Hoi,
Ik heb een mooi lopende ACL 6cylinder TD in mijn LT35. Alleen die olielekkage is irritant.
De nokkenas keerringen heb ik vervangen, net als de krukas aan de achterkant. (Jaar gelden). Nu lekt hij nog steeds.
Zou de krukas keerring aan de voorkant nu lekken? Of zijn we nog andere logische opties?
Is het lastig om deze te vervangen?
Bedankt voor de wijze raad!
Harm
olie lekkage motorblok - opgelost
olie lekkage motorblok - opgelost
Laatst gewijzigd door Harmless op do mei 09, 2024 6:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: olie lekkage motorblok - krukaskeerring? - opgelost
De hele distributie riem er af gehaald. Wat een klus! Een dag hard werken, door vastzitten bouten en andere avontuurtjes.
Toen was ik bij de oliekeerring. Die is dus niet lek
Wel een verse distributie riem er op, want de huidige vertoonde slijtage plekjes. Ondanks dat deze er maart 70.000 km op zat.
Toen was ik bij de oliekeerring. Die is dus niet lek

Wel een verse distributie riem er op, want de huidige vertoonde slijtage plekjes. Ondanks dat deze er maart 70.000 km op zat.
Laatst gewijzigd door Harmless op do mei 09, 2024 6:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: olie lekkage motorblok - krukaskeerring?
Alles weer in elkaar, ook de pomp weer op tijd gekregen. Dus ik ben trots. Paar potten remmenrijniger over het botervette blok gespoten. Toen zag ik het! De oli druk sensor lekt olie. De sensor heb ik vervangen, kost 7 euro en een paar liter koelvloeistof (want een slang moet los)
Dus het lijkt gelukt!!

De oude lekke sensor
Dus het lijkt gelukt!!

De oude lekke sensor
Re: olie lekkage motorblok - opgelost
Mijn zoon heeft ook nog wat te veel olielekkage, ( LT 28D 1986 )
altijd handig om zo'n tip te lezen !
altijd handig om zo'n tip te lezen !
Re: olie lekkage motorblok - opgelost
DE tip om olie lekkage, te vinden ( de ik veel te weinig volg
) is:
1. Plek van de lekkage/ blok helemaal schoon maken in een wasbox. Mogelijk geholpen met remmenreiniger.
2. Rijden
3. Kijken wat er lekt, een goede lamp is noodzakelijk

1. Plek van de lekkage/ blok helemaal schoon maken in een wasbox. Mogelijk geholpen met remmenreiniger.
2. Rijden
3. Kijken wat er lekt, een goede lamp is noodzakelijk