Roest behandeling binnenkant & onderkant

Alles over camperbouw
Plaats reactie
silchow
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mar 08, 2020 6:33 pm

Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door silchow »

Dag allen, niet zozeer een specifieke LT vraag, maar wellicht dat er toch wat kennis te vinden is hier voor mijn situatie.

Ik heb een LT campertje uit 84 welke op het moment helemaal kaal is van binnen. Zijn een aantal stukken uit geslepen waar nieuw plaat in komt. Alleen zitten er tal van kleinere roest plekjes die mooi schoon te maken zijn, alleen nog behandeld moeten worden. Ik dacht zelf om eerst Owatrol olie te gebruiken, daarna Owatrol CIP om het vervolgens af te lakken. Wil de roest echt goed weren ivm gebruik van klevend isolatiemateriaal wat er vervolgens over gaat, waar dus lastig bij te komen gaat zijn in een later stadium. Klinkt dit als een goede opbouw of zijn er andere (geschiktere) manieren?

Daarnaast heb ik parkergaatjes in de vloer dicht gelast. Aan de onderkant zit tectyl. De binnenkant van deze lasjes zou ik dan ook met Owatrol en lak kunnen behandelen. Maar wat is handig om de onderkant van de las mee te behandelen? Ik verwacht in een later stadium wel de onderkant opnieuw te (laten) tectyleren. Maar in de tussentijd moet het een beetje degelijk beschermd zijn.

Benieuwd wat jullie ideeën zijn :D
WilfredT2
Berichten: 243
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
nimjaefighter
Berichten: 22
Lid geworden op: do mar 26, 2020 2:32 pm

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door nimjaefighter »

Heb zelf Noverox gebruikt op advies van de lokale onderdelen boer. Zie nu dat hamerite een betere keuze was geweest :(
WilfredT2
Berichten: 243
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
WilfredT2
Berichten: 243
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 478
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door oscar f1 »

Ik gebruik zelf veel Brunox Epoxy.
Afbeelding

Die spuitbus lijkt duurder dan hij is,
er zit meer in dan in een normale spuitbus.

Ik gebruik het alleen op plekken waar je de roest net niet helemaal weg kunt borstelen of schuren.
Want je moet wel zo veel mogelijk roest weg borsten EN schuren voordat je dit product gebruikt.
Meestal als het bijna droog is spuit of rol ik er nog Hammerite overheen.
Met deze werkwijze vertraag je het roesten gigantisch.

Ook gewone loodmenie voor plekken die uit het zicht blijven(binnen kant zijpanelen) is een goede roest remmer.
Gebruikersavatar
KALF
Berichten: 45
Lid geworden op: vr mar 03, 2017 8:47 pm
Locatie: Deventer

Re: Roest behandeling binnenkant & onderkant

Bericht door KALF »

Afbeelding
Plaats reactie