Hertog Jan Camper

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Hertog Jan Camper

Bericht door epmans »

Vorige week niet verwacht, dat we nu een camper zouden hebben!

Voorheen hebben we twee jaar een heel leuke tijd gehad met een T3 camper, maar toch gekozen om die in te ruilen voor een cabriolet. Die cabriolet is vervangen voor weer een volgende cabriolet en die is er nog steeds.
Altijd verrekken we onze nek als we een buscamper van VW zien rijden. En zó vaak kijk ik even op bv marktplaats wat er op de markt verkrijgbaar is.

Afgelopen zondag deed ik dat ook. Ik attendeerde mn vrouw dat ik een leuke camper op het computerscherm had staan, dus kijk even! 'savonds was de koop al rond voor een LT45 TD met camperombouw.

Dinsdag de auto opgehaald en inmiddels begonnen met schoonmaken en ontdekken wat en waar alles zit en hoe het werkt. Er zit een beschrijving bij van Sven Hedin, maar het verhaal van de verkoper is dat de wagen is besteld als vrachtwagen voor een bierbrouwer en daarna is omgebouwd.

Hoe leuk dat er een forum bestaat. Ik ga hier eerst eens lekker lezen om ook onze camper te leren kennen.
thumbnail_IMG_1605.jpg
thumbnail_IMG_1605.jpg (98.6 KiB) 2194 keer bekeken
Laatst gewijzigd door epmans op di jul 21, 2020 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jean
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 9:24 pm
Locatie: Barneveld

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door Jean »

Donders mooi ding!

Ben erg benieuwd naar verdere foto's en ik denk velen met mij. :D

Welkom op dit forum, je zult er veel aan hebben!
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

een week is nu voorbij.
begonnen met schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken. en we hebben nog wat schoon gemaakt.

naja zo is het natuurlijk net alsof we een mestkar gekocht hebben, dat is ook niet zo maar het interieur is wel weer heerlijk fris geworden. Die lof is voor mn vrouw!
Ik ben aan de buitenkant bezig gegaan. Ja ook wat schoonmaken met wat water maar bovenal delen gepoetst waar hardnekkig aangekoekt iets zat. De bumpers voor en achter weer zwart gemaakt en de zwarte lijst boven de gril. Ook opgeknapt!

Verder gewoon gekeken naar hoe, wat en waar. Wordt nu tijd om kastjes te vullen en een ritje te rijden.

Wat een bekijks heb je dan met zon apparaat! Als je net de bus voor huis zet, komt de eerste al buiten. Denk je een emmer opnieuw te vullen, staat er weer iemand anders om even te komen kijken en praatje te maken :)
Bijlagen
thumbnail_IMG_1607.jpg
thumbnail_IMG_1607.jpg (90.8 KiB) 2147 keer bekeken
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door gft tje »

Welkom op het forum, en nog samen hele fijne tochten.
Dit is ook een hele mooie bus, succes.gr Jan.
BUSJE KOMT ZO
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

er waren twee verduisteringsgordijntjes stuk. ene werkt nu weer maar de andere lijkt de veer voor het oprollen kaduuk. Eerst geheel uitgerold blijkt dat het gordijn drie keer de hoogte van het raampje is dus daar kan dan ook wel wat afgehaald (het lelijke stuk).


vandaag eerste keer dagrecreatie om de luifel etc even uit te proberen.

thumbnail_IMG_1685.jpg
thumbnail_IMG_1685.jpg (63.5 KiB) 2124 keer bekeken

na de foto de luifel nog even wat strakker gezet.
we hadden het gezellig en na de soep zijn we weer huiswaarts gegaan.
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door Barny »

ai ai ai, ik zie hier een verslaving aankomen
een heel plezierige verslaving, dat dan wel weer

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

ik ben nagenoeg dagelijks met mijn bmw's aan het spelen.
Heb er een aantal van het type E34 (de 5 serie van 1988-1996).
Daar struin ik ook het www voor af. Is dat verslaving of wil ik gewoon goed voor mn spullen zorgen :)
Bijlagen
IMG_4520.JPG
IMG_4520.JPG (109.04 KiB) 2091 keer bekeken
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

In de achterdeur heeft de camper 3 roosters (voor de koelkast). Maar waarom 3 en waarom 2 met een klep er op?
Ja de onderste heeft een 12v ventilator die af en toe aan springt.
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door gft tje »

Als het in de zomer erg warm is heeft de koelkast die ventilor echt nodig anders koelt hij niet meer. Die roosters die dicht zijn is vaak alleen als je rijd , staat er soms ook een boiler in die mag je onder het rijden niet gebruiken daarvoor zit vaak die klep ervoor.
BUSJE KOMT ZO
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

De camper heeft een doucheruimte met wastafel met mengkraan en in de keuken is ook een mengkraan. Toch ik nog geen boiler in de bus kunnen vinden. Vermoedelijk is die ooit verwijderd.

@gft tje, jouw antwoord past dan denk ik bij mijn vraag. Bedankt!
thumbnail_IMG_1821.jpg
thumbnail_IMG_1821.jpg (85.51 KiB) 2001 keer bekeken
Ons weekend is nog niet voorbij, we staan voor de eerste keer op een camping. Morgen pas naar huis, dinsdag begint de school (pas) weer. Het weer heeft natuurlijk ook enorm geholpen, we hebben een heel leuk weekend met de LT.
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door gft tje »

Geniet er nog maar van hier is vanmiddag al 25 mm water gevallen. Gr Jan.
BUSJE KOMT ZO
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door epmans »

heb gewoon een hekel aan olielekkage op mn oprijpad!

ben er eerder onder gekropen om eerst schoon en droog te maken en signaleerde olie op de motor en onderaan de versnellingsbak.

vandaag weer er onder gelegen en zag nu dat de oliedop echt moet worden vervangen. dat is nog simpeler dan de kleppendekselpakking die ik eigenlijk veronderstelde. op het kleppendeksel direct onder de oliedop is het nat en vet en vervolgens loopt er een spoor naar beneden. Ik kan het nog mis hebben dat het komt door morsen bij olievullen, dan zal alsnog het kleppendekselpakking moeten worden gedaan.
thumbnail_IMG_2007.jpg
thumbnail_IMG_2007.jpg (69.06 KiB) 1867 keer bekeken
ook knippert het lampje van de nivosensor koelvloeistof. Soms knippert die, soms niet, dan weer wel en dan weer niet. Temperatuur staat altijd netjes en ik vind het hinderlijk als het ook wel eens knippert als ik de motor net koud gestart heb. Dus ik bestel dan maar een nieuwe nivosensor want het nivo is nu echt keurig. Zoiets simpels moet gewoon goed kunnen.

andere oliedruppels hangen onder de versnellingsbak. ik heb voor nu de bouten nog even een tikkie strakker kunnen draaien, maar als het zo blijft moet de pakking vervangen worden. Ik vermoed dat die klep er zit omdat er een filter zit, maar kan iemand dat bevestigen waarom die best grote rechthoekige deksel er onder hangt?
thumbnail_IMG_2005.jpg
thumbnail_IMG_2005.jpg (74.27 KiB) 1867 keer bekeken
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 479
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: owww wat leuk een forum :)

Bericht door oscar f1 »

GEARBOX.png
GEARBOX.png (185.01 KiB) 1853 keer bekeken
Daar zit geen filter onder,
maar dat is om de versnellingsbak de openen (zou ik echt niet doen)

De pakking van het kleppendeksel is een beroerd ding.
Is van kurk en de moeren waarmee het vast zit lopen vanzelf los.
Te vast draaien is ook niet goed voor kurk,
ik heb wat zelfborgende moeren gekocht die ga ik er binnenkort op zetten
kijken of het bij mij beter wordt.
Dat zijn zelfborgende moeren zonder kunststof ring,
die zijn beter hitte bestendig.
Succes!
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Hertog Jan camper

Bericht door epmans »

Eerst de titel van mijn voorstellen veranderd van 'owww wat leuk een forum :)' in Hertog Jan Camper.
De bierbrouwer zou de eerste eigenaar geweest zijn van deze vrachtwagen, die later is omgebouwd naar kampeerauto. Ik zou er best een foto van willen hebben trouwens in Hertog Jan-trim.

De camper heeft ons inmiddels naar de Beekse Bergen gebracht in Hilvarenbeek en een vakantiewoning in Epe. Onze dochter heeft bedenkingen bij het camperen dus gunnen we haar de luxe van een woning met een normaal bed enz enz. Motor draait perfect, maar verbruikt wat olie. Kwestie van weer aanvullen denk ik, maar ik blijft er wel scherp op.

De olielekkage aan de versnellingsbak is over.
De olielekkage aan de motor moet ik nog goed bekijken, in ieder geval heb ik een nieuwe dop (met nieuw rubber) gemonteerd. Kleppendekselpakking heb ik al wel op voorraad, die lijkt toch ook wel op een hoekje te lekken.
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Hertog Jan Camper

Bericht door Barny »

dan word het misschien tijd om dan ook deze draadje te verplaatsen van "even voorstellen" naar "projecten"?

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Plaats reactie