Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Voor alle zin en onzin, dus camperplekken, je kanariepietje heeft een ei gelegd, muziek enz.
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door gft tje »

Of er een binnenband in doen lekkage over. Gr jan.
BUSJE KOMT ZO
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door PaulusM001 »

lekkkker bezig mooie foto's heren/dames
Knuttsel heeft een mooie garage en app's

Ben zelf bij de RDW geweest voor de keuring van een nieuwe gastank, die gast vraagt aan mij of dit een G3 installatie heeft? had ik ff niet op gerekend en ga uit van de expertise van de monteur, die gast kijkt niet naar de tank onder en ook niet onder de motorkap. Hij zegt "dit gaat het niet worden" en ik kon weer gaan?? verbaasd want de tank en onderdelen heb ik door een goede garage laten in bouwen, maar ze konden niet keuren vandaar dat ik bij de RDW was. Afgekeurd!! ik vandaag bellen naar hoofdkantoor in Z.meer en die zeiden dat als er overal 67R-01 op staat het geen probleem is., nu staat dat op alle onderdelen incl.de tank. :shock: :shock: :cry:

Die gast heeft geen verstand van de verschillende systemen en had de mijne moeten goedkeuren, nu blijkt dat G3 installatie een nieuwer systeem is en past alleen in wagens van na 1995 met injectie en computerstekker voor uitlezen van motor-mangement. Als die gast nou gekeken had had tie het gezien geen injectie geen compu-stekker wagen is van 1977. Ik heb een nieuwe afspraak aanstaande vrijdag en zal die gast wel even wat leren over mijn ouder systeem met nieuwe onderdelen en ncertificaten. Tering dat had die gast toch moeten weten!! zogenaamde experts zijn het??!! dat de klant dat soms niet weet is duidelijk en de regelgeving blijkbaar te onduidelijk is ook voor de rdw expert. :roll: :mrgreen: :roll: :shock:
"blusbus"
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door PaulusM001 »

Vorige week vrijdag toch goedgekeurd!! kon nog dezelfde week weer gegaan en nu had ik meer info omtrent het systeem, blijkt nu een G2 te zijn en op kentekenpas staat alleen LPG zonder de 2. Ik heb nadrukkelijk gezegd dat het geen G3 is en de wagen geen compu-stekker heeft en geen injectie, en dat G3 systeem pas in 1995 is geintroduceerd. HeHe ze snappen zelf er de ballen niet meer van, en je moet ze zelf wijzen op de info die ze zelf niet matig zijn. Bureaucratie of onwil?? Wie zal het zeggen!! ik allang blij dat het klopt nu :mrgreen: :roll: :lol:
"blusbus"
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door PaulusM001 »

Afbeelding Afbeelding vandaag het onderblok schoon gemaakt, de kop is eraf en heeft een scheurtje op één cilinder tussen de kleppen.
Wel een mooi wintersplaatje gemaakt, een wit dak staat erg goed :mrgreen: Afbeelding
"blusbus"
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door harm.eikelkamp »

mooie kerst opgave........mooi winters plaatje en veel succes met het in elkaar zetten.
:D :D :D

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door PaulusM001 »

Dank je Harm, helaas is de kop gescheurd, een kleine scheur tussen twee kleppen op
één cilinder, ik ben op zoek naar een goede kop voor op gasrijden en op zoek naar een bedrijf die de reparatie kan doen. Weet jij of deze kop van gietaluminium is? dat was een vraag van het bedrijf lasklus.nl in Amersfoort. :idea: :arrow:
"blusbus"
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door harm.eikelkamp »

dit is gietalu. het is niet aan te bevelen deze te lassen. deze koppen staan bekend om hun scheuren tussen de kleppen.
probeer het eens op ebay . laatst ook nog een kop voor een 2.4 5cyl voor weinig kunnen schoren.....nieuw met hydro en nokkenas.... bouten enz voor dacht ik 750 euro.

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door PaulusM001 »

Oke
Laatst gewijzigd door PaulusM001 op vr dec 22, 2017 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"blusbus"
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door harm.eikelkamp »

het ware probleem is dat de motor de warmte niet kwijt kan omdat deze in een kap zit. daarbij is de motor behoorlijk onder bemeten voor de grote van het voertuig. dan heb jij nog het geluk dat je een lage bus hebt. ik ken ze ook met een sven heden of verhoudings gewijs even hoog dak met een 2.0 en ook op gas. deze jongens(motoren) moeten enorm aan de bak en worden behoorlijk heet waardoor er scheuren ontstaan op de meest dunne en hete plekken . tussen de kleppen.

heb je hem al laten afpersen om te kijken of de scheur doorloopt tot het waterkanaal???????.

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Marty
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 04, 2017 11:38 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Marty »

Afbeelding

2 nieuwe remtangen geplaatst. Kosten per stuk net iets meer dan 100 euro.
Remblokken zijn best duur per set maar voorlopig zit ik weer goed.

Gr.
Marty
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door benno »

SUPER , waar gekocht en welk merk ?
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Rik »

ik heb voor de geïnteresseerden nog een gereviseerde remklauw liggen voor rechterkant. Mag weg voor 100 euro.
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door benno »

Afgelopen week de wagen weer eens even laten lopen en startte ook netjes .
Daarna richting aanwijzers voor de kapjes vervangen voor WITTE met oranje lampjes .
Ziet er een stuk beter uit vind ik maar ik heb ook een lichte cabine .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Marty
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 04, 2017 11:38 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Marty »

Afbeelding Afbeelding

Heb mezelf een naaimachine aangeschaft en alle gordijnen voor de camper genaaid. Leuk om zelf te doen en scheelt in de kosten. Tevens nieuwe elestiek banden voor de zetel gemaakt, die waren flink uitgerekt. Zit nu weer heerlijk comfortabel. De elastieken banden had ik uit dw rugleuning van mijn oude bank. Wie wat bewaard....

Gr.
Marty
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door harm.eikelkamp »

dat ziet er weer mooi uit marty :D :D

gr harm 8) 8)
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie