Achter ass verschil

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Ingo

Achter ass verschil

Bericht door Ingo » vr mar 20, 2020 6:12 pm

Help ben druk bezig met mijn bus
Ik heb een andere achteras omdat de oude niet goed is
Nu blijkt er verscheel in te zitten mijn oude heeft: schoteltjes voor vering de nieuwe niet (durf ik wel over te zetten) maar hij heeft ook een bevestiging voor een stang (soort stabilizatie stang) heeft de niewe ook niet en hij is dikker Waardoor de bevestiging niet klopt Meer
De lt waar de ass vandaan kwam kwam van n lt uit 1992 en die van mij 1980 een sven hedin
Zit hier toch verschil in? Iedereen die ik spreek zecht nee

harm.eikelkamp
Moderator

Re: Achter ass verschil

Bericht door harm.eikelkamp » vr mar 20, 2020 9:29 pm

als het goed is dan zit ook de kroon en pignon wil bij de een verder uit het midden. welke motor zit erin?? en ja er zit verschil in de achterassen. 83/84 is de overgang als ik het goed heb......zijn er mensen die er meer van weten dan graag aanvullen
http://www.lt-forum.de/navigation_desktop.htm

ga naar lt wiki
dan als je hier bent rechts bovenin in suche typ je hinterachse......dan helemaal onderaan in groen hinterachse aanklikken.

hier kun je het verschil in de achteras zien en zie je ook waar het fout gaat

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D

Ingo

Bericht door Ingo » vr mar 20, 2020 10:18 pm

Bedankr ik gaat eens kijken

Rik

Bericht door Rik » za mar 21, 2020 8:51 am

Er zit inderdaad verschil in de assen door de jaren heen. Belangrijkste verschil is het differentieel dat vanaf modeljaar 1983 niet meer in het midden van de as zit. Deze assen waren echter wel even dik als de oude assen met het differentieel in het midden. Pas later, ik vermoed ergens rond 1990, werden de assen dikker. Je kunt niet een as met het differentieel uit het midden op een LT zetten van voor 1983. De cardanas is dan te kort. Je kunt wel een dunne nieuwe as vervangen voor een dikke nieuwe as. Je moet dan wel de bevestigingsplaten en de u-beugels vervangen. De bevestiging voor de panhardstang kun je met wat slijp- en laswerk overzetten op de nieuwe as.

Plaats reactie