Goedemorgen,
Na 1,5 jaar aan onze LT2 2.5 sdi bus uit 1999 (180.000km) te hebben gebouwd was het 2 weken geleden zover om er mee op vakantie te gaan.
Wat een heerlijke bus en wat een heerlijk geluid heeft dat ding.
De keuze dat we voor een sdi zijn gegaan was destijds op aanraden van een monteur dat deze motoren niet kapot te krijgen zijn.
Ik moet eerlijk zeggen, Ruim 2200km gereden en er geen druppeltje olie hoeven bij te vullen.
Dat de standaard 2.5 sdi geen snelheidsmonster is was ook bekend en in het vlakke Nederland is dat ook zeker geen probleem, alleen de heuvels/bergen in Duitsland en Oostenrijk heeft hij toch moeite mee.
Om niet direct de camper weer te koop te zetten of een complete motor wissel te overwegen ben ik benieuwd of er uit deze motor meer gehaald kan worden.
En hij hoeft niet over de 100pk te hebben maar 15 a 20 pk meer zou mooi zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee of ken je iemand die hier wel een oplossing voor heeft zou ik het graag horen.
Met vriendelijke groeten,
Chris
2.5 sdi meer trekkracht uithalen.
-
Re: 2.5 sdi meer trekkracht uithalen.
Hi Chris, dat kan, en schijnbaar kun je ook aardig ver gaan hierin, ligt aan wat je allemaal wil aanpassen, maar meestal moet er een programmeerbare chip in je computer gezet worden, (computer zit links bij de koplamp)
Je kunt t best een paar tuners bij je in de buurt aanschrijven en je chassisnummer doorgeven en aangeven dat ze hoogstwaarschijnlijk eerst ouderwets moeten solderen.
Ik heb verhalen gelezen van mensen die ook verstuivers van volvo er in hebben gezet en zo nog van alles waarmee ze tegen de 200pk haalden en xxNm maar dat moet je zelf weten.
Voor mij ging ie lekker genoeg in Oostenrijk.
Je kunt t best een paar tuners bij je in de buurt aanschrijven en je chassisnummer doorgeven en aangeven dat ze hoogstwaarschijnlijk eerst ouderwets moeten solderen.
Ik heb verhalen gelezen van mensen die ook verstuivers van volvo er in hebben gezet en zo nog van alles waarmee ze tegen de 200pk haalden en xxNm maar dat moet je zelf weten.
Voor mij ging ie lekker genoeg in Oostenrijk.
-
Hallo,
Vrijdag de bus laten Tunen.
Daar kwamen ze er achter dat de computer veel vocht had gezien en daardoor bijna overleden was. Hier hebben ze een andere in gemaakt. De Egr hebben ze ook softwarematig "aangepast" en er is een nieuwe luchtmassameter in gekomen. Ik moet eerlijk zeggen het verschil is duidelijk merkbaar.
Maar toen ik de bus ophaalde en met de eigenaar in gesprek kwam werd wel duidelijk dat hij een echte "vakidioot" is.
Hij begon toen over het opbouwen van een Turbo en een intercooler, het zou me ongeveer 30 pk meer opleveren. Omdat ik niet weet wat allemaal wel of niet kan heeft hij uitgezocht wat ik allemaal nodig ben.
Dus nu de benodigde onderdelen bij elkaar zoeken.
Vrijdag de bus laten Tunen.
Daar kwamen ze er achter dat de computer veel vocht had gezien en daardoor bijna overleden was. Hier hebben ze een andere in gemaakt. De Egr hebben ze ook softwarematig "aangepast" en er is een nieuwe luchtmassameter in gekomen. Ik moet eerlijk zeggen het verschil is duidelijk merkbaar.
Maar toen ik de bus ophaalde en met de eigenaar in gesprek kwam werd wel duidelijk dat hij een echte "vakidioot" is.
Hij begon toen over het opbouwen van een Turbo en een intercooler, het zou me ongeveer 30 pk meer opleveren. Omdat ik niet weet wat allemaal wel of niet kan heeft hij uitgezocht wat ik allemaal nodig ben.
Dus nu de benodigde onderdelen bij elkaar zoeken.
Hallo Chris.
Ik heb dus het zelfde probleem geen trek kracht tot 3100 toeren maar dan na 3100 toeren voel je echt dat hij vooruit schiet. Ik zou graag willen weten waar je jouw LT sdi hebt heen gebracht .
Mvg Tom
Ik heb dus het zelfde probleem geen trek kracht tot 3100 toeren maar dan na 3100 toeren voel je echt dat hij vooruit schiet. Ik zou graag willen weten waar je jouw LT sdi hebt heen gebracht .
Mvg Tom