VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Re: VW LT28 Tabbert
ondertussen ga ik wel langzaam verder met de LT. Even wat weinig tijd... Corona, kind met waterpokken, volgend kind met griep...pfff
maar de uitlaat is klaar, ben nu bezig met de radiateur. Oh, en de LT heeft nu zulke sportieve uitlaten, dat is sowieso 10 pk extra!
maar de uitlaat is klaar, ben nu bezig met de radiateur. Oh, en de LT heeft nu zulke sportieve uitlaten, dat is sowieso 10 pk extra!
Re: VW LT28 Tabbert
weer een update! Ik ben nog lekker verder aan het klussen, iets minder uren dan ik zou willen maar het is even niet anders.
Komt bij dat het wat klusjes zijn die veel denkwerk kosten, en weinig maakwerk. Oftewel, op de foto's is de vooruitgang niet goed zichtbaar. Een blok erin hangen is snel gedaan en geeft veel zichtbaar resultaat. De volgende stappen kosten meer tijd, met minder zichtbare vooruitgang.
De radiator hangt. en hij hangt 'bijzonder'. ik heb hem schuin gemonteerd. Hierdoor wil ik de luchtflow zodanig sturen dat die onder de camper komt, ipv onder de motorkap uitkomt. De motorkap werd altijd best warm, en dat is niet comfortabel omdat we de camper toch voornamelijk met lekker weer gebruiken. en daar komt bij dat de motor dan onnodig in warme lucht staat te draaien. Idealiter had ik een iets kortere radiator gehad, nu komt ie net onder de voorbumper uit. Maar ik ben ook wel praktisch ingesteld, ik had deze radiator nog, en vind het dan zonde om weer een andere te kopen, puur omdat die net iets korter is. en de camper staat zo hoog, ik heb geen problemen met groundclearance.
De oliekoeler hangt ook. Dit is een aparte, kleine radiator. Ik zal hiervan een foto maken, ik kan nu wel proberen uit te leggen hoe die hangt maar dat gaat niet lukken in woorden.
en hopelijk komt vandaag de transmissie-olie-koeler ook binnen, dan is alles qua koeling klaar.
Komt bij dat het wat klusjes zijn die veel denkwerk kosten, en weinig maakwerk. Oftewel, op de foto's is de vooruitgang niet goed zichtbaar. Een blok erin hangen is snel gedaan en geeft veel zichtbaar resultaat. De volgende stappen kosten meer tijd, met minder zichtbare vooruitgang.
De radiator hangt. en hij hangt 'bijzonder'. ik heb hem schuin gemonteerd. Hierdoor wil ik de luchtflow zodanig sturen dat die onder de camper komt, ipv onder de motorkap uitkomt. De motorkap werd altijd best warm, en dat is niet comfortabel omdat we de camper toch voornamelijk met lekker weer gebruiken. en daar komt bij dat de motor dan onnodig in warme lucht staat te draaien. Idealiter had ik een iets kortere radiator gehad, nu komt ie net onder de voorbumper uit. Maar ik ben ook wel praktisch ingesteld, ik had deze radiator nog, en vind het dan zonde om weer een andere te kopen, puur omdat die net iets korter is. en de camper staat zo hoog, ik heb geen problemen met groundclearance.
De oliekoeler hangt ook. Dit is een aparte, kleine radiator. Ik zal hiervan een foto maken, ik kan nu wel proberen uit te leggen hoe die hangt maar dat gaat niet lukken in woorden.
en hopelijk komt vandaag de transmissie-olie-koeler ook binnen, dan is alles qua koeling klaar.
Re: VW LT28 Tabbert
de 3 koelers hebben hun plek gevonden. Oliekoeler, grote radiateur en de versnellingsbakoliekoeler
Ik heb de radiateur middenin, bakkoeler links en oliekoeler rechts. allemaal in vrije luchtstroom, met rubber of epdm flappen ga ik de ruimtes rondom de koelers nog afdichten zodat alle lucht ook daadwerkelijk door de koelers gaat
het is niet goed op de foto te krijgen, maak er maar wat van. Ik ga het niet met woorden uitleggen
Ik heb de radiateur middenin, bakkoeler links en oliekoeler rechts. allemaal in vrije luchtstroom, met rubber of epdm flappen ga ik de ruimtes rondom de koelers nog afdichten zodat alle lucht ook daadwerkelijk door de koelers gaat
het is niet goed op de foto te krijgen, maak er maar wat van. Ik ga het niet met woorden uitleggen
Re: VW LT28 Tabbert
het gaat hier door, maar traag. Kwam vanalles tussendoor. er lag asfalt voor de schuur, dat wilde ik eruit hebben. En met dit lekkere weer is het ook goed om buiten aan het werk te zijn. Dus asfalt eruit, riolering aanbrengen (dit was er nog niet in de schuur), en bestrating erin.
Maar nu weer verder met de LT.
Ben bezig om koelvloeistof van te plaatsen, dan is de koeling klaar. Bakkoeler is aangesloten, oliekoeler geplaatst en aangesloten. Het lijstje wordt echt korter.
- koelsysteem afmaken
- brandstofleidingen
- bedrading
- schakelpook
- gaskabel
dan moet ie rijden. Ondertussen moet ik nog wel de aandrijfas wegbrengen en laten lassen/balanceren.
Maar nu weer verder met de LT.
Ben bezig om koelvloeistof van te plaatsen, dan is de koeling klaar. Bakkoeler is aangesloten, oliekoeler geplaatst en aangesloten. Het lijstje wordt echt korter.
- koelsysteem afmaken
- brandstofleidingen
- bedrading
- schakelpook
- gaskabel
dan moet ie rijden. Ondertussen moet ik nog wel de aandrijfas wegbrengen en laten lassen/balanceren.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: VW LT28 Tabbert
kijk kijk.......er gebeurt genoeg in en rond de schuur....en ook nog eff de jag naar buiten....moet ie wat bruiner worden
daf 800 still going strong pride of the east
Re: VW LT28 Tabbert
Ik kan je vertellen rijdt fantastisch lt automaat
Heb zelf een bus met 2.5tdi automaat
Heb zelf een bus met 2.5tdi automaat
Re: VW LT28 Tabbert
even weer een update. Er is veel gedaan, maar ook veel wat niet boeiend is om te melden. Leidingen aansluiten, inlaat, koeling etc.
Nu is alles aangesloten. Gisteren al even getest en hij draait ook rond. Hij start nog niet. Waarom niet? Er zit nog geen benzine in. hopelijk kan ik vandaag even een kannetje halen, en dan vanavond starten.
Daarna nog elektra netjes maken en integreren in het originele dashboard.
Cardanas ligt ondertussen bij technotrans om netjes in fase te laten zetten, lassen en balanceren!
Het gaat de goeie kant op!
Nu is alles aangesloten. Gisteren al even getest en hij draait ook rond. Hij start nog niet. Waarom niet? Er zit nog geen benzine in. hopelijk kan ik vandaag even een kannetje halen, en dan vanavond starten.
Daarna nog elektra netjes maken en integreren in het originele dashboard.
Cardanas ligt ondertussen bij technotrans om netjes in fase te laten zetten, lassen en balanceren!
Het gaat de goeie kant op!
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: VW LT28 Tabbert
Kijk mooi spaghetti......maar het einde is in zicht....het blijft boeiend de eerste keer starten
daf 800 still going strong pride of the east
Re: VW LT28 Tabbert
Altijd spannend een eerste rit , hoop dat het lang plezier van mag hebben . Blijf zeker meelezen en genieten .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: VW LT28 Tabbert
Wauw gaaf, dus binnenkort naar de RDW toe?
Wat bedoel je met 'in fase zetten' van de cardanas?
Wordt vast genieten om straks met het raam op een kier de bergpassen op te rijden .
Wat bedoel je met 'in fase zetten' van de cardanas?
Wordt vast genieten om straks met het raam op een kier de bergpassen op te rijden .
Re: VW LT28 Tabbert
https://youtu.be/djpDW3glNEc
hij doet het.
- Eerste rit moet nog even wachten hoor, heb nog wel wat af te werken.
- Ja, ergens in mei naar RDW voor omkeuren
- in fase zetten is ervoor zorgen dat de kruiskoppelingen in hetzelfde vlak draaien, anders krijg je inconstante snelheid in de aandrijving.
hij doet het.
- Eerste rit moet nog even wachten hoor, heb nog wel wat af te werken.
- Ja, ergens in mei naar RDW voor omkeuren
- in fase zetten is ervoor zorgen dat de kruiskoppelingen in hetzelfde vlak draaien, anders krijg je inconstante snelheid in de aandrijving.
Re: VW LT28 Tabbert
de ECU en TCU hebben een mooie plek onder de bestuurdersstoel.
en 4 relais
de draadboom ziet er wat groot uit, maar is vrij simpel omdat het motor/bak gedeelte eigenlijk op zichzelf staat.
De voedingen zijn weer aangesloten, en nu is het simpel. Van de 4 relais zijn de 2 rechter belangrijk. 1 is voor 'op contact zetten' en die ernaast is startmotor rondslingeren.
ik moet nu dus enkel 2 draadjes naar voren trekken, richting contactslot of knopjes op het dashboard en dan kan ik hem weer gewoon starten.
en 4 relais
de draadboom ziet er wat groot uit, maar is vrij simpel omdat het motor/bak gedeelte eigenlijk op zichzelf staat.
De voedingen zijn weer aangesloten, en nu is het simpel. Van de 4 relais zijn de 2 rechter belangrijk. 1 is voor 'op contact zetten' en die ernaast is startmotor rondslingeren.
ik moet nu dus enkel 2 draadjes naar voren trekken, richting contactslot of knopjes op het dashboard en dan kan ik hem weer gewoon starten.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
- ErwinStapert
- Berichten: 785
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: VW LT28 Tabbert
Wat een geduld-kennis-vakmanschap-ruimte en wat een heerlijk verslag
Als het golft, dan golft het goed