Sven Hedin LT 28

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Adri Mink
Berichten: 21
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 10:34 am
Locatie: Noord-Scharwoude

Sven Hedin LT 28

Bericht door Adri Mink »

Na eerder lid te zijn geweest onlangs opnieuw aangemeld. Het wordt moeilijk om bepaalde onderdelen in de handel te verkrijgen zodat ik graag in kontakt kom met mensen die misschien behulpzaam kunnen zijn of mij van onderdelen kunnen voorzien.
Mijn LT 28 is van bouwjaar 1982 (voor december) en door Westfalia als camper "Sven Hedin" op de markt gezet in juni 1983.
Kleur wit volgens kenteken maar overgespoten in licht geel met bruine striping. Deze camper had tot 95/96 slechts een eigenaar gehad, korte tijd een 2e eigenaar terwijl ik de 3e eigenaar ben sedert juni 1996.
Inmiddels voorzien van nieuwe ruilmotor (6 cl.CP-diesel 2400 cc) in mei 1999. Dit jaar nieuwe distributieriemen, waterpomp, ventilatorvin en radiateur. Kan er weer even tegen.
Ben nu 65 jaar en met mijn vrouw Riet maken we jaarlijks heerlijke reizen in Europa. Dit jaar 7 wk Portugal + 3 wk Noorwegen.
Inmiddels 110000 km op pad geweest waarvan 90000 met de nieuwe motor. Een fijne camper waarmeer wij in de regel "wild" kamperen zoals dat heet dus volop vrijheid, zeker met de vele nieuwe camperplaatsen in Europa. Overnachten soms bij een parkeermeter, past zo heerlijk in een parkeervak.
Binnenkort zal ik onze zoon Ronald vragen een foto te plaatsen van onze camper. Hij heeft een Talbot Rancho en is daar clublid.
Onze zoon Richard heeft een A-manta en is daar clublid.
We zijn allemaal gek op ouwe zooi.

HERFST 2012 onze camper verkocht ivm ziekte (parkinson). Ontbreken van stuurbekrachtiging de beperkte ruimte brak mij op. Gelukkig vonden wij een Hobby 600 (16 jr.jong)van 6.50 m. lengte met een stevige motor (2500 TDI, 116 PK) met stuurbekrachtiging en een ruim vast bed.
Op moment van schrijven hebben wij een reis achter de rug naar Marokko (eind jan./eind mrt 2013).
Prachtig land. Als je ga, doe dan bij voorkeur niet alleen, zoek bovendien iemand die de franse taal spreekt.
Wij ondernamen de reis met 4 campers (familie). Was een hele onderneming in een "treintje" door alle grote steden. Wie info wil kan mij mailen (ajmink@quicknet.nl).
In april 2013 ontving ik mijn rijbewijs na de eind 2012 gedane meerdere keuringen, verlenging met 5 jaar. Hoera !

Er is dus nog leven na de LT.
Sven Hedin
Plaats reactie