Heerlijk, eindelijk een afdoend laagje sneeuw dat het waard is de straat op te gaan en lekker te driften.
Voor beginners: doe het op een mooie grote parkeerplaats. Een zware schuivende LT schuift goed door. Voor je het weet maak je iets kapot.
De LT met achterwielaandrijving is geschikt voor het betere driftwerk en pirouettejes en achtjes draaien. Als je moeilijk in een slip komt even insturen, koppeling in, handrem trekken, handrem los, koppeling los en gas er op (bij mij werkt de 2 goed). Niet vol gas hoor, de wielen hoeven alleen door te draaien, hou de motor dan op 3000 toeren, of minder, als de wielen maar doordraaien.
Lekker met het stuur spelen en voor je het weet ben je een glijpro.
En als je dan weet hoe je glibberende auto voelt kun je veel beter voorspellen wat er gebeurt, je kunt op de openbare weg af en toe testen met een halve seconde noodstop hoe glad het is en daarna verwonder je je over mensen die 20 rijden terwijl de gladheid meevalt en jij je auto prima onder controle hebt.
Succes!
Pirouettejes gedraaid
Pirouettejes gedraaid
Laatst gewijzigd door Carlo op di jan 22, 2019 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
1990 1G, tweetanksysteem
Re: Pirouettejes gedraaid
Dat schreeuwt om een filmpje Carlo!
Je slaat de spijker op zijn kop maar helaas, zo modern ben ik niet.
Ik zal kijken of ik iemand met tijd en camera kan vinden zolang de sneeuw er nog ligt.
Ik zal kijken of ik iemand met tijd en camera kan vinden zolang de sneeuw er nog ligt.
1990 1G, tweetanksysteem
Ok Carlo, ik zal mijn best doen om het me voor te stellen.....hmmm veel verder dan een rondjes draaiende verbleekte blauw gele naar frituurlucht ruikende bus met speciale carosserieluchtgaten kom ik niet.
-
- Moderator
zonder filmpje is er niets gebeurt,,,,,,,,,,
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,