Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Beste LT rijders
Ik ben samen met mijn neef bezig een vw LT31 ex veewagen te verbouwen tot oprijwagen voor ons bedrijf.
We hadden in principe een kant een klare oprijwagen kunnen kopen maar aangezien we veel aan audi / volkswagens werken vonden we het ook wel leuk een oldtimer vw te bouwen en weer een nieuw leven te geven.
Ik zou in een geschikt topic het project verder uitleggen en evt. een aantal vragen willen stellen.
M.v.g. Melvin & Ramon
Ik ben samen met mijn neef bezig een vw LT31 ex veewagen te verbouwen tot oprijwagen voor ons bedrijf.
We hadden in principe een kant een klare oprijwagen kunnen kopen maar aangezien we veel aan audi / volkswagens werken vonden we het ook wel leuk een oldtimer vw te bouwen en weer een nieuw leven te geven.
Ik zou in een geschikt topic het project verder uitleggen en evt. een aantal vragen willen stellen.
M.v.g. Melvin & Ramon
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Zo haalden we 'm op:
Zo zag het chassis er uit:
Aan de slag met het frame voor de oprijbak:
De eerste kokerbalk gelast:
Nog wat lassen:
En nog meer lassen:
Het resultaat na de eerste dag hard werken:
Zo zag het chassis er uit:
Aan de slag met het frame voor de oprijbak:
De eerste kokerbalk gelast:
Nog wat lassen:
En nog meer lassen:
Het resultaat na de eerste dag hard werken:
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
De balken achter waren wat moeilijker en zijn we dan ook 2 dagende bezig geweest om de juiste hoek te maken en om de gaten te maken in het originele chassis. De kokerbalken zijn +/- 25cm het chassis in gestoken. Veder in de "menie" gezet, alleen werkt die rotzooi van tegenwoordig niet naar behoren zonder lood. Dus nog maar een keer gedaan met hammerite. Spiegels, achterlichten en lier zitten er nu ook op, dit is het resultaat. Morgen verder.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Hoeveel is je totaal gewicht op kenteken ? Ik heb een lt40 oprijwagen en mag op papier maar 1300 kg laden tot 3500 kg, als een lt31 maar 3100 kg mag wegen hoeveel mg je dan nog laden ?
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Op papier mogen wij laden tot 3440kg we moeten de LT nog omkeuren naar vervoer voertuigen bij de RDW.
Voordat het zover is laten we hem wel even wegen zodat we het totale laadvermogen te weten komen.
Ik denk dat 1500 Kilo laden makkelijk moet lukken.
Voordat het zover is laten we hem wel even wegen zodat we het totale laadvermogen te weten komen.
Ik denk dat 1500 Kilo laden makkelijk moet lukken.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Advies , zet er niet teveel op nu .
Eerst omkeuren want daarbij word de wagen bij het RDW gewogen .
Dan heb je op papier je Eigen gewicht staan en wat je mag laden .
Kun je altijd als de wagen toch nog iets zwaarder word zeggen dat je
op het kenteken van de te vervoeren wagen heb gekeken of je niet te
zwaar word .
Als je nog een trekhaak wilt heb je waarschijnlijk ook een berekening
nodig om te zijn of alles sterk genoeg is .
Mij is verteld dat een construktiebedrijf dit ook kan of een carroseriebouwer .
Ziet er in ieder geval al goed uit .
Sucses
Eerst omkeuren want daarbij word de wagen bij het RDW gewogen .
Dan heb je op papier je Eigen gewicht staan en wat je mag laden .
Kun je altijd als de wagen toch nog iets zwaarder word zeggen dat je
op het kenteken van de te vervoeren wagen heb gekeken of je niet te
zwaar word .
Als je nog een trekhaak wilt heb je waarschijnlijk ook een berekening
nodig om te zijn of alles sterk genoeg is .
Mij is verteld dat een construktiebedrijf dit ook kan of een carroseriebouwer .
Ziet er in ieder geval al goed uit .
Sucses
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Ziet er al strak uit!
De achterlichten zijn wel van een aanhanger zie ik, krijg je volgens mij waarschijnlijk problemen mee met de apk. Drie hoekige achterlichten mogen alleen (verplicht) op een aanhanger zitten.
De achterlichten zijn wel van een aanhanger zie ik, krijg je volgens mij waarschijnlijk problemen mee met de apk. Drie hoekige achterlichten mogen alleen (verplicht) op een aanhanger zitten.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Dacht dat voor een personen / bedrijfswagen niet omschreven staat wat de vorm van de reflector moet zijn voor APK, al is het wel verwarrend
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
De vorm van de reflectoren zou inderdaad geen driehoek mogen zijn, maar dat moet ik nog helemaal uitzoeken. Een stuk ducktape of verf over de bovenste punt is dan overigens voldoende, dan is het geen driehoek meer en is de oppervlakte van de reflector ook nog voldoende
Omkeuren gaan we zeker nog doen. Op kenteken woog de wagen als veewagen 2160 kilo en mocht ie 1280 kilo vervoeren, aangezien de opbouw van een veewagen veel zwaarder weegt dan de balken en de houten platen die we er op hebben gemaakt (96 kilo) houd ik voorlopig tot de omkeuring 1200 kilo aan, wat prima is voor ons omdat we kleine auto's vervoeren welke meestal niet meer dan 900 kilo wegen.
Omkeuren gaan we zeker nog doen. Op kenteken woog de wagen als veewagen 2160 kilo en mocht ie 1280 kilo vervoeren, aangezien de opbouw van een veewagen veel zwaarder weegt dan de balken en de houten platen die we er op hebben gemaakt (96 kilo) houd ik voorlopig tot de omkeuring 1200 kilo aan, wat prima is voor ons omdat we kleine auto's vervoeren welke meestal niet meer dan 900 kilo wegen.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Ik heb even gezocht. De reflectoren moeten in het ergste geval een type goedkeuring hebben, de volledige tekst m.b.t. de keuringseisen is hier te vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/v ... rtikel5130
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/v ... rtikel5130
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Het heeft even geduurd, maar hier dan de rest van de foto's.
De oprijwagen is inmiddels af, dieselmotor er in gebouwd en omgekeurd bij de RDW. De eerste brokken zijn ook gemaakt maar dat was binnen 2 dagen verholpen met de onderdelen van mensen hier op het forum!
We vonden een mooie CP dieselmotor met bak en radiateur op marktplaats en aangezien we toch bezig waren....
De diesel, 6 cil. 2.4L:
Benzine motor er uit:
De nieuwe versnellingsbak:
Nu de diesel er in hangen:
En de versnellingsbak er onder:
En nu kijken hoe we de nieuwe motorsteunen moeten maken:
Dus weer er uit en de nieuwe motorsteunen gefabriceerd:
Motor weer er in:
Steun gemaakt voor het expansievat:
Uitlaat aansluiten, stukje er tussen gelast:
Olie van differentieel vervangen:
Toch maar de achterlichten vervangen voor de RDW keuring:
Dekvuldup voor het tanken:
Eerste beladen testrit:
En dan de keuring bij de RDW in Venlo:
Goedgekeurd!
De LT weegt 1670 kilo, we mogen 1770 kilo laden en dat is al meerdere malen getest
De oprijwagen is inmiddels af, dieselmotor er in gebouwd en omgekeurd bij de RDW. De eerste brokken zijn ook gemaakt maar dat was binnen 2 dagen verholpen met de onderdelen van mensen hier op het forum!
We vonden een mooie CP dieselmotor met bak en radiateur op marktplaats en aangezien we toch bezig waren....
De diesel, 6 cil. 2.4L:
Benzine motor er uit:
De nieuwe versnellingsbak:
Nu de diesel er in hangen:
En de versnellingsbak er onder:
En nu kijken hoe we de nieuwe motorsteunen moeten maken:
Dus weer er uit en de nieuwe motorsteunen gefabriceerd:
Motor weer er in:
Steun gemaakt voor het expansievat:
Uitlaat aansluiten, stukje er tussen gelast:
Olie van differentieel vervangen:
Toch maar de achterlichten vervangen voor de RDW keuring:
Dekvuldup voor het tanken:
Eerste beladen testrit:
En dan de keuring bij de RDW in Venlo:
Goedgekeurd!
De LT weegt 1670 kilo, we mogen 1770 kilo laden en dat is al meerdere malen getest
Laatst gewijzigd door Melvin op vr mar 29, 2013 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Was ik toch bijna de brokken vergeten.... Deze kruiskoppeling (achter op de diff) brak af na ongeveer 500km er mee gereden te hebben:
Het resultaat:
Gebroken versnellingsbak, gebroken as in de versnellingsbak etc.:
De nieuwe versnellingsbak en de nieuwe cardanas/tussenas zit er al weer een goede 1000km onder zonder problemen gelukkig...
Het resultaat:
Gebroken versnellingsbak, gebroken as in de versnellingsbak etc.:
De nieuwe versnellingsbak en de nieuwe cardanas/tussenas zit er al weer een goede 1000km onder zonder problemen gelukkig...
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: vr okt 24, 2008 10:22 pm
- Locatie: klazienaveen
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
WAUW veel werk in een korte tijd verricht.
en ook al panne ermee gehad zit jullie niet mee.
maar toch weer klaar gemaakt en nu veel fijne kilometers en plezier er mee.
en ook al panne ermee gehad zit jullie niet mee.
maar toch weer klaar gemaakt en nu veel fijne kilometers en plezier er mee.
Gr.Edwin
Klazienaveen daar moet je heen.
Vw Scirocco 1 bj.1976 130 pk
Vw LT Camper bj.1977 122 pk
Vw T3 Syncro bj.1985 90 pk
Audi 200 quattro turbo avant bj.1986 165 pk
Audi 200 quattro turbo bj.1986 182 pk
Klazienaveen daar moet je heen.
Vw Scirocco 1 bj.1976 130 pk
Vw LT Camper bj.1977 122 pk
Vw T3 Syncro bj.1985 90 pk
Audi 200 quattro turbo avant bj.1986 165 pk
Audi 200 quattro turbo bj.1986 182 pk
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Bedankt, dat gaat wel lukken