LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

harm.eikelkamp schreef: ma jun 29, 2020 9:06 am eventueel een stuk pvc erin / erover heen lijmen.....

en waarom niet weer op dezelfde wijze monteren????
gr harm
Voor de verbinding tussen de schuif en de pijp naar de zijkant kan ik wel een stuk zagen van de oude schuif waar de rubber buis op vast zat en deze verlijmen met de schroefdop van de nieuwe schuif.

Ik kreeg bericht van de webshop dat de bestelling nog een week kan duren, dus eventjes afwachten of dit snel gefixed kan worden en anders wordt het toch zelf knutselen..
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door benno »

Als er nog een gastank aan de bestuurders kant zit kijk daar dan ook even goed naar .
Harry heeft ooit iets gezegd dat daar iets tegenaan rammelde en ingesleten was op de gastank .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

benno schreef: wo jul 01, 2020 8:49 pm Als er nog een gastank aan de bestuurders kant zit kijk daar dan ook even goed naar .
Harry heeft ooit iets gezegd dat daar iets tegenaan rammelde en ingesleten was op de gastank .
Dank, zal het zeker checken. Op het eerste gezicht zag de LPG tank er goed uit, en is deze in 2018 nog gekeurd. Hopelijk zit dat dus goed nu..
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door benno »

LPG tank word alleen naar gekeken als je ook op gas rijd .
Zeker met een diesel kijken ze er dus niet naar .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Gelukkig pastte het nieuwe vastzetstuk op de vuilwatertank waardoor de nieuwe afvalwaterschuif gemakkelijk gemonteerd kon worden.

Afbeelding

Met de oude afvalwaterschuif en de dop van de nieuwe schuif heb ik het koppelstuk gemaakt die naar de buis loopt. Op deze manier is alles ook weer makkelijk te demonteren:)

Afbeelding

Er is ondertussen een boel aan de bus veranderd, maar deze dingen zijn allemaal nog nét niet af. Er komt nog een hele rits foto's aan! De LPG tank is nog pending en ik zal daar binnenkort foto's van plaatsen.
Gebruikersavatar
KALF
Berichten: 45
Lid geworden op: vr mar 03, 2017 8:47 pm
Locatie: Deventer

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door KALF »

Vet spannend! wij volgen! kekke bus!
Afbeelding
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Als een van de eerste dingen is de afgelopen maand de alkoof onder handen genomen. Er was veel houtrot en sprake van een lekkage of in ieder geval veel vocht.

Ook stond rechts bovenin een koelkastje van 70 liter. Vooral daarachter was het erg nat. De koelkast kon ik snel kwijt op marktplaats en ondertussen begon het herstel.

Ik heb gebruik gemaakt van albastine houtrol vuller, houtrot impregneer, hammerite, purschuim, diverse kitten, plamuur en lakverf.

Ook heb ik de raampjes weer ontdaan van witte verf en de triplex aan de recherkant ontdaan van de rotte stukken en een stuk uitgesneden om het raam weer terug te krijgen.

De fotos:

Koelkast links en de alkoof rechter zijkant.
Afbeelding

Koelkastje:
Afbeelding

Koelkast eruit.
Afbeelding

Midden:
Afbeelding

Links met gaten van een verwijderde constructie waar snoeren naar buiten konden:
Afbeelding

Links polyester plamuur aan de binnen en buitenzijde:
Afbeelding

Platen rechts eraf:
Afbeelding

Frame in de groene hammerite:
Afbeelding

Multiplex op maat en houtrot impregneer toegepast:
Afbeelding

Houtrot vuller, purschuim in de hoek rechts voor, en kit toegepast:
Afbeelding

Links met een beetje houtrot vuller en kit. Zie ook het lepeltje in het midden om een plaat te fixeren, haha
Afbeelding

Toen eindelijk: de eerste laag lak:
Afbeelding

En vandaag eerst weer plamuur:
Afbeelding

En uiteindelijk de tweede laag lak:
Afbeelding

Finito:)
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Ziet er aan de binnenkant goed uit ,hoe is die aan de buitenkant ,weer helemaal dicht?
BUSJE KOMT ZO
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

gft tje schreef: do jul 16, 2020 7:58 am Ziet er aan de binnenkant goed uit ,hoe is die aan de buitenkant ,weer helemaal dicht?
Yes ik heb geen vochtige plek of druppel kunnen vinden. Het lijkt er op dat er weinig lekkage meer was, behalve bij de alkoof. Ik denk dat de combinatie van de dakcoating buiten en kit/purschuim binnen in de rechter hoek van de alkoof het water buiten houdt.
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Nog wat updates van de schilderbeurt.

Eerst is het tapijt van zij en achtermuur getrokken. Alle loszittende stukken zijn eraf gekrabt en daarna is de hele bus (met uitzondering kastjes) geplamuurd en voorzien van een frisse witte kleur (RAL9010).

Achterkant:

Voor:
Afbeelding

Gestript:
Afbeelding

Geverfd:
Afbeelding

En hetzelfde voor de zijkant:

Gestript:
Afbeelding

Geverfd:
Afbeelding

De binnenkant van de kastjes is weer wit gemaakt. Hierin ga ik nog wat van die rubber matjes leggen zodat spullen niet gaan schuiven:
Afbeelding

De kastjes zelf zijn geverfd met een soort zandkleur van de action; RAL1015.
Afbeelding


De kachel had wat roestplekjes en die heeft nu weer een strak zwart kleurtje:

Voor (werkend)
Afbeelding

Na:
Afbeelding


De afzuiger werkte niet meer. Ik heb hem leeg gemaakt en het binnenwerk vervangen met een scheepsafzuiger en een paar ledjes van de action. Er moet alleen nog een potmeter tussen zodat ie ook iets stiller kan draaien:
Afbeelding

Er zit ook een nieuwe omvormer in met een max vermogen van 1500 watt zodat een kleine waterkoker etc ook gebruikt kan worden. Voor nu is een stekkerdoos in de kast aangesloten, maar op termijn ga ik de omvormer met een automatische schakelaar op de bestaande 220v aansluiting zetten.

De omvormer werkt goed. het voltage van de accu is 13.1 in rust (AGM accu van 200Ah) en zakt (getest met een straalkacheltje) terug naar 11.6 bij een belasting van 400 watt en tot 10.8 bij 800 watt.

Omvormer:
Afbeelding

De huishoud accu achterin:
Afbeelding

Bedrading vanaf de accu (binnenkant kastje in inmiddels ook geverfd):
Afbeelding

De omvormer: Deze is inmiddels vastgezet.
Afbeelding

Het controlepaneel van de inverter is in een bestaand gat gezet en dichtgeplamuurd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Nou zeg je kent hem straks niet weer , knap gedaan ,heb je straks een mooi camper aan ,als hij klaar is zou ik hem ook laten wegen want een paar jaar geleden kreeg een 4 rond hefbrug hem bijna niet naar boven. Gr Jan.
BUSJE KOMT ZO
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door benno »

Ziet er weer goed uit .
En voordeel je weet nu precies wat je heb , voor vele anderen is het een raadsel .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Gister en vandaag de voorkant onder handen genomen met witte hamerrite. Ook is de treeplank weer zwart geverfd en zijn de gordels (weer) geinstalleerd.

De witte verf is een lapmiddel voor de roestplekken en ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.
Hoe dan ook ziet het er weer een stuk strakker uit nu.

Aankomend weekend gaan we met de bus een weekend op testvakantie en daarna gaat doordeweeks in de stalling en zullen de klusdagjes minder frequent worden.

Al met al een drukke maand geweest en ik kijk uit om er mee op pad te gaan.

Afgeplakt:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie