Voor de APK: laswerk+fuseekogel vervangen+schuifdeur vast
Voor de APK: laswerk+fuseekogel vervangen+schuifdeur vast
Mijn benzinetoevoerprobleem is opgelost, maar nu doemen er voor de APK weer nieuwe wolken op. Ik heb hem nog niet laten keuren maar Henk Treur heeft het volgende alvast aangetroffen:
Mijn opstapjes naar de voordeuren zijn beiden rot. De geroeste delen lopen onder de deuren van de voorhoeken totaan de naad achter de voorwielkappen. Nu kreeg ik van Gijs al de tip om bij Atra Parts te kijken voor passende panelen. Helaas hebben die geen instapbak voor rechts. Zijn er nog andere bedrijven Voor platen/carrosseriedelen? Weet iemand een adresje waar ik de boel kan laten lassen zonder meteen al mijn spaargeld eraan kwijt te zijn? Zelf leren lijkt me ook leuk, maar ik heb geen materiaal.
Het tweede afgekeurde APK-punt is de fuseekogel linksvoor boven. Ik heb al geïnformeerd bij Brezan en die kunnen hem bestellen, maar dan begint de operatie pas. Is er iemand die mij wil leren of laten zien, hoe dat moet?
Het derde punt is de schuifdeur. Die haakt niet meer achter de middelste rail. Ik heb net een nieuw blokje (wit plastic) besteld en ik hoop dat het daarmee opgelost is. Ik zag wel dat in de bovenkant van de rail een stukje open was. Hoort dat, of moet de bovenkant van de richel ondoorbroken zijn? Door die opening schiet mijn armpje regelmatig uit de rail.
En dan heb ik zelf nog een twijfel: mijn stuur neigt altijd een beetje naar rechts, maar als ik sterk rem trekt ie een beetje naar links. Wat zou het kunnen zijn? Ik dacht aan een rem die een beetje blijft hangen en daardoor versleten is. Maar ik kan het wiel gewoon met de hand ronddraaien als ie op de krik staat.
Alvast bedankt voor jullie reacties en als iemand me wil helpen wil ik graag een vergoeding aanbieden.
Stef
Mijn opstapjes naar de voordeuren zijn beiden rot. De geroeste delen lopen onder de deuren van de voorhoeken totaan de naad achter de voorwielkappen. Nu kreeg ik van Gijs al de tip om bij Atra Parts te kijken voor passende panelen. Helaas hebben die geen instapbak voor rechts. Zijn er nog andere bedrijven Voor platen/carrosseriedelen? Weet iemand een adresje waar ik de boel kan laten lassen zonder meteen al mijn spaargeld eraan kwijt te zijn? Zelf leren lijkt me ook leuk, maar ik heb geen materiaal.
Het tweede afgekeurde APK-punt is de fuseekogel linksvoor boven. Ik heb al geïnformeerd bij Brezan en die kunnen hem bestellen, maar dan begint de operatie pas. Is er iemand die mij wil leren of laten zien, hoe dat moet?
Het derde punt is de schuifdeur. Die haakt niet meer achter de middelste rail. Ik heb net een nieuw blokje (wit plastic) besteld en ik hoop dat het daarmee opgelost is. Ik zag wel dat in de bovenkant van de rail een stukje open was. Hoort dat, of moet de bovenkant van de richel ondoorbroken zijn? Door die opening schiet mijn armpje regelmatig uit de rail.
En dan heb ik zelf nog een twijfel: mijn stuur neigt altijd een beetje naar rechts, maar als ik sterk rem trekt ie een beetje naar links. Wat zou het kunnen zijn? Ik dacht aan een rem die een beetje blijft hangen en daardoor versleten is. Maar ik kan het wiel gewoon met de hand ronddraaien als ie op de krik staat.
Alvast bedankt voor jullie reacties en als iemand me wil helpen wil ik graag een vergoeding aanbieden.
Stef
fuseekogel linksvoor boven:
Dit val best mee draai de moer aan de onderkan los, druk nu de kogel er uit als deze los is draai de twee boutje los en pak het onder deel er uit.
Inbouwen zet het nieuwe onderdeel er in en zet de twee boutjes vast, druk nu de arm om hoog zo dat de schroefdraai van de fuseekogel door het gat komt zet nu de moer er op en draai het geheel goed vast.
Schijfrem voor:
Het is mogelijk dat het zadel van de rem schijf vast zit zodat de remschijven maar vanaf een kant aangedrukt worden.
Haal het wiel er af, haal nu het zadel er van af, maak de geleiders van het zadel schoon.
Kijk ook even of de druk cilinders goed werken, dit zie al snel aan de remschijfblokken ze moet ongeveer gelijk zijn af gesleten zo niet dan blijft een kant hangen of je zadel zit vast!
M.vr.gr.
Jan
Dit val best mee draai de moer aan de onderkan los, druk nu de kogel er uit als deze los is draai de twee boutje los en pak het onder deel er uit.
Inbouwen zet het nieuwe onderdeel er in en zet de twee boutjes vast, druk nu de arm om hoog zo dat de schroefdraai van de fuseekogel door het gat komt zet nu de moer er op en draai het geheel goed vast.
Schijfrem voor:
Het is mogelijk dat het zadel van de rem schijf vast zit zodat de remschijven maar vanaf een kant aangedrukt worden.
Haal het wiel er af, haal nu het zadel er van af, maak de geleiders van het zadel schoon.
Kijk ook even of de druk cilinders goed werken, dit zie al snel aan de remschijfblokken ze moet ongeveer gelijk zijn af gesleten zo niet dan blijft een kant hangen of je zadel zit vast!
M.vr.gr.
Jan
Re: Voor de APK: laswerk+fuseekogel vervangen+schuifdeur vas
Zo te lezen lijkt het erop dat je voorste binnendorpels ook verrot zijn. Die zijn gelukkig gewoon nog te bestellen. De rechter instapbak is bij mijn weten al een tijdje niet meer leverbaar. Met wat handigheid kun je zelf ook wel wat in vorm kloppen maar het blijft een lastig stukje plaatwerkStef schreef:Mijn opstapjes naar de voordeuren zijn beiden rot. De geroeste delen lopen onder de deuren van de voorhoeken totaan de naad achter de voorwielkappen.
Helaas geen ervaring mee. Wel even de boel uitlijnen als ie vervangen is.Stef schreef:Het tweede afgekeurde APK-punt is de fuseekogel linksvoor boven. Ik heb al geïnformeerd bij Brezan en die kunnen hem bestellen, maar dan begint de operatie pas. Is er iemand die mij wil leren of laten zien, hoe dat moet?
Die opening zit er om zodat het witte blokje daar langs kan bij het verwijderen van de deur. Als het blokje erg versleten is is dat inderdaad de plek waar ie vastloopt of eruit valt.Stef schreef:Ik zag wel dat in de bovenkant van de rail een stukje open was. Hoort dat, of moet de bovenkant van de richel ondoorbroken zijn? Door die opening schiet mijn armpje regelmatig uit de rail.
Stef schreef:En dan heb ik zelf nog een twijfel: mijn stuur neigt altijd een beetje naar rechts, maar als ik sterk rem trekt ie een beetje naar links.
Je stuur kan door meerdere oorzaken naar rechts neigen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een fuseekogels versleten is... ....of een band versleten is....of een slechte schokbreker (lek ofzo) of een rem die blijft hangen.
Het naar links neigen bij remmen kan door dezelfde dingen komen, doordat de speling ervoor zorgt dat bij het remmen de wielen in een andere stand komen te staan. Dus ik zou zeggen, ga eerst die fuseekogel (laten) vervangen en dan weer eens proberen hoe het sturen gaat.
Succes ermee!
Re: Voor de APK: laswerk+fuseekogel vervangen+schuifdeur vas
Misschien kan de dealer het instapje rechts nog origineel leveren?
- lleoo
- Site Admin
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
- Locatie: veendam
- Contacteer:
instapje rechts is klaar schuifdeur gemaakt alleen de instap links en de fusee kogel nog, helaas was het even te veel werk voor een dagje maar het maken van dergelijke dingen valt over het algemeen wel mee.
Fusee kogel vervangen is ook niet zo heel veel werk
Zoals duidelijk mag zijn help ik hem er mee:D
Fusee kogel vervangen is ook niet zo heel veel werk
Zoals duidelijk mag zijn help ik hem er mee:D
- lleoo
- Site Admin
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
- Locatie: veendam
- Contacteer:
nou wim,
de oprit is wel leuk maar i werk helemaal nooit met vloeistoffen erop.
Wanneer ik met vloeistoffen moet werken ga ik naar een adres met alle voorzieningen daartoe.
En zoals ik al zei mn buren zitten er over te klagen.
Ik vraag me nog steeds af of ze me kunnen verbieden aan een auto te sleutelen op mijn eigen oprit ook al woon ik in een huurhuisje, bij mijn weten niet maar als iemand het wel weet dan hoor ik het graag
de oprit is wel leuk maar i werk helemaal nooit met vloeistoffen erop.
Wanneer ik met vloeistoffen moet werken ga ik naar een adres met alle voorzieningen daartoe.
En zoals ik al zei mn buren zitten er over te klagen.
Ik vraag me nog steeds af of ze me kunnen verbieden aan een auto te sleutelen op mijn eigen oprit ook al woon ik in een huurhuisje, bij mijn weten niet maar als iemand het wel weet dan hoor ik het graag
- lleoo
- Site Admin
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
- Locatie: veendam
- Contacteer:
het was wel een bevalling maar de fusee is vervangen, kleine tip maak ff de onderste los met behulp van de veer, schokbreker losmaken bovenin en klapje met de hamer voila.
Dan de bovenste er met het gehele blok eruit halen en klap met de hamer, klaar is karel.
Linker deur instap gemaakt nog twee plaatjes en er staat weer een lt gekeurd op de weg
Dan de bovenste er met het gehele blok eruit halen en klap met de hamer, klaar is karel.
Linker deur instap gemaakt nog twee plaatjes en er staat weer een lt gekeurd op de weg