Mistlampen en draagvermogen

Alle overige techniek en LT-gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Mistlampen en draagvermogen

Bericht door jefke92 »

Beste

Mijn naam is jeffrey en nieuw op dit forum.
Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar geworden van een vw lt28 camper uit jaar 1983.
Ik heb er namelijk wel 2 vraagjes over.
Op mijn keuring stond er dat de mistlampen niet werken vanachter ik wou dit bekijken maar ik vond ze zelfs niet. Ik heb wel gezien dat ik op mijn uitschuifbare achterbumper 2 tutjes zal ik maar zeggen 😋 heb met daarop 2 rode lichten naar achter gericht en 2 witte naar voor gericht.
Afbeelding
Hoop dat de foto is gelukt 😉
Zouden dit mijn mistlampen zijn?
Mijn ander vraagje is hoeveel mag zo'n uitschuifbare achterbumper dragen kwa gewicht.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Mistlampen en draagvermogen

Bericht door Carlo »

Ik zie geen foto en weet niet wat je bedoelt met je uitschuifbare bumper.
Welkom op het forum :)
1990 1G, tweetanksysteem
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Mistlampen en draagvermogen

Bericht door Barny »

ik vermoed dat je uit België komt, helaas heb jij je eigen niet voorgesteld en ook onder je profiel staat niet waar je vandaan komt, dus dat is een gok

In Nederland is namelijk een mistlamp bij een auto uit 1983 niet verplicht dus daar kan hij niet op afgekeurd worden, het zou dan ook knullig van het keuringstation zijn om hem daar op af te keuren
hoe het in België is dat weet ik niet

helaas is de foto niet te zien, maar je moet wel rekening houden dat er erg veel grote krachten op kunnen treden tijdens het rijden, denk maar aan als je een keer net iets te hard over een sporwegovergang dendert, of een verkeerdrempel over het hooft ziet, dat leuke weggetje in Frankrijk wat meer gaten heeft dan kuilen heeft, dan komen er krachten vrij die het gewicht, van wat er op staat, vele malen zal overtreffen

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
jefke92
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mei 27, 2019 2:14 am
Locatie: Oostkamp West-vlaanderen België

Re: Mistlampen en draagvermogen

Bericht door jefke92 »

@carlo, is een achter bumper die je kan uitschuiven en dan kan je daar een fietsenrek op monteren, supper handig eigenlijk.
@barney, dan zal hij wss gene hebben met dat de lt is ingevoerd vanuit nederland. Zullen wss extra achterlichten zijn met dat de bumper kan worden uitgeschoven.
Alvast bedankt voor de reacties.
Plaats reactie