Edwin LT28

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Edwin LT28
Berichten: 12
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:10 pm
Locatie: Oudenhoorn

Edwin LT28

Bericht door Edwin LT28 »

Hallo,

Afgelopen zomer heb ik deze camper gekocht.
Het is een 6 cylinder diesel (DW) uit 1985 met 120000 km.
Afbeelding

Doel is om hiermee mijn hobby wat gemakkelijker te maken.
Ik rij mee bij de DNRT (oude zomeravond competitie) in mijn bmw.
Afbeelding

Als eerste heb ik de inbouw die al meerdere malen aangepast was er helemaal uitgehaald. Hier kwamen gelijk een aantal lekkages naar voren.
Afbeelding

Er zaten drie dakluiken in die allemaal lek waren. Twee ervan heb ik vervangen voor nieuwe en het derde gat heb ik tenzame met de schoorsteen met polyester dicht gemaakt.
Ook heb ik gelijk een 100 watt zonnepaneel geplaatst.

De zijramen en voorruit zijn er ook uit geweest en de randen voor hoe ver het nodig was opgeknapt en behandeld. Deze ramen zijn in nieuwe rubbers gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben de indeling zo aan het maken dat ik ook wat gereedschap en onderdelen mee kan nemen. Ook ben ik vrij lang (1,96) dus heb ook een lang bed nodig. Probeer alles zo praktische mogelijk te maken.

Verdere updates en foto's volgen later.
LT28 2.4 DW 1985
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 478
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Edwin LT28

Bericht door oscar f1 »

Nu alles open ligt
kan je aan de binnenkant de randen van de dakgoot goed behandelen tegen roest.

Dat is echt een zwakke plek en nu kan je er mooi bij.

Onder die vloerplaten zou ik ook maar even kijken,
daar kan een hoop ellende onder zitten ( eigen ervaring)

Succes !
Edwin LT28
Berichten: 12
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:10 pm
Locatie: Oudenhoorn

Re: Edwin LT28

Bericht door Edwin LT28 »

Bedankt voor de tips.

De dakgootrand aan de binnenzijde is echter nog geheel roestvrij.
De vloer heb ik laten zitten omdat de onderkant van de bus zo extreem weinig sporen van roest laten zien. Alleen aan de achterzijde de dwarsbalk van het chassis waar het vuil van opspatten van de wielen uit komt zitten twee plekjes die iets minder zijn maar absoluut nog lang niet doorgerot. Deze heb ik met een roestomvormer behandeld nadat ik het goed schoon gemaakt heb.

Alleen onder het rubber van de voorruit kwam ik een tegenvaller tegen. Dit is natuurlijk ook niet echt een doordachte constructie en een logische gevolg van. Aangezien ik geen sporen van roest zie waar het water uit kwam toen de bus bij mij wel buiten heeft gestaan is mijn verwachting dat deze bus veel binnen heeft mogen staan.

Momenteel is de motor aan de beurt.
Bij koud weer had hij startproblemen. Door wat speurwerk op het forum kwam ik erachter dat er voor het voorgloeien twee zekeringen zitten. Hier was er één kapot van. Deze vervangen en bus start extreem goed.
Nog wel extreme zwarte rook als ik gas geef. Heb de distributie nagekeken en als de krukas op bdp staat. Is de markering aan het einde van de nokas al door het vlakke stuk van bovenkant cylinderkop heen. Kleppen gaan dus iets te vroeg open en dicht. Ook mijn brandstofpomp meet ik i.p.v 0,82 1,12 dus deze klopt ook niet. Als ik mijn nokas op de juiste markering zet komt mijn pomp nog op1,07 uit dus verwacht hier al wel wat mee op te lossen.
Mocht hij dan nog roken ga ik de verstuivers laten testen.
LT28 2.4 DW 1985
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Edwin LT28

Bericht door benno »

Welkom en al goed bezig .
Hoop dat je veel plezier gaat beleven met de bus .
Als je ze goed behandeld kunnen ze lang meegaan .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Edwin LT28
Berichten: 12
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:10 pm
Locatie: Oudenhoorn

Re: Edwin LT28

Bericht door Edwin LT28 »

Van het weekend de distributie, waterpomp, thermostaat en keerringen waar ik gelijk bij kon vervangen.
Was mijn eerste diesel ervaring heb alles nu perfect op tijd staan en extreme zwarte rookpluimen zijn verleden tijd. Wel een klein pluimpje als je gas geeft maar als je hem dan op toeren houd is dat gelijk voorbij. Neem aan dat dat niet gek is voor een diesel van 1985. Ben positief verrast. Helaas nog niet kunnen rijden omdat er nog geen APK op zit.

Volgende worden de remmen en stuurinrichting na kijken want dat zal na een aantal jaar stil staan ook niet soepeler zijn gaan werken. Ook het differtieel lekt bij de flens van de aandrijfas dus daar zal ook een nieuwe keerring in moeten.
LT28 2.4 DW 1985
JosC
Berichten: 19
Lid geworden op: do jan 09, 2020 8:41 pm
Locatie: Aalten

Re: Edwin LT28

Bericht door JosC »

welkom hier!

succes met je aanwinst! :)
Neem mij niet zo serieus, doe ik zelf namelijk ook niet :roll:
Plaats reactie