Hoi allemaal! Weet iemand waar ik moet zoeken naar de zekeringen/schakelaar(s) van het campergedeelte van mijn LT28 uit 1979? De kachel, verlichting, koelkast, waterpomp doen het allemaal niet dus ik verwacht dat er ergens een algemeen probleem zit. Er zit een nieuwe huishoudaccu in. Waar ga ik zoeken?
De zekeringen van de koplampen etc zitten links onder/achter het stuur, maar daar lijkt niks te zitten voor het binnengedeelte vd camper.
Zekeringen camperverlichting/kachel/koelkast
-
Re: Zekeringen camperverlichting/kachel/koelkast
Omdat al onze wagens op leeftijd zijn is er in de loop der jaren vaak veel aan geknutseld en is het bij bijna elke wagen anders .
Er zit niet veel anders op dan draden volgen en dan zelf een tekening maken en dan stap voor stap verder tot je het probleem heb gevonden .
Helaas is het niet anders op te lossen .
Voltmeter om door te meten en spanningen te meten heb je wel nodig .
Anders een keer ergens heen waar meer lotgenoten zijn en mogelijk dat iemand kan / wil helpen .
Mochten er nog geen of weinig zekeringen in het huishoudgedeelte zitten is het wel verstandig dat alsnog goed te doen met de juiste zekeringen om brand te voorkomen .
Er zit niet veel anders op dan draden volgen en dan zelf een tekening maken en dan stap voor stap verder tot je het probleem heb gevonden .
Helaas is het niet anders op te lossen .
Voltmeter om door te meten en spanningen te meten heb je wel nodig .
Anders een keer ergens heen waar meer lotgenoten zijn en mogelijk dat iemand kan / wil helpen .
Mochten er nog geen of weinig zekeringen in het huishoudgedeelte zitten is het wel verstandig dat alsnog goed te doen met de juiste zekeringen om brand te voorkomen .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: Zekeringen camperverlichting/kachel/koelkast
Je moet doorgronden wat de bouwer heeft bedacht. Dat is niet lastig voor iemand met verstand van elektra, mits je overal een beetje bij kan.
Je kunt er gerust van uitgaan dat geen van van de zekeringen onder je dashboard (links van je stuurkolom) iets te maken hebben met je huishoudelijke elektra.
Volg het rode draadje van je huishoud accu, en kijk waar de spanning niet meer aanwezig is (tov massa).
Je kunt er gerust van uitgaan dat geen van van de zekeringen onder je dashboard (links van je stuurkolom) iets te maken hebben met je huishoudelijke elektra.
Volg het rode draadje van je huishoud accu, en kijk waar de spanning niet meer aanwezig is (tov massa).