Even voorstellen

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Tim_fsm
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:58 am

Even voorstellen

Bericht door Tim_fsm »

Een goedenmorgen mede LT enthousiastelingen!

Bij deze stel ik me even voor. Tim Sommeling, 25 jaren jong, geboren en getogen in Heerlen (alom enkel bekend van de IKEA, en het feit dat het ergens tussen Maastricht en Aken ligt). Ben sinds het behalen van mijn rijbewijs in 2014 al op zoek naar een fatsoenlijke bus, heb sinds die tijd al veel bekeken, maar nog niks mee naar huis genomen.

In de tussentijd wel veel verschillende wagens gehad. Ooit begonnen met een Amazon uit '64, daarna een RX7 uit '82, en zo ging het maar door. Nu ik weer van plan ben aan een universiteit te studeren, maar er geen geld voor een langdurig verblijf in het pand van een huisjesmelker is, ben ik toch weer actiever op zoek gegaan naar een bus. Mijn oog is gevallen op een aantrekkelijke belastingvrije LT28 zónder hoogdak.

Nu ben ik al enigszins bekend met de zwakke plekken, maar een opfriscursus van ervaren leden hier zou niet misplaatst zijn. Dus, waar moet ik vrijdag extra op letten?


Alvast heel hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Even voorstellen

Bericht door Carlo »

Heerlen is toch dat pittoreske dorpje in Limburg?
Heerlen.jpg
Heerlen.jpg (226.78 KiB) 1578 keer bekeken
1990 1G, tweetanksysteem
Tim_fsm
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:58 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Tim_fsm »

Was het nog maar zo Carlo!
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Even voorstellen

Bericht door Carlo »

Haha ja, maar het waren wel allemaal zandwegen hoor, rond 1830 :)
De originele kaart staat hier.

Ik zou een goede proefrit maken, kijken of hij goed start, of de motor netjes loopt zonder rook, of hij goed schakelt, of de sturing geen voelbare speling heeft, of de wagen rechtuit loopt, rechtuit remt en rechtuit handremt.
Roest checken, bv bij de voorruit en waar je je voet zet als je instapt.
Misschien weten de anderen nog spannende zaken.
1990 1G, tweetanksysteem
Tim_fsm
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:58 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Tim_fsm »

Het gaat mij inderdaad voornamelijk om eventueel verborgen of goed verhulde roestplaatsen. Blijkbaar heeft de bus inderdaad een 'plekje' bij de opstap, maar heb al gelezen dat deze stukken nog te krijgen zijn als het echt een ramp is, niet?

Verder stottert en houdt de bus in als er versneld wordt bij hoge snelheid, vaak wordt dit ook bij andere auto's foutief aan de carburateur toegeschreven. Is het bij de LT ook zo dat dit best de ontsteking kan zijn?
familyroadfolk
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mei 15, 2019 12:01 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door familyroadfolk »

Hallo Tim!

Groeten uit het nog pittoreskere Hoensbroek!

Hoe is je zoektocht verlopen? Ondertussen al in het bezit van een mooie LT?
Ik ben nu een goed half jaar op zoek naar een leuke camper bus. Ooit smoorverliefd geweest op een Volkswagen T3, maar het is alleen bij verliefdheid gebleven. Driftig opzoek gegaan naar iets 'jongers' en bij een Mercedes Sprinter uitgekomen om te converteren tot camper bus. Ook deze stap uiteindelijk niet durven te zetten. Na honderden minuten 'youtube' filmpjes van het fenomeen vanlife ben ik verliefd geworden op het uiterlijk van de Volkswagen LT28 met hoogdak. De enige die ik nog moet overtuigen is mijn man.

Dus ik heb me ingeschreven op dit forum om me geheel te verdiepen in de LT!

Groetjes Nicolle
ger
Berichten: 890
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 11:23 pm
Locatie: alverna

Re: Even voorstellen

Bericht door ger »

vooral binnenkant schassis bij achterspatborden bij sommigen lt een heel slecht punt
Plaats reactie