Toerenteller aansluiting

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door ErwinStapert »

Klopt, heb nu ook een y-adapter besteld waar twee verschillende oliedrukmeters op komen, één verbreek(0.3bar) en één maakconract(1.8bar)
Oliedruksensor
Oliedruksensor
20190605_104019.png (61.47 KiB) 1337 keer bekeken
Bedankt voor je opmerking.
Laatst gewijzigd door ErwinStapert op do jun 13, 2019 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door harm.eikelkamp »

goed bezig ewin :D :D :D :D :D
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door ErwinStapert »

Eindelijk, Eindelijk, Eindelijk!!!!!

Eindelijk is het me totaal gelukt om de toerenteller goed functionerend te krijgen. Dank aan allen die mij tips en aanwijzingen hebben gegeven. In het begin van deze TOPIC zit een zeer duidelijk schema waar ik zeer veel aan heb gehad.

Wat ging er voud :?

Blijkt dat van een 6cl Diesel DW-motor de dynamo niet werkt op de toerenteller die uit een 6cl TD afkomstig is. Via Knutsels een dynamo geregeld en aangesloten.

De 11polige stekker ALTIJD op de juiste manier aansluiten, niet 180graden draaien want dan maak je kortsluiting en in mijn geval smolt de aarde door. Dus de verbinding van de 11polige stekker naar het verzamelpunt van aarde achter op de toerenteller was er niet meer. Hier heb ik een lus in gemaakt alleen niet een complete lus waardoor ik geen juiste aarde kreeg. Hierdoor ging de temperatuur op hol en begon de toerenteller weer vreemd te doen(schommelen). Uiteindelijk alles toch nog een keer nagelopen en de aarde op de juiste manier aangesloten.

TOP TIP; Laat dus ALTIJD het zwarte blokje op de printplaat zitten zodat de 11polige stekker altijd op de juiste manier wordt aangesloten.

Denken te kunnen rijden (zonder problemen) en niet alle bedrading aan te sluiten……………da ga nie. Op het schema staan twee oliedruksensoren, 1x verbreek(0.3bar) en 1x maak (1.8bar), het verbreek contact zit al op de DW motor alleen het maakcontact niet. Door een Y-adapter te bestellen (M10) bij 24Parts.nl (art.nr660429) voor 9 euro, maar daarvan was één aansluiting conisch schroefdraad. Dus naar de ijzerwarenwinkel Burgers in Amsterdam Noord en maar een tap gekocht á 19.88 euro (wou het af hebben) :oops: .
IMG-20190617-WA0001.jpg
IMG-20190617-WA0001.jpg (72.65 KiB) 1240 keer bekeken

Alles aangesloten en YES YES YES…het werkt.

Nogmaals bedankt.
Laatst gewijzigd door ErwinStapert op ma jun 17, 2019 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door Carlo »

Geweldig! 8)
1990 1G, tweetanksysteem
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door harm.eikelkamp »

mooi dat het werkt erwin...top 8) 8) 8) 8) en dan die massa :lol: :lol: :lol: :lol:

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door ErwinStapert »

:oops: :oops: :oops:
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door Carlo »

Vertel! :mrgreen:
1990 1G, tweetanksysteem
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toerenteller aansluiting

Bericht door ErwinStapert »

Door het door branden van mijn massa had ik niet verder gekeken dan mijn welbekende neus langs is. Waardoor ik niet een correcte massa had. :| :| :|
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Plaats reactie