Carburateur verandering

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
darkcityfan
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm

Carburateur verandering

Bericht door darkcityfan »

Hallo.
Ik ben Frans en ik gebruik Google Translate ...

Ik bezit een 1981 LT28 met een Audi 2.0-motor.
Ik heb een groot probleem met mijn carburateur en ik wil het veranderen. Het lekt benzine en lucht, zelfs met nieuwe afdichtingen en het is verslechterd (vanwege de hitte denk ik).

Mijn carburateur is het model Solex / Pierburg 1B1 - 7.17626.02 (060129016).

Heeft iemand geprobeerd een nieuwere carburateur en een ander model met de Audi 2.0-motor te plaatsen?

Weet je of het voldoende is om de diameter van de carburateur te respecteren?

Of beter nog, ken je een bedrijf dat deze opgeknapte of nieuwe carburateur (NOS) verkoopt?

Dank u bij voorbaat !

Fabien.
vetcool94
Berichten: 19
Lid geworden op: vr mei 24, 2019 7:33 pm

Re: Carburateur verandering

Bericht door vetcool94 »

hallo darkcittyfan,

ik heb net vorige week een gekocht van een opel site, hiervan moet je dan het vacuum stysteem van de oude originele carburateur overzetten en de gas hendel. (of hoe je de laatste noemt.)

dit is een middagje werk maar je krijgt een nieuwe carburateur er voor terug.
ik weet niet of deze shop nog de carburateur heeft liggen maar het is het proberen waard.

https://www.copeparts.nl/nl/winkel/cors ... erburg-1b1

hierbij de link naar de carburateur. ik heb de motor nog niet aan het lopen omdat ik nog meer dingen aan het aanpassen ben. misschien helpt dit. bij vragen kan je altijd een berichtje sturen dan zou ik misschien foto's via whatsapp kunnen delen.
darkcityfan
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm

Re: Carburateur verandering

Bericht door darkcityfan »

Hallo, bedankt voor je hulp, maar ik wacht liever af om te zien of je motor start voordat ik je probeer te doen (een beetje duur als het niet werkt) ...
Kun je ons op de hoogte houden als je klaar bent met repareren?
vetcool94
Berichten: 19
Lid geworden op: vr mei 24, 2019 7:33 pm

Re: Carburateur verandering

Bericht door vetcool94 »

ik zal je op de hoogte houden. dit zal wel een tijdje duren omdat ik waarschijnlijk direct over ga op gas, en een nieuw en beter uitlaatspruitstuk ga lassen. ik denk dat ik ergens rond januari een update heb.
Marty
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 04, 2017 11:38 pm

Re: Carburateur verandering

Bericht door Marty »

€ 150,09 | SherryBerg 2E carb carburateur fit voor VOLKSWAGEN VW golf JETTA 2E voor Audi Pierburg vergaser carburateur 026129015
https://s.click.aliexpress.com/e/KN9kq5t3V

Deze link is als voorbeeld. Op Aliexpress staan vele carburateurs te koop. Ik heb er geen ervaring mee dus kan niets zeggen over de kwaliteit. Een mogelijkheid misschien met een passand spruitstuk?
darkcityfan
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm

Re: Carburateur verandering

Bericht door darkcityfan »

Hallo, ik heb vorige maand een nieuwe carburateur (NOS) gevonden en momenteel is er een andere carburateur in de aanbieding als iemand van het forum geïnteresseerd is: https://www.ebay.fr/itm/113959637830?Vi ... 3959637830

Let op, het mist enkele elementen op deze carburateur!
Plaats reactie