VW LT 35 '76

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
MichaelSypré
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 28, 2017 6:56 pm

VW LT 35 '76

Bericht door MichaelSypré »

Hallo allemaal, ik ben Michael en ik ben 30 jaar. Ik kom uit België en woon sinds 2011 in Nederland, Veendam. Ik ben getrouwd met een fantastische vrouw, Anne waarmee ik de passie voor het reizen in een camper deel. Een paar jaar geleden hebben we een Fiat Scudo omgebouwd tot camper. Hier hebben we veel mee gereisd, maar helaas heeft hij het begin dit jaar begeven. Omdat we vrijheid misten zijn we op zoek gegaan naar een nieuw project. Zo zijn we gevallen voor een Volkswagen LT 35 uit 1976. We hebben hem gekocht van een autohandelaar in Raalte via Marktplaats. We wisten dat hij erg geroest was maar we moesten toch even gaan kijken. Het klopte, hij was erg geroest. :mrgreen: Toen we een goede prijs hadden geregeld was het genieten tijdens de rit naar Veendam. Het nostalgische gevoel was heerlijk. Geen stuurbekrachtiging en de motor die lekker loopt de draaien naast je. Het is een mooie, hoge, grote bus.

Afbeelding

Ik ga jullie proberen op de hoogte te houden van de vorderingen in de rubriek, projecten.
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 479
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: VW LT 35 '76

Bericht door oscar f1 »

Welkom op het forum.

Dat is een pittig project,
roest zit op de klassieke plaatsen en dus zul je hier veel voorbeelden vinden
hoe dat aan te pakken.

Zou beginnen met laswerk voordat je andere zaken zoals het interieur gaat aanpakken.

Gewoon beginnen en doorgaan!
Afbeelding
zo kan het worden !!

Succes!
Gijsbert
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 19, 2017 12:52 pm
Locatie: De Meern

Re: VW LT 35 '76

Bericht door Gijsbert »

Hoi Michael,

Wat een leuk busje! Ik had 'm al een week of wat op de korrel en wilde tijd maken om te gaan kijken, maar het kwam er niet van en toen was 'ie weg... Gelukkig goed terechtgekomen, heel veel succes met opknappen.
Westfalia Sven Hedin 1979, 2.0 benzine
MichaelSypré
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 28, 2017 6:56 pm

Re: VW LT 35 '76

Bericht door MichaelSypré »

Dankjewel Gijsbert en Oscar f1. Inderdaad eerst alle plaatwerk aanpakken en spuiten. Daarna gaan we het interieur doen. @Oscar f1 heb je ook nog een foto voor dat je eraan begonnen bent en weet je toevallig wat jouw bus verbruikt? Die van ons is een benzine... rijd momenteel 1op5 :o
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 479
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: VW LT 35 '76

Bericht door oscar f1 »

MichaelSypré schreef:................ @Oscar f1 heb je ook nog een foto voor dat je eraan begonnen bent en weet je toevallig wat jouw bus verbruikt? Die van ons is een benzine... rijd momenteel 1op5 :o
Ik rijd meestal nog met een flinke aanhanger dan rijd ik 1:4 of 1:5
zonder aanhanger 1:5 of 1:6 (afhankelijk van de windrichting)
Als je rond de 1:6 rijd met benzine doe je het best goed met dubbellucht.

Als ik een benzine blok had zou ik er een electronische ontsteking in bouwen.
Eerst je olie verbruik in de gaten houden, eventueel de compressie meten,
dan weet je hoe de slijtage van je blok is.

Heb geen oude foto's voor je,
maar op dit forum vind je genoeg projecten.
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: VW LT 35 '76

Bericht door lleoo »

als auto spuiter bezit je ongetwijfeld veel kennis van zaken voor de roest ellende van de lt, succes met werken eraan :)
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Plaats reactie