Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Hallo allemaal.
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik de oranje diesel LT van de hand heb gedaan. Nu begon het allemaal toch weer te jeuken en kwam er een kans voorbij die je maar 1 keer krijgt. Een Brandweerbus LT 2.0 benzine uit 1978. Maar wel eerst even zelf ophalen in Oostenrijk.
Daar gingen we 3 februari met de T4 en aanhanger die kant op. Achteraf niet zo'n goed idee want bij de fernpass was het één grote ijsbaan. Stuur had er net zo goed niet op hoeven zitten, maar goed dat we alleen rechtdoor moesten.
Daar in de buurt hadden we gelukkig een hotel geboekt. De dag erna maar de sneeuwkettingen eronder en de bus ophalen in Vorderhornbach. Hij is van een oude zagerij geweest en daarvoor van de brandweer. Verder heeft ie 38k gelopen, is nog hard overal en alleen de body wat roest. Maar nog niks is te laat.
Laatst met Harm even bezig geweest met de afstelling, want bij warme motor sloeg hij telkens net af. Wat bleek nu, het gaspedaal zat net wat te strak waardoor die altijd een beetje gas gaf bij stationair. En de stationairsproeier zat helemaal dicht. Daarna nog het mengsel wat rijker gezet en nu loopt ie bij koud en warme motor mooi.
Ben er super blij mee!
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik de oranje diesel LT van de hand heb gedaan. Nu begon het allemaal toch weer te jeuken en kwam er een kans voorbij die je maar 1 keer krijgt. Een Brandweerbus LT 2.0 benzine uit 1978. Maar wel eerst even zelf ophalen in Oostenrijk.
Daar gingen we 3 februari met de T4 en aanhanger die kant op. Achteraf niet zo'n goed idee want bij de fernpass was het één grote ijsbaan. Stuur had er net zo goed niet op hoeven zitten, maar goed dat we alleen rechtdoor moesten.
Daar in de buurt hadden we gelukkig een hotel geboekt. De dag erna maar de sneeuwkettingen eronder en de bus ophalen in Vorderhornbach. Hij is van een oude zagerij geweest en daarvoor van de brandweer. Verder heeft ie 38k gelopen, is nog hard overal en alleen de body wat roest. Maar nog niks is te laat.
Laatst met Harm even bezig geweest met de afstelling, want bij warme motor sloeg hij telkens net af. Wat bleek nu, het gaspedaal zat net wat te strak waardoor die altijd een beetje gas gaf bij stationair. En de stationairsproeier zat helemaal dicht. Daarna nog het mengsel wat rijker gezet en nu loopt ie bij koud en warme motor mooi.
Ben er super blij mee!
- Bijlagen
-
- sneeuw.jpeg (220.63 KiB) 3297 keer bekeken
-
- Bus en bus.jpeg (144.69 KiB) 3297 keer bekeken
-
- busje.jpeg (111.35 KiB) 3297 keer bekeken
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
En bij de RDW het kenteken geregeld.
In de tussentijd de hele vonkenmachine vernieuwd, distributieriem, v-snaar, waterpomp, olie, filters.
In de tussentijd de hele vonkenmachine vernieuwd, distributieriem, v-snaar, waterpomp, olie, filters.
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2019-02-25 at 21.12.17 (1).jpeg (241.87 KiB) 3296 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2019-02-25 at 21.10.33.jpeg (255.91 KiB) 3296 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2019-02-17 at 10.17.51.jpeg (137.76 KiB) 3296 keer bekeken
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Mooie bus!
Is een LT35 of 40 denk ik omdat hij dubbellucht heeft.
Veel pleizier er mee
Is een LT35 of 40 denk ik omdat hij dubbellucht heeft.
Veel pleizier er mee
1990 1G, tweetanksysteem
-
- Moderator
- Berichten: 1849
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
beetje overbeladen naar Nederland gebracht,
had een dure rit kunnen worden,,,
Barny
had een dure rit kunnen worden,,,
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
ach nee barny.....maar 800kg of zo
ik heb me laten vertellen met helium in de lt banden dat ie dan lichter is
gr harm
ik heb me laten vertellen met helium in de lt banden dat ie dan lichter is
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Ha Barny mooie wagen geen grote plekken zo te zien, wat heb je er voor bougiekabel opzitten? ben zelf bezig goeie te zoeken maar veel sets zijn te kort, deze zijn mooi lang wat voor merk en wat voor materiaal zijn deze kabels? koper kern of koolstof weet je dat? alvast bedankt mvrgr Paulus.
"blusbus"
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
paulus de bus is niet van barny maar van sann
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
oke Harm ik blijf zoeken naar een passende set bougiekabels, nu een van paruzzi wel goed maar veel te kort heb je een tip?
"blusbus"
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
zelf maken ...dat heeft sann ook gedaan, of allemaal losse lengtes bestellen.
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Ben ermee bezig, ook mijn ontsteking laat het afweten dubbel pech dus
"blusbus"
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Wat de bougiekabels betreft: die heb ik ook los moeten bestellen. Ik heb een 6-cilinder (DL) en daarvoor heb ik het volgende besteld: Beru VA117A 1 stuk, Beru VA116A 3 stuks, Beru VA116C 1 stuk, Beru VA116D 2 stuks.
Bij mijn bus was het belangrijk dat de aansluitingen op de stroomverdeler haaks waren. Anders paste de kabels niet. Misschien heeft iemand iets aan de informatie.
Leuke bus. Veel plezier ermee!
Mvg,
Bob
Bij mijn bus was het belangrijk dat de aansluitingen op de stroomverdeler haaks waren. Anders paste de kabels niet. Misschien heeft iemand iets aan de informatie.
Leuke bus. Veel plezier ermee!
Mvg,
Bob
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Beste Hornox,
Bedankt voor je reactie ik heb het opgelost door per meter te kopen en zelf te maken, was wel even wat maar heb resultaat. Ik heb ontdekt dat er niet zomaar kabels opgezet kunnen worden het heeft met de juiste weerstand te maken.
Bedankt voor je reactie ik heb het opgelost door per meter te kopen en zelf te maken, was wel even wat maar heb resultaat. Ik heb ontdekt dat er niet zomaar kabels opgezet kunnen worden het heeft met de juiste weerstand te maken.
"blusbus"