- Maak alle dieselleidingen los van de verstuivers, maak ook de bereikbare leidingen iets los van de pomp, zodat je veel speling krijgt
- Maak de kunstof klemmen die de dieselleidingen samenhouden los
- Haal de verstuivers eruit
- Verder dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=-oNtpzv63AI
- Uit de LT manual:
Turbo Diesel new injectors 155 -163
Wear limit: 140
Thicker shim = increases pressure -Thinner shim = decreases pressure -Increasing shim thickness by 0.05 mm increases the pressure by about 5.0 bar.
- Ontluchten was bij mij niet nodig, die LT's ontluchten zichzelf
Ik heb zelf slechts één verstuiverhouder op een glasplaat gepolijst (omdat die al lek was)
- Verstuivers er in zetten: die moet je met 70NM aantrekken
Bij elkaar 1 dag werk, vooral omdat de 27mm dop niet paste.
Ik heb 5 verstuivers gereviseerd, want de 5e verstuiver (vanaf de voorkant van auto geteld) daar kan ik zeker niet bij zonder de brandstofpomp los te halen. Of heeft iemand een tip hoe dat wel kan?
Ik heb inderdaad een turbo motor. Het lijkt er op dat het hiermee te maken heeft. Ik ben best benieuwd hoe ik die laatste verstuiver er uit kan krijgen. Die is er vermoedelijk al 20 jaar niet uitgeweest.
Hieronder een link naar de foto, daarin zie je dat deze verstuiver echt heel erg verstopt zit achter een onderdeel van e pomp.
Moet je de hele pomp demonteren om die verstuiver er uit te krijgen? En is dat moeilijk?
Dat ligt er aan hoe de pomp t.o.v. Markering is gedraaid. Het "torentje" zit dan net of net niet in de weg.
Soms zul de pomp iets naar voren moeten kantelen
Harmless schreef: ↑wo jul 05, 2017 10:29 pm
..................................
Edit: De verstuiverhouder open en weer dichtgedraaid, de lekkage lijkt ook opgelost
Op hoe veel NM moet een verstuiver behuizing dicht gedraaid?
(dus niet in het motorblok draaien, maar de bovenkant op de onderkant draaien.)