Motorombouw lt 35 1976

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Marcolt35
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mei 07, 2018 9:57 pm

Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Marcolt35 »

Hoi ik ben Marco en sinds kort in het bezit van een hele mooie lt 35 uit 1976. In deze lt ligt een perkins motor en nu wil ik deze verwisselen met een turbo diesel motor uit een lt31. Maar nu is het probleem dat hij niet past ik heb alles van de lt 31 omgezet op mijn lt 35. Maar nu krijg ik de motor niet passend op de steunen. Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips. Ik wil het liefst niet chassis zagen. Voor reacties kunnen jullie mij mailen op verkoop@camperstation.nl. Mijn lt staat in beek dus als je goede tips hebt mag je uiteraard ook langskomen. Gr Marco
lt diesel
Berichten: 204
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 7:00 pm
Locatie: wyhe

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door lt diesel »

je hebt een PB Groet Hans
wannes
Berichten: 40
Lid geworden op: ma sep 15, 2014 9:35 pm

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door wannes »

Als ik me niet vergis is een stukje uit de chassisbalk halen bijna niet te vermijden. Dat heb ik allesinds moeten doen, al is de mijne een volvo tic dus de turbo kan zou nog een beetje anders kunnen staan.
Marcolt35
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mei 07, 2018 9:57 pm

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Marcolt35 »

hallo bedankt als eerste voor de reactie!
motor zit er nu in, maar nu het volgende probleem..de slang van de waterpomp zit bekneld!
geen ruimte meer!
ik heb al heel veel moeten aanpassen , ik heb namelijk een lt transporter en de motor ruimte is kleiner!
hoge motorkap! heeft iemand ooit een motor v6 TURBO DIESEL omgebouwd in een transporter bwj 1976 ?
en wie weet er raad mee? IK NIET MEER !!!!
Gebruikersavatar
Wim t3
Berichten: 38
Lid geworden op: za jul 01, 2017 11:37 am
Locatie: noordholland

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Wim t3 »

marco

ik heb wel een een v6 audi in tranporter t3 ingebouwd jij praat zeker over lt transporter lijkt me iets anders :mrgreen: nadeel van een motor ombouw is dat heel veel zaken ander zijn .

Heel veel moet er aan gepast worden en noodzakelijke ruimte krijg je alleen door plaat delen weg te slijpen . :wink:
om natuurlijk ruimte creëren en een v6 is natuurlijk breder dat maakt de uitdaging alleen groter .

maar denk ook aan motor steunen aan passen en natuurlijk je uitlaat en lucht filter hoogte of ruimte voor je slangen .creatieve inbreng zal dan groot moeten zijn :D neem de tijd om rustig te kijken met een bak koffie :!:

dan komen de ideeën vanzelf en stoppen als je het even niet meer ziet zitten maar je eer zal groot zijn
als het geheel het wel doet .

succes groet wim
ik en mijn las apparaat zijn oppermachtig
Gebruikersavatar
Jean
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 9:24 pm
Locatie: Barneveld

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Jean »

Ik ben een beetje de draad kwijt.. welk type motor heb je en in welk type LT (geen transporter toch..) wil je hem inbouwen?
Met andere woorden: motor rechtop of gekanteld (ik gok het laatste..) en welk type motorkap heb je, een hoge of een lage?

Ik heb zelf een 1G omgebouwd naar een rechtopstaand blok (a la CP) en in een LT met hoge motorkap gebouwd.

Kostte best wel wat aanpassingen, maar zeker te doen!
Marcolt35
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mei 07, 2018 9:57 pm

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Marcolt35 »

hallo ik heb zelf een hoge motorkap ( Perkins motor ) transporter bouwjaar 1976
ik heb nu een 1 g motor van een lt 31 .een turbo diesel ,
en ik zie dat er heel veel moet aangepast worden , luchtfilter , uitlaat ,enz
ik had niet gedacht dat het zoveel werk zou zijn !
kom er niet uit ! is er misschien iemand die me kan helpen?
of info kan geven over hoe en wat en waar ik op moet letten ?
mvg marco
Marcolt35
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mei 07, 2018 9:57 pm

Re: Motorombouw lt 35 1976

Bericht door Marcolt35 »

Hallo
Ik ben nu zo ver dat de motor er in zit ( steunen omgelast ) stuk uit chassis gezaagd maar nu weer het volgende probleem ! Nu past de radiator niet , is veel te lang en te breed !
Kan me iemand raad geven hoe ik dat ga oplossen ?
En ik zag dat ik de ophanging van de versnellingsbak ook moet verplaatsen , en ook de ophanging voor de bevestiging van de aandrijf as !
Heeft iemand ooit zoiets gedaan ? Ik ben ten einde raad !
Plaats reactie