Project Bulli XXL

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Na vele jaren gebruikt en ook niet gebruikt ben ik begonnen met mijn VW LT 28 Sven Hedin weer bruikbaar te maken, ik heb de bus nu 16 jaar in mijn bezit. In de afgelopen 5 jaar heeft de bus nog geen twee kilometer gereden maar altijd starten en lopen. Niet rijden is niet altijd handig en zeker niet lekker voor de bus als deze altijd buiten staat,

Inmiddels is mijn oudste dochter op op zoek naar een Sven Hedin of een Florida, dat is een stukje nostalgie maar zeker ook een groot deel de betrouwbaarheid bij goed onderhoud en de fantastische indeling van de camper, echter heeft ze nu wel gezien hoe zorgelijk sommige delen van de LT in elkaar zitten en is het vinden van een goede LT lastig en zal de prijs zeker een bepalende factor zijn.

Mijn camper moet weer op de wegen zal dus van ijzer moeten zijn en in goede conditie, dat kost tijd en geld dus alles tegelijk is moeilijk, ik zie vele projecten die daar ook best wel mee te maken hebben, ik heb een eigen werkplaats waar niemand in hoeft of komt, dus tijd genoeg, werken doe ik voor mezelf en deel dus ook deze tijd in, geld komt van de klanten en dat is soms genoeg en soms net te weinig dus daar heb ik nog wat te winnen, onderdelen is wat moeilijker deze zijn of slecht verkrijgbaar of duur, ook een klein puntje.

Ik heb als doel volgend jaar de keuring erop te zetten ergens rond april, het kan zijn dat het eerder is als de zorgelijke puntjes wat beter verwerkbaar worden, als ik meer ga werken verdien ik meer maar heb minder tijd. De zaken die ik tot dusver heb gedaan staan op mijn google site en zijn te volgen via deze link
https://sites.google.com/view/www-arma- ... l/homepage

Voor degene die geïnteresseerd zijn kunnen dit volgen, ik zal proberen per week iets te plaatsen maar soms ben ik net te druk en duurt het wat langer.

MvG, arnold
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Project Bulli XXL

Bericht door Carlo »

Tjeemig wat een roest!
Succes! :)
1990 1G, tweetanksysteem
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Re: Project Bulli XXL

Bericht door Rik »

Nou inderdaad! Naar de sloop met dat ding. Ik zou toch nooit zoveel uren aan mijn LT gaan lassen. :shock: :lol: :lol: :lol:

Succes met herstellen en maak ons blij met veel foto's!
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Project Bulli XXL

Bericht door ErwinStapert »

:shock:

Ga door!!!!

Veel, hel veel foto's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Project Bulli XXL

Bericht door harm.eikelkamp »

oei oei dat is een mooi project

succes gr harm 8) 8) 8)
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Zo even een kleine update en wat zaken tussen gevoegd op de google site om voor iedereen even mee te kijken met mijn project.
https://sites.google.com/view/www-arma- ... l/homepage

Tevens bedankt voor de reacties van de leden, altijd lekker als iemand even een feedback geeft, roest is nooit echt een probleem zolang je de aangetaste delen kan behandelen of verwijderen. Ik heb in mijn hobby werkplaats alles wat ik nodig heb en wat er niet is kan ik wel aankomen, de nostalgie die ik met deze camper heb zal geen roest probleem kunnen overtreffen, tevens is het mijn uitlaatklep om dit soort dingen aan te pakken.

Ik hoop dat jullie genieten van de foto's, ik wel om het resultaat te kunnen publiceren.

Groet, Arnold
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Zo weer even nieuwe update van project nooit aan beginnen, tenminste volgens sommige.
https://sites.google.com/view/www-arma- ... l/homepage

Schiet lekker op met de voorzijde en weet dat ik nog wel even te gaan heb voor de rest, ik zie veel mensen dit wel volgen dus probeer ik het bij te houden.

Ik ga wel de camper terug bouwen naar de originele indeling van westfalia, de grote koelkast eruit en een nieuwe terug onder de keuken, bij het meten van deze ruimte voor de koelkast lijkt het dat er geen enkele is in deze maat, dus voor iemand met een originele indeling graag het type koelkast dat hij of zij gebruikt. Het liefst wil ik een compressor koelkast die is wat beter en zuiniger in stroomverbruik maar ik weet dus niet of dat gaat passen. Tevens wil ik graag van iemand weten of het mogelijk is de linker achterdeur bij de doucheruimte te openen, ik heb nu wel alle schroeven eruit maar krijg het nog steeds niet open, kan de klink ook niet draaien. Als iemand het weet of al eens heeft gedaan graag de benodigde info.

Verder zou ik zeggen geniet van de foto's het worden er steeds meer.
Marty
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 04, 2017 11:38 pm

Re: Project Bulli XXL

Bericht door Marty »

Goed bezig. Ziet er al een stuk beter uit. Wel veel werk maar erg dankbaar. Hwt resultaat mag er wezen. Lekker doorgaan zo!!
Gr.

Marty
thizzle1990
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 22, 2018 10:44 pm

Re: Project Bulli XXL

Bericht door thizzle1990 »

Heel herkenbaar z'n 'projectje 🤣.

Momenteel ook druk bezig met het herstellen van een camper. Succes in ieder geval !
johnnyizegem
Berichten: 124
Lid geworden op: do jul 09, 2009 6:33 pm
Locatie: Gullegem, BE

Re: Project Bulli XXL

Bericht door johnnyizegem »

Ja, dat was inderdaad al de moeite. Mooi werk!
VW LT 31, 2.4d, 1995 (project)
Volvo XC70 Cross Country 2007 (daily)
& nog wat hobbymateriaal...
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Hallo beste volgers,
Deze week geen tijd gehad veel te ondernemen aan de camper, helaas laat het werk het de komende weken niet echt toe. Zaterdag even bezig geweest met de linker achterdeur bij de douche cabine, bij Erwin gekeken hoe het zat en na 16 jaar proberen met een deurklink heb ik dan maar zelf een hevel gemaakt en jawel met wat geweld het slot kunnen draaien dus de deur is nu wel open, en natuurlijk ook wat roest gevonden op de balk en dorpel, het lijkt tot dusver mee te vallen de deur is i.i.g. wel hard. Foto,s volgen nog via de google site maar daar heb ik nu even geen tijd voor om bij te werken, deze week word sowieso al lastig i.v.m. de drukte op het werk.

Dank voor de reacties op de bekeken foto's, toch even een hart onder de riem dat mensen het volgen en zien dat ondanks het vele werk wel weer opknapt.

Groet, Arnold
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Zo even een update geplaatst van de vorderingen die even niet snel gaan maar er gebeurd tenminste iets.

https://sites.google.com/view/www-arma- ... l/homepage

Groet,
Arnold
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Het is weer zaterdag, moeders even aan het werk en ik kan dan net even weer wat doen aan de bus en natuurlijk een update voor de volgers, de link staat er al een aantal keer in dus die weet iedereen inmiddels te vinden. Wat wel veranderd is dat er een pagina 2 is toegevoegd onderaan de eerste pagina. Ik zou zeggen veel lees en kijk plezier dat houdt voor mij ook de moed erin, uiteraard zijn alle reacties welkom.

Groet, Arnold
Gebruikersavatar
SvenHedinPS01SV
Berichten: 77
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door SvenHedinPS01SV »

Goedemiddag beste volgers, ik kan zien dat jullie dit forum veel lezen en ik hoop dat de link naar mijn pagina jullie ook veel info en plezier geven. Ik ben inmiddels al weer een aardig stapje verder maar vel zullen dat al gelezen hebben, inmiddels zijn het 3 pagina's en naar wat ik aan het doen ben zullen er meer volgen. Blijf lekker kijken en lezen, vragen mag altijd en reageren ook.
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 478
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Project Bulli XXL

Bericht door oscar f1 »

Leuk verslag met lekker veel foto's!

Wat voor lak gebruik je voor de afwerking?

DD-Lak ?
Plaats reactie