En toen waren er al weer 2 jaar voorbij...
Reden hiervoor is dat wegens een verschrikkelijke slechte APK garage die mijn brandstofpomp motor 2 jaar geleden omzeep heeft geholpen.
Hij dacht de afstelling van de pomp te kunnen doen, gevolg was, dat ie zo erg rookte dat ie steeds meer is gaan knoeien dat de pomp en gloeibougies defect zijn geraakt ( en hopenlijk niet nog meer)
Pomp degemonteerd en opzoek gegaan naar een vervanger.
Gloeibougies er uit en verstuivers ook meteen.
Had net een mooie reis gemaakt van 5000km met een perfect werkende ombouw naar een d24tic + een een na snelste achteras waar ik al met al toch een hele tijd aan gewerkt heb om het allemaal goed werkend te krijgen.
Was er nogal ziek van.
Heb de camper toen in stalling gezet.
Omdat ie nu de leeftijd van oldtimer heeft ben ik er weer mee aan de gang en is het weer gaan kriebelen

Altijd leuk om een project die stil is blijven staan in de tijd weer op te pakken en te kijken of je nog weet hoe alles in elkaar zat.
Een soort tijdscapsule

Ondertussen nieuwe gloeibougies er in.
Verstuivers laten checken en reviseren en weer gemonteerd.
Nieuwe pomp d24tic gevonden en die staat nu op het programma.
Afstellen zal wel weer een verfijnt klusje worden.
Nu het vraagje:
Er loopt een kopere strip van kaars 1,2 en 3.
En van 4 naar 5 en 6.
Van kaars nummer 3 en 4 liep een losse draad naar het zekering kastje ( onderste rode vierkant )met twee zekeringen.
Dus drie kaarsen per zekering.
Het gekke is dat er een koppeldraad tussen kaars 3 en 4 onder de vacuumpomp zat ( onder het bovenste rode vierkant).
Daarmee is alles aan elkaar doorverbonden dus waarom dan twee zekeringen en niet eentje die dubbel zo zwaar is.
Dit was al zo toen er nog een DW motor in zat en heb het toen ook zo overgenomen.
Kan iemand vertellen hoe dit eigenlijk hoort te zijn, of hoort het zo?
Dank alvast voor het lezen.
Grtz Matt