mijn nieuwe oude lt

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
stuwii
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 19, 2015 3:02 pm

mijn nieuwe oude lt

Bericht door stuwii »

hallo ,

ik ben max en binnekort volwaardig lid (tot de betaling verwerkt is)

ben belg en afkomstig uit hoeilaart , nabij brussel.

sinds verleden maand een lt28 uit 90 , 6 cil dieselmotor (zelfde als in mijn golf2 maar dan groter , de cp met 75 pk dan volgens wikipedia ? ) niet in camper maar gewoon bestelwagen met 3 plaatsen vooraan.
152000km op teller met carpass , van tweede eigenaar gekocht. zeer proper binnenkant , buitenkant paar deukjes en krassen alsook beetje roest onderaan de voorruit maar zeker nog geen ramp. onderkant helemaal behandeld door vorige eigenaar , alsook een houten laadvloer en tussenscherm uit mercedes sprinter aangepast en gemonteerd. zeer proper en handig allemaal. verder is de bus voorzien van houten rekken links en rechts in de laadbak en ledverlichting voor en achter te bedienen door middel van knopje in de cabine.

geweldig ding tot nu toe , op en af st tropez voor werk 100km gemiddeld op de teller geen probleem , heeft weinig
gereden de laatste jaren dus de eerste 400km wat stroever maar na een tijdje begon hij mooi te draaien en dat doet hij nu nog , inmiddels een 3000km gereden (vriendin is nederlandse)
bedoeling is de bus voor hobby/werk te gebruiken alsook voor vakantie een mini camper verbouwing te doen , moet er wel in 30 min in en uit kunnen , maar dat zijn creatieve problemen voor later

nu ken ik de bus een beetje en beginnen kleine details op te vallen, ik heb het forum vadaag wat doorlezen maar deze zaken heb ik nog niet concreet teruggevonden , moest er bij iemand een lichtje gaan branden en het niet teveel moeite is graag jullie mening :)

1) de pinker werkt enkel de eerste 10 minuten , daarna niet meer , heeft dat iets met warmte ofz te maken in mijn weten zie ik de link niet maar goed.. doet hij ook pas de laatste 500km

2) soms hoor ik wat geratel van uit de motor , ongeveer op de snelheid dat de motor draait , klakklakklak , niet abnormaal ongezond dat geluid maar tog ook niet helemaal standaard , klepstoters ? is niet luid genoeg om op te nemen op audio want dan hoor je het amper en het gebeurt ook niet altijd.. ook pas opgevallen de laatste 500km

3)het rode knipperlichtje bij de temperatuur knippert soms wel en niet , vals contact of sensor vuil of kapot ? in het begin knipperde het altijd maar koelvloeistof zit mooi vol , na tijdje rijden niet meer ik dacht ik proper gemaakt door het rijden , en nu soms wel soms niet.

4)af en toe hoor ik een zoom (typisch geluid van spelprogrammas vroeger wanneer de vraag fout geantwoord werd ) heb het opgezocht er staat op het forum iets over de stuurbekrachtiging maar die heb ik niet. geluid kont van achteren.. ik dacht misschien een sensor voor als er iets tegen de deur leunt zoals moderne camionettes maar het lijkt me sterk dat de bus dat heeft.. is een buuuuuuuuuuz en duurt gemiddeld 2 a 3 seconden , en hoor het zo ens om de 10 of 20 km , op de snelweg hoor je het niet met het lawaai van de motor denk ik.

5)boven 120 op de teller begint d bus nogal te schokken , als ik eens een snelle vrachtwagen moet voorbijgaan ofz , maar dat lijkt me misschien niet abnormaal. ik zou de distributie waterpomp gloeibougies etc eens moeten vervangen want heb geen duidelijke onderhouds historie over de wagen , olie en alle filters zijn wel net door de vorige eigenaar vervangen , maar hiervoor wacht ik op het werkplaatshandboek etc.. ik merk tot nu toe dat er wel wat expertise zit op dit forum dus dat is ook altijd mooi meegenomen.

ah laatste vraag , out of the wild , kan zon lt op gezuiverde frituurolie rijden ? of moet je die dan nog verwarmen enz.. genoeg frietkoten hier in de buurt dus dat zou wel eens handig zijn (om in het buitenland te gebruiken natuurlijk want hier mag het niet :mrgreen: )

prettig einde weekend nog ! doei.
VWLTplezier
Berichten: 69
Lid geworden op: zo mar 29, 2015 12:22 pm

Re: mijn nieuwe oude lt

Bericht door VWLTplezier »

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1670
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

Re: mijn nieuwe oude lt

Bericht door mcm »

Welkom bij het forum van de VW LT club!
Nu zonder het mobieLTje, een LT35d met een Home-Car 532 alkoof-opbouw

We kennen geen domme vragen, enkel domme antwoorden...
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: mijn nieuwe oude lt

Bericht door PaulusM001 »

Welkom Stuwii,
Ik heb geen verstand van diesels. :?
Knipperend lampje kan zijn dat de sensor van het koelwater slecht is of dat de thermostaat aan vervanging toe is, deze blijft dan hangen op bv vuil en sluit of opent niet. Dan wordt het te warm als deze niet meer opent en dat geeft waarsch.het knipperende lampje. Een buuuzzzz komt bij de mijne van de benzinepomp in de tank achter, de mijne is dus een benz.wagen de buuuzz is normaal (aanlopend wiellager) Frituur in een diesel?? weet ik niet maar lijkt mij dat er dan een aanpassing moet zijn en meer onderhoud :?:

wat is een pinker? :D het knipperlicht bedoel je zeker? :wink: dan zou het het knipperrelais kunnen zijn of een defect van de zekeringkast. Geratel van de motor kan zijn van de krukas of van de kleppen, bij de mijne is dit ook hoorbaar bij de eerste start en daarna niet meer als de motor op temp.is en de smering goed is, geratel van bovenin de nokas is van de kleppen en zijn te stellen, staat in het boekje welke je besteld hebt. Schokken van de wagen boven de 120 km/h :D is lijkt mij normaal tenzij er iets los zit aan de onderzijde? maar je geeft al aan dat de wagen wel 120 kan dus is deze in een goed conditie, ik zou er naar laten kijken en of de balans van de wielen en de uitlijning van de voorwielen laten doen.

Nou genoeg te doen, heb ik na twee jaar LT ook nog zo blijf je bezig en leer je de LT te onderhouden.
PS succes er is genoeg info op het forum of van de leden, met besten groet Paulus.. 8)
"blusbus"
Yannick
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 13, 2020 2:16 am

Re: mijn nieuwe oude lt

Bericht door Yannick »

Hoi,
Ik heb deze witte lt nu in mijn bezit gekregen die door stuwii zo mooi beschreven werd. Gisteren eerste testrit mee gemaakt na het vervangen van de distributieriemen ( beiden volledig verduurd)
Ook 4 nieuwe banden gestoken, de oude waren verduurd en allesbehalve rond
De pakking van het kleppendeksel vervangen, motor afgestoomd
Volledige achterste remsysteem vervangen, deze zat olie in en er lekten nog een paar andere delen..

Het enigste probleem is nu nog de richtingaanwijzer
Deze blijft branden dus ik vermoed dat de kabel ergens massa krijgt dus doorgesmolten is ofzo? Enig advies over hoe je dit probleem het snelste vind zonder meteen alles te gaan vervangen?
Plaats reactie