Raar startprobleem
Raar startprobleem
Mijn LT28 2 liter benzine heeft weer rare kuren. Afgelopen week bleef het acculampje branden tijdens het rijden, de richtingaanwijzers, de benzine- en temperatuurmetertjes deden het ook niet. De ANWB was verbaasd dat ik geen zekeringen bij me had. Er bleek één zekering kapot te zijn en die hebben zij vervangen, waarna alles het weer goed deed.
Nu heeft mijn busje startproblemen en ik denk dat het een volgend elektronisch probleem is. Als ik hem start lukt dat zonder veel moeite (wel met donkere rook), maar zodra ik de sleutel loslaat, gaat ie weer uit. Ik kan hem draaiende houden, zolang ik de sleutel in de startstand vasthou en tegelijkertijd gas geef.
Zou er weer een zekering kapot zijn? Zit er dan een groter probleem achter? En uh..., hoe los ik het op? Kan iemand me helpen?
Bvd,
Stef
Nu heeft mijn busje startproblemen en ik denk dat het een volgend elektronisch probleem is. Als ik hem start lukt dat zonder veel moeite (wel met donkere rook), maar zodra ik de sleutel loslaat, gaat ie weer uit. Ik kan hem draaiende houden, zolang ik de sleutel in de startstand vasthou en tegelijkertijd gas geef.
Zou er weer een zekering kapot zijn? Zit er dan een groter probleem achter? En uh..., hoe los ik het op? Kan iemand me helpen?
Bvd,
Stef
Laatst gewijzigd door Stef op ma nov 03, 2008 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
(Bericht aangepast: quotes gebruikt voor de citaten. Mod. Arjan)
En ja de zekering na kijken kan ook geen kwaad.
Jan
Kijk evenaar de koolborstels deze kunnen versleten zijn en dus geen contact meer maken.Stef schreef:Afgelopen week bleef het acculampje branden tijdens het rijden.
Hier kan ik mij wel wat bij voorstellen daar deze niet meer voorkomen in de nieuwe modellen al hoewel de ANWB deze wel zou moeten hebben.Stef schreef:De ANWB was verbaasd dat ik geen zekeringen bij me had.
Kijk de massa kabels eens na daar je aangeeft dat er meer zaken het niet meer doen.Stef schreef:Ik kan hem draaiende houden:
En ja de zekering na kijken kan ook geen kwaad.
Jan
Ja, hoor je hebt al een nieuwe kabel gelegd naar je startmotor. Kijk dan ook even de andere massa kabels na of die wel in orde zijn. Het kan zijn dat ook het probleem is dat je motor niet wildraaien ook een bobine heeft een massa aansluiting dat geld ook voor je stuurslot. Vocht is een van de boosdoener voor slecht contact en het weigeren van hun diensten.
Jan
Jan
-
- Moderator
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
De bobine is er eentje met een voorschakelweestand die tijdelijk kortgesloten word tijdens het starten het kan zijn dat je voorschakelweerstand defect is of zoals et hier al is aangegeven dat het elektrische gedeelte van het contacktslot niet meer naar behoren functioneert,wat ik al ergens anders heb aangegeven is, dat Meten Weten is
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Moderator
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Door deze reactie geef je mij een idee dat je geheel geen ervaring of wat dan ook heb met deze materie.Stef schreef:Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Alleen kan ik er nog niet zoveel mee. Wat voor spanningszoeker of spanningsmeter moet ik aanschaffen, met welk bereik?
Groetjes,
Stef
Mijn menig is dan ook dat je zelf vooral niet moet gaan aanklooien vanwege de kans dat er meer schade ontstaat en zelfs gevaarlijke situaties niet geheel ondenkbaar zijn, dat nu nog alleen maar overblijft en moet adviseren om er en deskundige bij te halen voor dat het echt mis gaat.
Via dit medium kan ik geen goede adviezen geven aan een gehele leek vanwege het mij niet kan van overtuigen of het goed ontvangen word.
Het klinkt misschien wat l**lig het is zo zeker niet bedoelt maar ik wil niet mee werken aan een mogelijke gevaarlijke situatie.
Veel suc6 en wijsheid gewenst
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Goed idee, Barny. Ik ben er inderdaad maar niet aan begonnen. Ik weet al iets van het mechanische gedeelte, maar de elektronica is compleet nieuw voor mij.
Ik heb de ANWB dus maar laten komen en die vond het ook lastig. Hij heeft de zwarte dunne kabel vanaf het contactslot, naar de bobine vervangen en er een zekering tussen geplaatst.
Bij de zekeringenkast was er niks te vinden, dus ergens in het snoertje, op een onvindbare plek, zat een onderbroken stukje.
Goed, een profisorische oplossing, maar hij rijdt wel weer. Jeuj! Ik hoop dat ik nu wat langer vrij van problemen blijf.
Groetjes,
Stef
Ik heb de ANWB dus maar laten komen en die vond het ook lastig. Hij heeft de zwarte dunne kabel vanaf het contactslot, naar de bobine vervangen en er een zekering tussen geplaatst.
Bij de zekeringenkast was er niks te vinden, dus ergens in het snoertje, op een onvindbare plek, zat een onderbroken stukje.
Goed, een profisorische oplossing, maar hij rijdt wel weer. Jeuj! Ik hoop dat ik nu wat langer vrij van problemen blijf.
Groetjes,
Stef
-
- Moderator
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Maar toch wil ik er een reactie op geven.
Wat ik al eerder had aangegeven is die bobine eentje met een voorschakel weerstand.
En dat wil zeggen dat jou bobine gemaakt is om op een spanning van ongeveer 9 volt te werken en door het draadje wat er nu tussen zit gemonteerd krijgt je bobine de volle 14.4 volt voor zijn kiezen, en dat gaat echt niet de levensduur ten goede komen en zal je gegarandeerd een keer stil te komen staan…….
tis maar dat je het weet.
Barny
Wat ik al eerder had aangegeven is die bobine eentje met een voorschakel weerstand.
En dat wil zeggen dat jou bobine gemaakt is om op een spanning van ongeveer 9 volt te werken en door het draadje wat er nu tussen zit gemonteerd krijgt je bobine de volle 14.4 volt voor zijn kiezen, en dat gaat echt niet de levensduur ten goede komen en zal je gegarandeerd een keer stil te komen staan…….
tis maar dat je het weet.
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.