weerstand rotor benzine 2.0
weerstand rotor benzine 2.0
Hoi
Weet iemand voor motor CH wat de weerstand moet zijn van de rotor in de verdeler. Op auto onderdelen websites kun je kiezen uit 1 of 5 kOhm.
Bedankt alvast
Weet iemand voor motor CH wat de weerstand moet zijn van de rotor in de verdeler. Op auto onderdelen websites kun je kiezen uit 1 of 5 kOhm.
Bedankt alvast
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Nooit opgelet eigenlijk gewoon voor het model gekocht bij Rijsbergen vlgs mij staat er ook niets in het Haynesboek of mis ik wat?? Kan dit storing opleveren voor een electronische ontsteking als de ohmse weerstand anders is? Thanks
"blusbus"
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Van het Duitse LT-forum:
De rotor heeft dus 5 kOhm voor ontstoring.Der Verteilerfinger hat zu Funkentstörung einen Innenwiderstand von ca. 4-6 kOhm. Damit werden unkontrollierte Hochspannungsspitzen gedämpft.
1990 1G, tweetanksysteem
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Top Dank je
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Volgens mij bedoelen ze radioontstoring (Funkentstörung). Bij mij viel altijd de radio weg als de buurman de brommer startte en wegreed. Nogal irritant. Die brommer was dus niet goed ontstoord.PaulusM001 schreef: ↑zo mar 31, 2019 10:54 pm Kan dit storing opleveren voor een electronische ontsteking...
1990 1G, tweetanksysteem
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Ja dat was in de tijd van de koperdraadkern van de bougiekabel op de brommer maar ook de auto, dan zat in de bougiekap een weerstand voor ontstoring. Tegenwoordig zijn er bougiekabels met koolstofkern en ook een edelstalen draad in de kern dat zorgt voor ontstoring. Ik heb gemerkt bij montage van de verkeerde bougiekabels op een electronische ontsteking dat er een te hoge spanning was in de verdelerkap, herkenbaar aan een flinke tik geluid en uitvallen van de motor en niet meer kunnen starten.
Weer wat geleerd zal ik maar zeggen, ook de rotor is belangrijk ivm de weerstand had ik geen benul van. Ondertussen een betere rotor gemonteerd en is volgens mij de oplossing voor mijn probleem dat de motor vaak uitviel, ik moet het nog goed testen omdat ik veel veranderd heb aan en op de ontsteking. Bedankt voor het advies en de tip mvrgr. Paulus.
Weer wat geleerd zal ik maar zeggen, ook de rotor is belangrijk ivm de weerstand had ik geen benul van. Ondertussen een betere rotor gemonteerd en is volgens mij de oplossing voor mijn probleem dat de motor vaak uitviel, ik moet het nog goed testen omdat ik veel veranderd heb aan en op de ontsteking. Bedankt voor het advies en de tip mvrgr. Paulus.
"blusbus"
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Als die weerstand niet goed is van de rotor kunnen je contactpunten eerder beschadigd raken, ook in combinatie met weerstand bobine en bougiekabels
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: weerstand rotor benzine 2.0
De bobine heeft weinig weerstand denk ik. Dat is een trafo met twee spoelen. Aangezien de spanning omhoog getransformeerd wordt (naar zo'n 20 kV) zal de primaire spoel weinig windingen hebben en een lage weerstand en de secundaire spoel veel windingen en een hoge weerstand. Waarbij hoog hooguit 5-10 Ohm is.
De alternator schijnt nogal vuile spanning met pieken (harmonischen?) te leveren. Die vuile spanning wordt wel gedempt door de accu maar de pieken moeten blijkbaar niet de bougie bereiken. Daarom zal wel een weerstand van 5 kOhm nodig zijn. Die weerstand mag in de bougie, een der stekkers, de rotor of ergens anders zitten.
Tussen haakjes: dit is mijn theorie en iemand die het beter weet moet me uiteraard verbeteren
Paulus, zit bij jouw electronische ontsteking niet een boekje met info hierover?
De alternator schijnt nogal vuile spanning met pieken (harmonischen?) te leveren. Die vuile spanning wordt wel gedempt door de accu maar de pieken moeten blijkbaar niet de bougie bereiken. Daarom zal wel een weerstand van 5 kOhm nodig zijn. Die weerstand mag in de bougie, een der stekkers, de rotor of ergens anders zitten.
Tussen haakjes: dit is mijn theorie en iemand die het beter weet moet me uiteraard verbeteren
Paulus, zit bij jouw electronische ontsteking niet een boekje met info hierover?
1990 1G, tweetanksysteem
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Hallo Carlo ja wel info over aansluiten ed. niets over de rotor, ik heb nu de hele lijn vervangen bobine en bougiekabel, ontsteking gereviseerd en als laatste ook een goede rotor. Vandaar dat ik erg content was met het bericht over de rotor. Dit komend weekeind weer proberen nog niet echt gereden vanwege de uitval van de motor, het duurde even om aan een goede 2de handse ontsteking te geraken.
Bedankt voor het meedenken, top
Bedankt voor het meedenken, top
"blusbus"
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Hallo
Kun je me de referenties van je elektronische ontsteking geven?
Ik heb nog steeds een normale ontsteking en kan de hint niet vinden om deze te wijzigen (0231170161 - 060 905 205 A) ...
Ik heb een LT28 2.0 uit 1981.
Kun je me de referenties van je elektronische ontsteking geven?
Ik heb nog steeds een normale ontsteking en kan de hint niet vinden om deze te wijzigen (0231170161 - 060 905 205 A) ...
Ik heb een LT28 2.0 uit 1981.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: weerstand rotor benzine 2.0
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/e ... slot/2013/ hier eentje om te beginnen, hierbij ook de juiste bobine bestellen.
je kunt ze natuurlijk ook bij ali express of wish bestellen
gr harm
je kunt ze natuurlijk ook bij ali express of wish bestellen
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Hallo.
Bedankt voor de link.
De module ziet er low-end uit, heeft iemand deze al geïnstalleerd met de Audi 2.0-motor?
Bedankt voor de link.
De module ziet er low-end uit, heeft iemand deze al geïnstalleerd met de Audi 2.0-motor?
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: weerstand rotor benzine 2.0
deze heb ik reeds op meerdere geinstalleerd gr harm
maar ook dezelfde van ali of wish
maar ook dezelfde van ali of wish
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jun 14, 2017 8:45 pm
Re: weerstand rotor benzine 2.0
Ok, bedankt!