Ben vandaag maar even aan mijn andere LT gaan sleutelen.
Het is een VW LT28 1979 camper. 2.0 L benzine.
Nu heb ik de carburateur gereviseerd...ziet er weer uit als een plaatje en werkt ook nog. (moet nog even test rijden).
Tijdens het erop zetten zag ik dat deze buizen/ventielen???? Compleet verstopt waren.
Had nog andere liggen dus dacht ik haal ze er eff af,
helaas bout van een van de twee buizen gebroken in het inlaatspruitstuk.
Dus inlaatspruitstuk eraf en zie alles compleet verstopt ( zie 2e foto).
Maar DE VRAAG.......wat is het en waar dient het voor (zie laatste foto).....en wat kunnen de gevolgen zijn doordat deze compleet verstopt zijn.
Ondertussen geprobeerd te bout eruit te halen maar te vergeefs.......tijd voor een soldeerbrandertje?
Ben stik nieuwschierig dus brand los met je antwoord.
Groetjes Marloes.
Waar dient dit voor?
Waar dient dit voor?
- Bijlagen
-
- Gebroken bout, een hollebout om lucht door te laten.
- VW lt 28 pic3 klein.jpg (125.96 KiB) 151 keer bekeken
-
- Verstopte kanalen in het inlaatspruitstuk
- VW lt 28 pic2 klein.jpg (197.45 KiB) 151 keer bekeken
-
- De buizen/ventielen.
- VW LT 28 pic 1 klein.jpg (19.66 KiB) 151 keer bekeken
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Waar dient dit voor?
Dat werkt zoals een egr klep alleen een hele vroege versie verbrand de olie dampen uit het carter in dit geval.....als ik het goed heb
daf 800 still going strong
pride of the east



-
- Moderator
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Waar dient dit voor?
Volgens mij waren dat voor de Porsche geschikt gemaakte motoren, en een Amerikaanse uitvoering
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.

Re: Waar dient dit voor?
Dank voor de antwoorden.
Ondertussen de afgebroken bout eruit geboort en tap M12 erdoorheen gehaald.
In het blok zelf de kanalen ook schoongemaakt en doorgeprikt.
Alles terug geplaats en zelf even op de ventielen geblazen en er is doorstroming van lucht.
Morgen de carburateur erop en koelvloeistof opvullen en starten maar.
Gr Marloes
Ondertussen de afgebroken bout eruit geboort en tap M12 erdoorheen gehaald.
In het blok zelf de kanalen ook schoongemaakt en doorgeprikt.
Alles terug geplaats en zelf even op de ventielen geblazen en er is doorstroming van lucht.
Morgen de carburateur erop en koelvloeistof opvullen en starten maar.
Gr Marloes