Uitlaatdemper

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Arie Slijpgruis

Uitlaatdemper

Bericht door Arie Slijpgruis » zo dec 30, 2018 4:25 pm

Ik wilde even iets vragen. Bij mijn camper, een LT met DV motor komt de uitlaat aan de zijkant onder de auto vandaan. De kenners vast niet onbekend. Nu gaat de uitlaat nogal brullen boven een bepaald toerental. Nu staat deze auto al niet bekend om zijn stille comfortabele rijden, maar dat maakt het juist leuk.
Nu ben ik wel bezig om wat minder lawaai te maken en nu is de uitlaat aan de beurt. De bak en het cardan zijn al aangepakt en een stuk stiller geworden.
Mijn vraag is, zijn er mensen die de uitlaat al veranderd hebben, met eventueel een extra demper en naar achteren hebben doorgetrokken? Dat idee heb ik namelijk. Maar misschien zorgt dit er ook voor dat de uitlaat te lang wordt.En vindt de motor dat minder leuk.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Alan

Harmless

Re: Uitlaatdemper

Bericht door Harmless » do nov 28, 2019 1:03 pm

Ik heb vooral veel herrie van de motor. Daar heb ik enorm veel winst gemaakt door isolatie van de motorkap (speciale motordempende spullen, zie een andere bericht van mij op dit forum).

Je demper te veel aanpassen zou ik zelf nooit doen. Ik zou vooral isoleren van bestaande herrie systemen

Plaats reactie