op het platte stukje op de klok staat de code, en via die code kan je de overbrengen achterhalen
volgens mij zijn die codes al eens op dit forum geplaatst
Welke snelheid haalt jullie LT1?
-
- Moderator
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
Op de achteras staat er iets wat gegoten is .
Dat is het nummer van het huis van de as .
Daarnaast een plat vlak waar met slagletters iets is ingeslagen .
Dat ingeslagen is van het binnenwerk ( tandwielen ) .
En dan even de zoekfunctie gebruiken .
Dat is het nummer van het huis van de as .
Daarnaast een plat vlak waar met slagletters iets is ingeslagen .
Dat ingeslagen is van het binnenwerk ( tandwielen ) .
En dan even de zoekfunctie gebruiken .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
130km/uur op de teller, een stuk langzamer op de gps
Rij dit alleen heel kort even nadat ik de ontsteking heb afgesteld, om te kijken of hij vlekkeloos loopt. Normaal rij ik 105 op de teller, zal plusminus 80km/uur zijn.
Rij dit alleen heel kort even nadat ik de ontsteking heb afgesteld, om te kijken of hij vlekkeloos loopt. Normaal rij ik 105 op de teller, zal plusminus 80km/uur zijn.
VW Westfalia Sven Hedin 1979 2.0 benzine
Caroline en Bernhard
Caroline en Bernhard
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
Mijn LT28 uit 86 met 2.4 6-cyl. diesel (55kw) doet max zo'n 125 op de teller. Dat is 115 op de GPS. Daarvoor moet ik niet al te veel wind tegen hebben. Hij heeft een hoog dak overigens. Zo'n platte, niet zo'n camper ding met verschillende hoogtes.
Zo te horen is dat niet al te slecht.
Zo te horen is dat niet al te slecht.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
100 op de klok en 128 op de gps...
Mooi over de autobahn en zo zo nu en dan links. Verbruik van bijna 1:10.
Verbruik gaat langzaam omhoog omdat de brandstofpomp begint te lekken... 2e dag vakantie.
We zitten nu in rügen Duitsland.
Mooi over de autobahn en zo zo nu en dan links. Verbruik van bijna 1:10.
Verbruik gaat langzaam omhoog omdat de brandstofpomp begint te lekken... 2e dag vakantie.
We zitten nu in rügen Duitsland.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo mei 15, 2022 9:20 pm
Re: Welke snelheid haalt jullie LT1?
LT 31, 2.4 6 cil. Benzine nu LPG
Ok... eerst 95 km uur. De pierburg b2 carb,, was in de tweede trap stuk de vorige eigenaar had de ontsteking vervroegd zodat hij niet in de tweede trap kwam. Hij reed ook echt belabberd tijdens de aanschaf. Na op tijd zetten, alle Vacuüm slangen te hebben vervangen, een proefrit stond ik stil na 105 km per uur... stopte de carburateur er gewoon mee. Na op nieuw starten probleem weg... maar met 90 naar huis gereden.
. Nu een nieuwe carb van Weber, even schuldig blijven, het exacte type. en een lpg installatie: (120L LPG) 125 km uur max, (google gemeten) (was 124 km uur, maar 125 klinkt beter) 135 op de teller, vlakke weg in Duitsland op LPG. Lekkerste rijd Hij rond de 95 a 100km uur
Ik haal 1 op 6, LPG (drie tankbeurten incl heuvels (rond en langs de Moesel km/L of andersom) maar staat nog iets te rijk.
Ik was bang dat hij geen vermogen genoeg zou hebben in de heuvels... nou, ervaring gebrek... gewoon terug schakelen... dus... maar 't beestje klotst 80 in zijn 3 12% omhoog zonder warm/heet te worden... dat viel mij mee... erg mee... in zijn 4 op snelheid 90/95 6/8% omhoog, maar erg veel versnellen doet hij dan niet meer! :
Ik heb een tankje voor benz. 55 liter, met een losse brandstofpomp. (Eerst nog een te lichte pomp 0,20 bar) zakte hij ook als een pudding in na 110 km uur... maar nu een van 0,6 bar. Dat gaat als de brandweer, maar... De carburateur moet nog goed worden afgesteld. Hij gast op benzine pingelen bij 110 km uur en hoger. Gas geven geen problemen mee. Trekt goed door, tot max maar bij onbelast gaat hij een beetje flodderren. Dus continu 110 rijden zonder versnellen Waarschijnlijk de sproeier aanpassen. Krijgt hij te veel benzine en verzuipt i een beetje. Moet ik nog een expert voor vinden.
Op LPG rijd en start hij perfect. Ik start eigenlijk wel met benz. En zet hem ook zo weg. Iets ouderwets met de carb vet houden... (wel met 98) . En ik rij ook af en toe een rondje om hem soepel en gesmeerd te houden.
Gr. Sander
Ok... eerst 95 km uur. De pierburg b2 carb,, was in de tweede trap stuk de vorige eigenaar had de ontsteking vervroegd zodat hij niet in de tweede trap kwam. Hij reed ook echt belabberd tijdens de aanschaf. Na op tijd zetten, alle Vacuüm slangen te hebben vervangen, een proefrit stond ik stil na 105 km per uur... stopte de carburateur er gewoon mee. Na op nieuw starten probleem weg... maar met 90 naar huis gereden.
. Nu een nieuwe carb van Weber, even schuldig blijven, het exacte type. en een lpg installatie: (120L LPG) 125 km uur max, (google gemeten) (was 124 km uur, maar 125 klinkt beter) 135 op de teller, vlakke weg in Duitsland op LPG. Lekkerste rijd Hij rond de 95 a 100km uur
Ik haal 1 op 6, LPG (drie tankbeurten incl heuvels (rond en langs de Moesel km/L of andersom) maar staat nog iets te rijk.
Ik was bang dat hij geen vermogen genoeg zou hebben in de heuvels... nou, ervaring gebrek... gewoon terug schakelen... dus... maar 't beestje klotst 80 in zijn 3 12% omhoog zonder warm/heet te worden... dat viel mij mee... erg mee... in zijn 4 op snelheid 90/95 6/8% omhoog, maar erg veel versnellen doet hij dan niet meer! :
Ik heb een tankje voor benz. 55 liter, met een losse brandstofpomp. (Eerst nog een te lichte pomp 0,20 bar) zakte hij ook als een pudding in na 110 km uur... maar nu een van 0,6 bar. Dat gaat als de brandweer, maar... De carburateur moet nog goed worden afgesteld. Hij gast op benzine pingelen bij 110 km uur en hoger. Gas geven geen problemen mee. Trekt goed door, tot max maar bij onbelast gaat hij een beetje flodderren. Dus continu 110 rijden zonder versnellen Waarschijnlijk de sproeier aanpassen. Krijgt hij te veel benzine en verzuipt i een beetje. Moet ik nog een expert voor vinden.
Op LPG rijd en start hij perfect. Ik start eigenlijk wel met benz. En zet hem ook zo weg. Iets ouderwets met de carb vet houden... (wel met 98) . En ik rij ook af en toe een rondje om hem soepel en gesmeerd te houden.
Gr. Sander