Vervangen differentieel (klok)

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Nicolas

Vervangen differentieel (klok)

Bericht door Nicolas »

Ik denk eraan om mijn standaard differentieel te vervangen voor een sperdifferentieel van Quaife (LSD). Deze hebben een model liggen voor de LT 28/31, ik heb zelf een LT35 DW uit 1987, en volgens mij zou dat dus ook moeten passen.

Ik heb verder geen idee of dit een grote klus is om te doen en waar ik dat het best kan doen. Mocht iemand hier wat meer info of tips over hebben, ze zijn van harte welkom!

Overigens, als iemand een (goede) sperdiff heeft en deze met mij zou willen 'ruilen' voor een standaard diff met slechts 105.000 km's, dan hoor ik dat uiteraard graag! 😉
Edwin LT28

Re: Vervangen differentieel (klok)

Bericht door Edwin LT28 »

Beetje afhankelijk van waarvoor je een sper diff nodig heb is Quaife niet altijd optimaal.
Het is wel echt kwaliteit maar wel voor de juiste toepassing. Als er bijvoorbeeld 1 wiel geen grip heeft doordat je op ijs of nat gras wil wegrijden zal dit diff niks doen.
Als je wat over sper diff's wil weten zou ik contact opnemen met hardeman motorsport. Deze jongens weten veel over verschillende type sper diff's en de werking ervan. (Daar kopen zou ik niet adviseren want ze weten wel goed te rekenen).
Om zo'n diff in je achteras te zetten is wel een dingetje wat ik door iemand zou laten doen die er ervaring en spullen voor heeft. Je moet hem uitklokken met sims zodat hij de juiste speling heeft. Tenminste dat is bij een bmw zo. Daar heb ik wel een adresje voor maar die doet alleen bmw.
LT28 2.4 DW 1985
Nicolas

Re: Vervangen differentieel (klok)

Bericht door Nicolas »

Bedankt Edwin, hier heb echt wat aan! Ja, ik was dus in de veronderstelling dat de Quaife ook zorgde voor tractie op dit gebied. Dus idd als er één wiel niet wil, dat het andere alsnog zorgt dat je ergens uitkomt.

Je vraagt je alleen af waarom Quaife dan voor een LT een LSD maakt. Het is niet bepaald een high performance auto voor het circuit bijv. En natuurlijk is zo'n Quaife dan een mooie upgrade van je originele diff, maar dan wel een hele dure.

Hoe dan ook, ik ga eens rondkijken voor een VW Sperdiff die ooit geleverd is. Het zal wel een moeilijke zoektocht worden vrees ik...

Nogmaals dank!
Plaats reactie