Goedenavond beste lezers,
Lyndsay hier met een super mooie camperbus (LT28 2.5 TDI)! Ik heb laatst mijn schuifdeur dicht gegooid, en toen ik hem wilde openen zat ie echt muurvast. Nu lijkt het misschien alsof ie niet helemaal perfect dicht is gevallen, maar dat is niet echt duidelijk te zien aan de buitenkant. Het voorste mechanisme lijkt prima te werken, alleen de kabel kan niet ver genoeg doorgetrokken worden. Het lijkt alsof het achterste mechanisme vast zit, maar die kan ik niet of nauwelijks bereiken omdat de deur dicht zit...
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tekeningen/fotos van het achterste mechanisme?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Lyndsay
Schuifdeur gaat niet meer open
Re: Schuifdeur gaat niet meer open
Ondertussen al opgelost? Kan zijn dat de stang aan de klink is los geschoten.... door dat de borgpen er af is geraakt. Ik heb dit gisteren ook voor gehad en vandaag opgelost. Jaren geleden ook eens gehad met mijn andere lt. Dan moet je het binnenpaneel van de schuifdeur er eerst wel af halen. Dat is wat prutswerk. Het paneel is zo van geperst karton, niet erg hard dus voorzichtig mee omspringen. Niet aan wringen. Al een gans werkje om de bevestigingen los te krijgen. Bij die van mij zijn er in de plastic dopjes imbus gaatjes voorzien... maar dat werkte maar bij eentje. Plastic he....
Dus met een heel fijne Platte schroevendraaier tussen het dope en het schaaltje waar het op ligt wringen en dan met een grotere schroevendraaier tot het wat omhoog wipt en met een fijn tangetje er onder wrikken tot je ze hebt... en zo x 16 ofzo.
Eenmaal het paneel er af is het simpel... als de stang niet gebroken is dan hoef je maar net een borgring te zoeken of de originele terug te vinden als die niet kapot is, stang terug over staafje aan de klink pikken in het gaatje aan het uiten
Inde van de stang ... en dan de borgpen er op en dan zou het terug moeten werken.. alles terug monteren... en klaar!
Indien breuk... dan wordt het zoekwerk naar onderdelen.
Ok ik zie nu net dat je een 2.5 lt hebt dus geen type 1... dan is het anders... maar bij deze mochten er mensen met een type 1 dit voor hebben dan kan mijn uitleg nog van pas komen.
.
Dus met een heel fijne Platte schroevendraaier tussen het dope en het schaaltje waar het op ligt wringen en dan met een grotere schroevendraaier tot het wat omhoog wipt en met een fijn tangetje er onder wrikken tot je ze hebt... en zo x 16 ofzo.
Eenmaal het paneel er af is het simpel... als de stang niet gebroken is dan hoef je maar net een borgring te zoeken of de originele terug te vinden als die niet kapot is, stang terug over staafje aan de klink pikken in het gaatje aan het uiten
Inde van de stang ... en dan de borgpen er op en dan zou het terug moeten werken.. alles terug monteren... en klaar!
Indien breuk... dan wordt het zoekwerk naar onderdelen.
Ok ik zie nu net dat je een 2.5 lt hebt dus geen type 1... dan is het anders... maar bij deze mochten er mensen met een type 1 dit voor hebben dan kan mijn uitleg nog van pas komen.
.
Waar ik dan weer last van heb is dat mijn schuifdeur niet meer naar buiten wipt achteraan en ik ze dan wat naar buiten moet trekken om ze dan open te kunnen schuiven. Heel lastig want soms kan ik er met mijn vingers niet onder en sta ik daar te sukkelen... en ik heb er nu 2 handen voor nodig om ze telkens open te doen. Weet er iemand raad mee? Kan ik een veertje smeren of aanspannen of zit er ergens iets geklemd? Iemand ervaring mee?
Het kan een versleten geleidewieltje zijn,
die heb ik laatst ook gehad,
die was echt in twee helften doorgesleten.
viewtopic.php?t=11527
Verder niet wachten tot het helemaal niet meer werkt,
het gaat meestal niet vanzelf over.
Je kan de kap aan de zijkant van de bus er af halen en alles een schoonmaken met wasbenzine,
en dan spaarzaam wat dun kogellagevet er op doen.
Aan de ondekant bij de instap wil ook vaak veel vuil zich verzamelen, zelfde procedure,
Binnen aan de bovenkant een goed kijken of alles vrij beweegt,
daar kun je ventueel ook nog wat afstellen als je de beugel een beetje los schroeft.
Succes!
die heb ik laatst ook gehad,
die was echt in twee helften doorgesleten.
viewtopic.php?t=11527
Verder niet wachten tot het helemaal niet meer werkt,
het gaat meestal niet vanzelf over.
Je kan de kap aan de zijkant van de bus er af halen en alles een schoonmaken met wasbenzine,
en dan spaarzaam wat dun kogellagevet er op doen.
Aan de ondekant bij de instap wil ook vaak veel vuil zich verzamelen, zelfde procedure,
Binnen aan de bovenkant een goed kijken of alles vrij beweegt,
daar kun je ventueel ook nog wat afstellen als je de beugel een beetje los schroeft.
Succes!