Het forum heeft een update gehad, zie: viewtopic.php?f=11&t=10052

Als je Camper 40 jaar wordt

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
oscar f1
Contacteer:

Als je Camper 40 jaar wordt

Bericht door oscar f1 » zo mar 03, 2019 3:10 pm

Als onze Camper 40 jaar wordt dan stopt de wegenbelasting.
Dat scheelt weer 50 euro per maand, maar dan mag ik nog steeds zeer beperkt parkeren in Alkmaar.

De APV stelt dan:

"Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan op drie achtereenvolgende dagen, met een maximum van in totaal zes dagen per periode van vier weken, binnen de bebouwde kom, te plaatsen, te hebben of te parkeren."

Onze camper is gebouwd op een niet verlengde LT1 ( 35D ) en past dus gemakkelijk in een parkeervak.

Aangezien wij meestal elke 14 dagen op pad gaan met de camper is het lastig deze steed ver weg te moeten parkeren..

Zou ik de camper vlak voor of vlak na dat hij uit de wegenbelasting gaat als gewone bus kunnen laten registreren?

Dan hoeven we niet meer elke 2 weken naar de stalling en terug.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Sven Scholten

Re: Als je Camper 40 jaar wordt

Bericht door Sven Scholten » zo mar 03, 2019 9:09 pm

Een herkeuring naar gewone bus lijkt me niet nodig. Volgens mij is het zo dat je voor ieder voertuig ouder dan 40 jaar automatisch een brief krijgt van de belastingdienst dat het betreffende voertuig niet langer belasting plichtig is. Als ik de APV zo lees, dan is ook het parkeren van een oldtimer of ander hobbymatig voertuig in Alkmaar niet zomaar toegestaan. Of het nu gaat om een camper of ander gebruik dan 'gewoon' verkeer.

DickS

Bericht door DickS » ma mar 04, 2019 9:05 pm

Ik woon ook in Alkmaar, en ook ik heb de AVP bekeken bij ons.
Onze bus stond de afgelopen jaren in de zomer maanden gewoon geparkeerd op een parkeerplaats in de buurt, bijna iedereen in onze buurt weet van wie de bus is en hebben er geen probleem mee dat de bus geparkeerd stond.
Hoeft dus geen probleem te zijn.

oscar f1
Contacteer:

Bericht door oscar f1 » vr mar 15, 2019 1:46 pm

Verzekering bij Unive blijft het zelfde,
als de camper oldtimer wordt.
maar met 5,14 euro per maand is dat prima te doen.

Plaats reactie