Dynamo lt

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Beste,
Hier ben ik weer met mijn dynamo probleem.
Het dunne kabeltje die van mijn dynamo naar binnen loopt ligt blijkbaar los in mijn kabinet vandaar dat het accu lampje niet brand en dat ik handmatig de dynamo moet activeren zeg maar.
Nu ik heb gemeten aan mijn batterij lampje en daar komt wel degelijk stroom op maar doet het niet,deze is vervangen geweest door nieuw lampje maar nog steeds geen succes.
Iemand die mij kan vertellen waar exact het kabeltje moet worden aangesloten.
Heb wel gezien dat het geen origineel kabeltje is maar dat maakt WSS geen verschil.het uiteinde is een platte fiche zal ik maar zeggen.

Mvg Jeffrey
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Dynamo lt

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Danku voor het antwoord maakt heel wat duidelijk dat het kabeltje nie rechtreeks ergens kan aangesloten worden , ik zal eens mijn massa punten controleren.
Vind het dan wel raar dat deze kabel dan gewoon loshangt aangezien die van de dynamo komt.
De kabels die in de printplaat zitten zijn wel overal ergens verbonden
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Dus het zal ergens misgelopen zijn vanaf het punt van de 9 polige stekker naar mijn dynamo.
Sorry voor het moeilijk doen terwijl het heel simpel is maar de elektriciteit van mijn bus is echt een ramp.overal draadjes afgetapt naar andere draden enzovoort.
De vorige eigenaar zal daar inderdaad ook wel wat mee geknoeid hebben.
Bestaan er eigenlijk kabelbomen waarmee je terug naar de originele setup kan of moet je dit zelf doen?
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Dynamo lt

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Ja alle andere lampjes doen het perfect .
Dat is die zelfgeplaatste rode kabel die in mijn kabinet ligt.deze gaat tot aan mijn dynamo
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Dynamo lt

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Die kabel heb ik gevonden het rare is dat deze in de Zekeringskast zit maar zal eens proberen
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Ok heb het deels gevonden .
De kabel even wat in het midden de behuizing weggehaald rode kabel ertegen houden en het lampje brand maar gaat niet uit tijdens starten of gas geven.deze zit wel nog steeds in de zekeringskast
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Dynamo lt

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Dynamo lt

Bericht door jefke92 »

Het is gelukt heb de draad uit de zekeringskast gehaald en direct aangesloten op de rode kabel.lampje gaat uit bij bedienen gaspedaal en accu laadt op 😊
Super bedankt voor de hulp !
Nu naar de volgende problemen 😋
Plaats reactie