeelte
en nog een close up van het voorwiel met 14 inch:
en hoeveel ruimte er nu over is tussen wiel en spatbord:
het verschil is ongeveer 10km per uur. Waar de automaat eerst bijv bij 55 schakelde, doet hij dat nu bij 65. En dat is perfect. Precies wat ik zocht. In theorie zou ik nog wel een lager toerental kunnen krijgen met andere achterassen etc, maar dan lever je wel in in trekkracht bij wegrijden. Nu voelt het allemaal nog heel vlot, maar net wat minder toeren op de snelweg.
eerst dacht ik dat ze erg zwaar stuurden, maar ik had ze niet helemaal op druk. het zijn echt zwaardere banden dan de 14 inch banden, en moeten wel echt op 3,5-4 bar staan.
Nu sturen ze nog steeds ietsje zwaarder dan de 14 inch en dat is logisch. Er is veel meer rubber op de grond. De stabiliteit daarentegen is stukken beter. Je voelt heeel goed dat de wangen veel minder inzakken door het gewicht van de camper. Dat is echt wel fijn.
Ik weet niet heel goed wat ik nu nog wil verbeteren aan de camper, behalve wat dingen aan het kampeergedeelte
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Ik weet wel iets,,,stuurbekrachtiging is ook lekker.
BUSJE KOMT ZO
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Ik rijd ook al 6 jaar met dezelfde ( Mercedes ) 16 inch velgen met rondom 215 / 75 - 16 banden met mijn LT 50 uit 86 .
Gelukkig heb ik een 5 bak en een Turbo Diesel met mijn 4100 KG .
De 1 heb ik echt nodig .
KM teller klopt echter niet meer bij mij .
35 op teller is 50 op navigatie en 65 is 80 .
Jaren geleden na 100 km rijden ook eens doorgetrokken in 4 tot 85 Km/h .
Is een stuk rustiger en fijner om te rijden .
Gelukkig heb ik ook de originele stuurbekrachtiging en ook erg tevreden over mijn geheel .
Gelukkig heb ik een 5 bak en een Turbo Diesel met mijn 4100 KG .
De 1 heb ik echt nodig .
KM teller klopt echter niet meer bij mij .
35 op teller is 50 op navigatie en 65 is 80 .
Jaren geleden na 100 km rijden ook eens doorgetrokken in 4 tot 85 Km/h .
Is een stuk rustiger en fijner om te rijden .
Gelukkig heb ik ook de originele stuurbekrachtiging en ook erg tevreden over mijn geheel .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
even een vraagje:
is dat met dubbel-lucht achter?
En heb je dan genoeg ruimte tussen de banden? ( de wangen moeten elkaar niet raken tijdens het rijden volgens mij)
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Mijn LT 50 is inderdaad dubbellucht achter maar heb ook nog niets anders gezien .
Ik rijd er al vele jaren mee zonder problemen .
Achter zit ik wel op de maximum luchtdruk van 4.5 bar en er zit onder ongeveer 2 CM tussen de banden en boven natuurlijk meer .
Klopt dat de banden elkaar niet mogen raken anders worden ze sneller warm en mogelijk klapbanden .
Ruimte tussen de banden is uit te rekenen met de bandenmaat en ET waarde .
Dit is wel de max en bij hoger gewicht zou ik inderdaad smallere banden moeten monteren ( of een tussenplaat maar dan moeten de draadeinden daar wel voldoende schroefdraad voor hebben ) .
Ik mag tot 5000 KG en ben nu ongeveer 4100 KG ( mag uit mijn hoofd 3300 KG op de achteras ) .
Voor mijn wagen is dan ook wel een ( vrachtwagen ) rijbewijs C1 of C nodig ( en elke 5 jaar vernieuwen met medische keuring ) .
Ik rijd er al vele jaren mee zonder problemen .
Achter zit ik wel op de maximum luchtdruk van 4.5 bar en er zit onder ongeveer 2 CM tussen de banden en boven natuurlijk meer .
Klopt dat de banden elkaar niet mogen raken anders worden ze sneller warm en mogelijk klapbanden .
Ruimte tussen de banden is uit te rekenen met de bandenmaat en ET waarde .
Dit is wel de max en bij hoger gewicht zou ik inderdaad smallere banden moeten monteren ( of een tussenplaat maar dan moeten de draadeinden daar wel voldoende schroefdraad voor hebben ) .
Ik mag tot 5000 KG en ben nu ongeveer 4100 KG ( mag uit mijn hoofd 3300 KG op de achteras ) .
Voor mijn wagen is dan ook wel een ( vrachtwagen ) rijbewijs C1 of C nodig ( en elke 5 jaar vernieuwen met medische keuring ) .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg!benno schreef: ↑ma feb 13, 2023 11:16 am Mijn LT 50 is inderdaad dubbellucht achter maar heb ook nog niets anders gezien .
Ik rijd er al vele jaren mee zonder problemen .
Achter zit ik wel op de maximum luchtdruk van 4.5 bar en er zit onder ongeveer 2 CM tussen de banden en boven natuurlijk meer .
Klopt dat de banden elkaar niet mogen raken anders worden ze sneller warm en mogelijk klapbanden .
Ruimte tussen de banden is uit te rekenen met de bandenmaat en ET waarde .
Dit is wel de max en bij hoger gewicht zou ik inderdaad smallere banden moeten monteren ( of een tussenplaat maar dan moeten de draadeinden daar wel voldoende schroefdraad voor hebben ) .
Ik mag tot 5000 KG en ben nu ongeveer 4100 KG ( mag uit mijn hoofd 3300 KG op de achteras ) .
Voor mijn wagen is dan ook wel een ( vrachtwagen ) rijbewijs C1 of C nodig ( en elke 5 jaar vernieuwen met medische keuring ) .
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
ik heb 205 mm brede banden (Waar bennog 215mm brede banden heeft)
en ik vind de afstand tussen beide wielen klein bij Dubbellucht. Niet TE klein, maar minder hoeft zeker niet. Zie onderstaande foto.
en ik vind de afstand tussen beide wielen klein bij Dubbellucht. Niet TE klein, maar minder hoeft zeker niet. Zie onderstaande foto.
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Ik denk dat bij mij ongeveer hetzelfde tussen de banden zit .
Iets is ook afhankelijk van de velgen natuurlijk .
Iets is ook afhankelijk van de velgen natuurlijk .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
maar even een korte update.
we gebruiken de camper best veel momenteel. Weekendjes naar familie, op pad met het gezin. Alleen afgelopen paar dagen al weer 350 km gedaan.
het rijdt zo lekker, de kids vinden het fantastisch. Heb voor hen nog een paar speakers boven de 4 zit gemaakt, zodat zij kinderliedjes kunnen luisteren. De speakers voorin kun je dan uitzetten, want die kinderliedjes ben je na een kwartier wel zat. Wij zitten dan gezellig samen voorin wat te kletsen.
ben nog met wat klusjes bezig, allerlei puntjes op de i zeg maar. Veel om het kamperen net wat makkelijker te maken. Maar al met al ben ik echt super blij met mijn camper!
we gebruiken de camper best veel momenteel. Weekendjes naar familie, op pad met het gezin. Alleen afgelopen paar dagen al weer 350 km gedaan.
het rijdt zo lekker, de kids vinden het fantastisch. Heb voor hen nog een paar speakers boven de 4 zit gemaakt, zodat zij kinderliedjes kunnen luisteren. De speakers voorin kun je dan uitzetten, want die kinderliedjes ben je na een kwartier wel zat. Wij zitten dan gezellig samen voorin wat te kletsen.
ben nog met wat klusjes bezig, allerlei puntjes op de i zeg maar. Veel om het kamperen net wat makkelijker te maken. Maar al met al ben ik echt super blij met mijn camper!
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
weinig bijzonders te melden, behalve dat we onwijs genieten van onze camper!
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
In het kader van geen bericht goed bericht.
Goed te horen dat alles nu goed werkt,
ik heb dit jaar de zelfde ervaring met mijn LT,
Lekker vaak weg en genieten.
vorig jaar was het zeuren bij ons , dynamo dieselleidingen enz.
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
daar zijn ze ook voor
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Re: VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
De lt snort nog steeds heerlijk! eigenlijk geen bijzonders te melden. We zijn er super blij mee, en hij rijdt waanzinnig lekker.
Ik heb afgelopen zomer nog een mooie foto gemaakt samen met zijn kleine broertje. Zo zie je ook heel goed waarom er toch wat meer ruimte in de lt is, vergeleken met de t2
Ik heb afgelopen zomer nog een mooie foto gemaakt samen met zijn kleine broertje. Zo zie je ook heel goed waarom er toch wat meer ruimte in de lt is, vergeleken met de t2