Hallo en help

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Mastino
Berichten: 9
Lid geworden op: vr sep 29, 2017 11:09 am

Hallo en help

Bericht door Mastino »

Hallo ik ben Stijn, ik heb jarenlang een MB508d gereden maar nu een LT28d uit '84 waar ik mij in wil gaan verdiepen. Over 2 weekjes rijden we er mee naar Spanje en er moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren die ik zelf kan doen maar wat tips zijn natuurlijk welkom! Een adresje voor onderdelen in de buurt van Nijmegen/Doetinchem bijvoorbeeld zou fijn zijn, er moet een raamboompje komen en misschien een zijspiegel want die zit los. Verder zou ik willen weten waar het reservewiel precies hoort want die ligt er nu los in en alle ruimte is welkom natuurlijk. Misschien is er iemand in de buurt waar ik eens langs zou kunnen komen voor wat inside info en om te kijken hoe anderen hun busje inbouwen en onderhouden enzo, anders probeer ik het hier natuurlijk maar het fijnst is het toch als je bij je busje staat vind ik. Wat ook erg fijn zou zijn is een werkplaatshandboek oid maar dat zal wel wat lastiger worden zeker?

Nou alle tips zijn welkom dus, alvast bedankt!

Stijn
Gebruikersavatar
Gijs & Kim
Berichten: 93
Lid geworden op: do aug 11, 2016 11:25 pm
Locatie: Bodegraven

Re: Hallo en help

Bericht door Gijs & Kim »

Hallo Stijn,

Ik gebruik een Haynes manual. Het is in het Engels maar staat wel super veel in. Ook storingen bijvoorbeeld. Ik heb een benzinemotor, wellicht is er ook een voor diesel?

Welkom en succes!

Gr. Gijs
Mastino
Berichten: 9
Lid geworden op: vr sep 29, 2017 11:09 am

Re: Hallo en help

Bericht door Mastino »

OK Gijs dankjewel, die zag ik al op bol.com staan ja of is dat ook te downloaden?
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: Hallo en help

Bericht door gft tje »

Vraag Knutsel woond in de buurt van Rheden en staat op het forum.
BUSJE KOMT ZO
Ronaldnicolaas
Berichten: 59
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 9:10 pm
Locatie: Leusden

Re: Hallo en help

Bericht door Ronaldnicolaas »

Volvo 240 vraagbaak beschrijft diesel 6 cilinder in nederlands
Mastino
Berichten: 9
Lid geworden op: vr sep 29, 2017 11:09 am

Re: Hallo en help

Bericht door Mastino »

OK thanks ik ga het even uitzoeken en Knutsel proberen te contacten. En bestaat er niet iets als een onderdelenmagazijn ofzo of iemand die om komt in de onderdelen ook al is dat niet in de buurt....
ger
Berichten: 890
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 11:23 pm
Locatie: alverna

Re: Hallo en help

Bericht door ger »

dan moet je echt bij knutsel zijn
Gebruikersavatar
C & B
Berichten: 113
Lid geworden op: di apr 24, 2012 7:57 pm
Locatie: Doorn

Re: Hallo en help

Bericht door C & B »

Bij mij hangt het reservewiel met een beugel links aan de onderkant tussen de wielen in.

Ooit heb ik deze post gemaakt,met een link naar een dropbox met oa ook handleidingen en andere info, geen haynes of wph:

http://www.vwltclub.nl/forum/viewtopic. ... 000#p60537

Groetjes,
Bernhard
VW Westfalia Sven Hedin 1979 2.0 benzine
Caroline en Bernhard
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Hallo en help

Bericht door lleoo »

volgens mij heb ik al mn montage delen voor reserve wielen weg gegooid, had ze voor op onder achterop en voorop de bus maar nooit iemand die er wat van wou hebben, kan denk ik nog wel foto sturen van wat er achterop zat ooit, tegenwoordig gooi ik hem er gewoon ergens in onder het bed tussen de zooi van mn smederij
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Plaats reactie