En nog een LT erbij.
-
- Moderator
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: VW LT28 Tabbert
dank voor ja antwoord, en de verhelderende foto's er bij
dat van die trekhaak is een juist punt en van die bevestigen punten klopt ook als het een "losse" opbouw is
toch mooi om te merken dat de keurmeesters hun werk naar behoren uitvoeren (en wakker zijn)
Barny
dat van die trekhaak is een juist punt en van die bevestigen punten klopt ook als het een "losse" opbouw is
toch mooi om te merken dat de keurmeesters hun werk naar behoren uitvoeren (en wakker zijn)
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

Re: VW LT28 Tabbert
Beter nieuws vandaag. De zon begint te schijnen op (G)oudje. (dat is de naam van onze camper. combi van Goud en Oudje)





Op papier, 6 zitplaatsen, 6 cilinders, benzine, 166kW. En, best bijzonder, mijn lt28 heeft ineens een maximum toegestane massa van 3500 kg. Nu denk ik ook dat ik een lt35 heb, gezien het dubbellucht achter maar mogelijk heeft iemand in het verleden zijn best gedaan om dit een lt28 te laten zijn. (Was dat destijds belastingtechnisch misschien gunstig?)
Anyway, ik ben heel blij hiermee!!!





Op papier, 6 zitplaatsen, 6 cilinders, benzine, 166kW. En, best bijzonder, mijn lt28 heeft ineens een maximum toegestane massa van 3500 kg. Nu denk ik ook dat ik een lt35 heb, gezien het dubbellucht achter maar mogelijk heeft iemand in het verleden zijn best gedaan om dit een lt28 te laten zijn. (Was dat destijds belastingtechnisch misschien gunstig?)
Anyway, ik ben heel blij hiermee!!!
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: VW LT28 Tabbert
hoe werkt dat eigenlijk?
bij mijn camper staat er :
S.1-Aantal zitplaatsen--Niet geregistreerd
mag je dan iemand mee nemen achterin?
bij mijn camper staat er :
S.1-Aantal zitplaatsen--Niet geregistreerd
mag je dan iemand mee nemen achterin?
Re: VW LT28 Tabbert
dat is bij veel oude campers zo. Aantal zitplaatsen is dan niet geregistreerd, en het is niet meer te achterhalen welke zitplaatsten destijds door de camperbouwer zijn bedoeld als zitplaatsen. je mag dus mensen achterin meenemen, want de politie/verzekering kan niet aantonen dat dat NIET mag.
in mijn geval, moesten de gegevens nu opnieuw ingevoerd worden. En dan was het dus niet meer mogelijk om aan te geven 'niet geregistreerd'
dus dan moeten alle zitplekken voldoen aan de huidige regelgeving qua gordels etc.
overigens, het is echt stil in de cabine. Onderstaand een filmpje tijdens rijden en het lijkt alsof de radio hard staat, maar dat was echt niet zo. Heb maar oud radiotje, en kleine speakers. MAar je hoort de motor echt bijna niet meer. Overigens dit is tot ongeveer 60 km per uur.
https://youtu.be/qiHue7V4AbQ
in het begin hoor je nog even het klikken van knipperlichten,ter indicatie van hoe luid het nou is.
in mijn geval, moesten de gegevens nu opnieuw ingevoerd worden. En dan was het dus niet meer mogelijk om aan te geven 'niet geregistreerd'
dus dan moeten alle zitplekken voldoen aan de huidige regelgeving qua gordels etc.
overigens, het is echt stil in de cabine. Onderstaand een filmpje tijdens rijden en het lijkt alsof de radio hard staat, maar dat was echt niet zo. Heb maar oud radiotje, en kleine speakers. MAar je hoort de motor echt bijna niet meer. Overigens dit is tot ongeveer 60 km per uur.
https://youtu.be/qiHue7V4AbQ
in het begin hoor je nog even het klikken van knipperlichten,ter indicatie van hoe luid het nou is.
-
- Moderator
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: VW LT28 Tabbert
ziet er mooi uit, diep respect dat je het allemaal voor elkaar heb gekregen
en bedankt dat je het met ons wilde delen
veel plezier, maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik
Barny
en bedankt dat je het met ons wilde delen
veel plezier, maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

- ErwinStapert
- Berichten: 785
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: VW LT28 Tabbert
nu de techniek toch echt nagenoeg klaar is, weer wat meer tijd voor optische zaken.
Ten eerste, de naam officieel erop: Goudje!
en de motorkap moest nog weer opnieuw bekleed worden. Hiervoor heb ik een mooi oud tafelkleed gebruikt
rest van de cabine ga ik antraciet achtige vloerbedekking inmaken, maar dat wordt iets voor komend najaar/winter.



Ten eerste, de naam officieel erop: Goudje!
en de motorkap moest nog weer opnieuw bekleed worden. Hiervoor heb ik een mooi oud tafelkleed gebruikt

rest van de cabine ga ik antraciet achtige vloerbedekking inmaken, maar dat wordt iets voor komend najaar/winter.



- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: VW LT28 Tabbert
Mooi hoor en gefeliciteerd. Geluid is inderdaad heel erg goed te doen!
Re: VW LT28 Tabbert
Tja, en wat doe je dan als alles klaar is en goedgekeurd? Kamperen!


nog wel een dompertje vandaag trouwens.
de apk loopt donderdag af. Nu had ik bij RDW al laten keuren, en 99% van de afkeur punten gemaakt. Maar herkeuring kon niet bij RDW, op korte termijn. pas weer nadat de apk verlopen was, hadden ze daar plek.
dus maar een afspraak bij de kwikfit ingepland. Sta ik daar vanochtend: sorry meneer maar die auto is te groot en past niet op onze apk brug...
nu even heel veel rondbellen voor een andere afspraak!


nog wel een dompertje vandaag trouwens.
de apk loopt donderdag af. Nu had ik bij RDW al laten keuren, en 99% van de afkeur punten gemaakt. Maar herkeuring kon niet bij RDW, op korte termijn. pas weer nadat de apk verlopen was, hadden ze daar plek.
dus maar een afspraak bij de kwikfit ingepland. Sta ik daar vanochtend: sorry meneer maar die auto is te groot en past niet op onze apk brug...
nu even heel veel rondbellen voor een andere afspraak!
Re: VW LT28 Tabbert
nog maar weer een upgrade gedaan aan de jaguar motor in de LT.
de 4.0 liter levert normaal ongeveer 230 pk. Nu heb ik de beugel waar de krukassensor inzit aangepast, zodat de ontsteking 5 graden eerder komt. Dit heb ik niet zelf bedacht, een Jaguar engineer heeft dit bedacht en verkoopt deze dingen. Hij heet Andy Stodart en de beugels staan ook wel bekend als de Andy Bracket.
de voordelen: lager verbruik, 20 pk en 25 NM koppel extra. En snellere respons op het gaspedaal.
Ik heb deze beugel ook al jaren op mijn jaguar xj6 zitten.


de 4.0 liter levert normaal ongeveer 230 pk. Nu heb ik de beugel waar de krukassensor inzit aangepast, zodat de ontsteking 5 graden eerder komt. Dit heb ik niet zelf bedacht, een Jaguar engineer heeft dit bedacht en verkoopt deze dingen. Hij heet Andy Stodart en de beugels staan ook wel bekend als de Andy Bracket.
de voordelen: lager verbruik, 20 pk en 25 NM koppel extra. En snellere respons op het gaspedaal.
Ik heb deze beugel ook al jaren op mijn jaguar xj6 zitten.


- SvenHedinPS01SV
- Berichten: 77
- Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: VW LT28 Tabbert
Hoi Wilfred,
Respect voor wat je allemaal al hebt weten te klaren en ontwikkelen, het is inderdaad erg stil tijdens het rijden maar ja ik ben en blijf wel een diesel junkie. ik denk na al het vele werk en al het werk wat je hebt gedaan er zeker heel veel plezier in de toekomst hebt van deze klussen en natuurlijk blijf ik me verbazen van alle nieuwigheidjes die je toepast en weet te ontdekken.
Ik hoop dat je snel een nieuwe APK hebt om lekker te toeren met de kids.
Groet, Arnold
Respect voor wat je allemaal al hebt weten te klaren en ontwikkelen, het is inderdaad erg stil tijdens het rijden maar ja ik ben en blijf wel een diesel junkie. ik denk na al het vele werk en al het werk wat je hebt gedaan er zeker heel veel plezier in de toekomst hebt van deze klussen en natuurlijk blijf ik me verbazen van alle nieuwigheidjes die je toepast en weet te ontdekken.
Ik hoop dat je snel een nieuwe APK hebt om lekker te toeren met de kids.
Groet, Arnold
Re: VW LT28 Tabbert
nieuw wiellager linksvoor.


omdat ik dubbellucht heb, is het lastig de stofkap eraf te krijgen. Ik heb nog geprobeerd het dubbellucht opbouwdeel eerst te demonteren, maar die bouten zaten zo vast dat was gedoemd te mislukken.


omdat ik dubbellucht heb, is het lastig de stofkap eraf te krijgen. Ik heb nog geprobeerd het dubbellucht opbouwdeel eerst te demonteren, maar die bouten zaten zo vast dat was gedoemd te mislukken.
Re: VW LT28 Tabbert
en ook weer apk, tot 5-8-2024!
er waren 4 afkeurpunten de eerste keer
- geen rode reflectoren achterop. Tjah, simpel voor 2.95 setje gehaald en gemonteerd
- versnellingsbak steun niet goed! ( zeer opmerkelijk, aangezien de motor/bak ombouw minder dan 2 weken geleden goedgekeurd is door het RDW. De keurmeester vond er teveel ruimte inzetten. En dat klopt ook. de staart van de bak rust op een veer en kan idd ver inveren. dit heeft jaguar bewust zo gedaan, omdat het veel comfort geeft. maar goed, ik heb er maar iets bovenopgemaakt, zodat de veer op spanning staat en daardoor lijkt het vaster te zitten. Nadeel is wel dat nu het inschakelen van de versnelling veel meer in klap geeft, dus als je vanuit p naar de R of D gaat knalt ie meer. Normaal ging die klap in de veer zitten. misschien haal ik het er weer af en plaats het gewoon voor de keuringen terug.
- wiellager links voor. idd liep beetje rauw, dus vervangen.
- handrem te weinig. deze was nog lastig. Ik had de remvoeringen in de trommels gesteld, zodat ze min of meer gelijk liepen, en vervolgens de handremkabel op spanning gezet. De handrem deed het idd veel beter. maar de keurmeester zag nog een enorm verschil tussen links en rechts, op de handrem. Dit verschil zag hij niet als hij met de voetrem achter ging remmer, dus de trommels/voeringen waren wel goed. nu kan je handrem niet links/rechts afstellen volgens mij? anyway, omdat het totaal voldoende was is het daarop goedgekeurd.
Tevens is wel voor de derde keer het vergrendel/ontgrendel mechanisme door een monteur omzeep geholpen. Dus ik kan de handrem omhoog doen maar blokkeert niet meer. Ik heb dit zelf nooit. maar in de afgelopen maand hebben 3 keurmeesters het geflikt
inmiddels kan ik dit binnen 10 minuten weer fixen maar is irritant. Bij thuiskomst heb ik dan geen handrem meer en moet ik echt iemand vragen om een blokje achter de wielen omdate de camper anders zo de straat op rolt...
er waren 4 afkeurpunten de eerste keer
- geen rode reflectoren achterop. Tjah, simpel voor 2.95 setje gehaald en gemonteerd
- versnellingsbak steun niet goed! ( zeer opmerkelijk, aangezien de motor/bak ombouw minder dan 2 weken geleden goedgekeurd is door het RDW. De keurmeester vond er teveel ruimte inzetten. En dat klopt ook. de staart van de bak rust op een veer en kan idd ver inveren. dit heeft jaguar bewust zo gedaan, omdat het veel comfort geeft. maar goed, ik heb er maar iets bovenopgemaakt, zodat de veer op spanning staat en daardoor lijkt het vaster te zitten. Nadeel is wel dat nu het inschakelen van de versnelling veel meer in klap geeft, dus als je vanuit p naar de R of D gaat knalt ie meer. Normaal ging die klap in de veer zitten. misschien haal ik het er weer af en plaats het gewoon voor de keuringen terug.
- wiellager links voor. idd liep beetje rauw, dus vervangen.
- handrem te weinig. deze was nog lastig. Ik had de remvoeringen in de trommels gesteld, zodat ze min of meer gelijk liepen, en vervolgens de handremkabel op spanning gezet. De handrem deed het idd veel beter. maar de keurmeester zag nog een enorm verschil tussen links en rechts, op de handrem. Dit verschil zag hij niet als hij met de voetrem achter ging remmer, dus de trommels/voeringen waren wel goed. nu kan je handrem niet links/rechts afstellen volgens mij? anyway, omdat het totaal voldoende was is het daarop goedgekeurd.
Tevens is wel voor de derde keer het vergrendel/ontgrendel mechanisme door een monteur omzeep geholpen. Dus ik kan de handrem omhoog doen maar blokkeert niet meer. Ik heb dit zelf nooit. maar in de afgelopen maand hebben 3 keurmeesters het geflikt

inmiddels kan ik dit binnen 10 minuten weer fixen maar is irritant. Bij thuiskomst heb ik dan geen handrem meer en moet ik echt iemand vragen om een blokje achter de wielen omdate de camper anders zo de straat op rolt...