Wie helpt mij door mijn APK?

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Tim_fsm
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:58 am

Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door Tim_fsm »

Een goedenavond mede LT club leden!

Ik heb een klein waslijstje gekregen bij mijn eerste APK (het meeste klein spul, oppervlakte roest remleiding, uitstekende delen bumper niet afgedekt etc). (1976 2.0 Benzine)

Echter zijn er 3 dingen die wel degelijk gemaakt moeten worden. Beide remcilinders achter zijn lek, maar die zijn nog nieuw te krijgen. Dus daar zit het probleem niet in.

De uitlaat is zo lek als maar wat, en wilde hier vragen wat daar de beste oplossing voor is. Heeft iemand er nog een liggen, of kan ik ook een uitlaat van een ander LT of Volkswagen bus model eronder schroeven?

Dan als klap op de vuurpijl, het stukje schroefdraad waar de ruitenwisser mee wordt bevestigd op de arm is afgebroken! Ik kan de ruitenwisser aan mijn passagierskant dus niet meer bevestigen en dat is sowieso APK afkeur. Ook hier de vraag, wie heeft een oplossing (kan ik op het resterende stuk misschien een stuk schroefdraad lassen?) of een complete ruitenwissermechaniek liggen!

Bij voorbaat alvast hartelijk dank!

https://postimg.cc/jWZ2Z2cZ
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door harm.eikelkamp »

heb hier nog wel een demper liggen....

gr harm......
knuttsel eff vragen voor een ruitenwisser mechaniek
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Tim_fsm
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:58 am

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door Tim_fsm »

Hee Harm!

Dat zou me al enorm uit de brand helpen. Buurse is voor mij om en nabij de 3 uur rijden, of je moet 'm al op willen sturen?


Tim
LPGo
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 24, 2018 12:11 pm
Locatie: Het uiterste zuid-oosten....
Contacteer:

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door LPGo »

Alles is nog nieuw te krijgen, kijk eens op autodoc.de en ebay.de. Ik heb daar pas geleden ook deze spullletjes gekocht.. Gratis tip, als je de trommels eraf hebt, trek je de handrem helemaal aan dan kun je de remcilinders wisselen zonder de voeringen te verwijderen.. Wel even de flexibele remleiding (overgang van as naar chassis ) even dichtknijpen.
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door Barny »

remslang niet/nooit dichtknijpen, daar beschadigt de meerlaagse slang van
je rempedaal een klein stukje intrappen en die stand houden met een stukje hout geklemd tussen het pedaal en stoel,
daarmee sluit je het retourgaatje in de hoofdremcil af en loopt het systeem niet leeg zonder dat je wat beschadigt

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
LPGo
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 24, 2018 12:11 pm
Locatie: Het uiterste zuid-oosten....
Contacteer:

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door LPGo »

Rempedaal iets intrappen en fixeren heb ik ook geprobeerd, liep sneller leeg dan de gootsteen in mijn keuken.. knijpen heeft bij mij gewerkt maar je zult wel gelijk hebben.. Let op bij het onluchten, probeer te vermijden dat het rempedaal tegen de aanslag komt, dit is weer niet goed voor je hoofdremcilinder waardoor hij (inwendig) kan gaan lekken.. Leg b.v. een blok hout onder je rempedaal o.i.d.
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Wie helpt mij door mijn APK?

Bericht door Barny »

als je het rempedaal iets intrapt is het en gesloten systeem dus er kan niets uit leeglopen
en dat iets is max 1/8 to1/4 van de totale slag
nooit het rempedaal helemaal tot de bodem intrappen omdat je dan in het smerige ongebruikte gedeelte van het inwendige gedeelte van de hoofdremcil trapt en het niet goed kan zijn voor de remcupjes

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Plaats reactie