Volkswagen LT 28 (1989)

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Daveyvbiezen
Berichten: 5
Lid geworden op: do apr 09, 2020 5:05 pm

Volkswagen LT 28 (1989)

Bericht door Daveyvbiezen »

Hallo,
mijn naam is davey ik ben 24 jaar oud en heb pas geleden samen met mijn vriendin een ontzettend leuke lt28 6 cilinder uit 1989 gekocht.

Onze droom is om samen met deze bus, mooie road trips te gaan maken.

Nu de basis er is kunnen we aan ons project beginnen!
Van binnen willen we hem gaan strippen, en compleet opnieuw gaan inrichten.

Van buiten nog het een en ander oplassen en op pimpen voordat er een ander kleurtje op kan

De wagen heeft volgens de vorige eigenaar 190 000 km gelopen wat ik zelf moeilijk te geloven vind na 31 jaar, maar dit is moeilijk te achterhalen. en ook niet mijn grootste zorg! zolang deze 6 pitten maar goed blijft draaien.

Als iemand tips heeft voor de opbouw, inrichting, uitstraling. Ik hoor het graag!!

Ik hoop op dit forum veel informatie te vergaren en natuur wil ik graag mijn voortgang te delen.
Bijlagen
$_86.jpeg
$_86.jpeg (105.31 KiB) 1421 keer bekeken
$_86 (1).jpeg
$_86 (1).jpeg (93.35 KiB) 1421 keer bekeken
$_86 (2).jpeg
$_86 (2).jpeg (118.2 KiB) 1421 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Daveyvbiezen op zo apr 12, 2020 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven Scholten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jan 13, 2019 7:40 pm

Re: Volkswagen LT 28 (1989)

Bericht door Sven Scholten »

Welkom op het forum,

Mooie bus. Heb zelf een LT35 uit 1990. Zelfde uitvoering dus verlengd en verhoogd.
Heb ook onze bus leeg gestript, opgeknapt en ben nu in de laatste fasen van de herinrichting als camper. Onze camper/bus had na 30 jaar ook pas 167.500 km gereden. Dit kan met campers heel goed,omdat deze vaak maar enkele keren per jaar werden gebruikt voor vakantie en verder veel tijd in (hopelijk) overdekte stalling hebben gestaan.

Als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen om inspiratie op te doen voor de inbouw.

Zolang je de motoren het vereiste onderhoud geeft/laat geven dat blijven ze over het algemeen goed werken.
Daveyvbiezen
Berichten: 5
Lid geworden op: do apr 09, 2020 5:05 pm

Re: Volkswagen LT 28 (1989)

Bericht door Daveyvbiezen »

Sven Scholten schreef: do apr 09, 2020 10:05 pm Welkom op het forum,

Mooie bus. Heb zelf een LT35 uit 1990. Zelfde uitvoering dus verlengd en verhoogd.
Heb ook onze bus leeg gestript, opgeknapt en ben nu in de laatste fasen van de herinrichting als camper. Onze camper/bus had na 30 jaar ook pas 167.500 km gereden. Dit kan met campers heel goed,omdat deze vaak maar enkele keren per jaar werden gebruikt voor vakantie en verder veel tijd in (hopelijk) overdekte stalling hebben gestaan.

Als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen om inspiratie op te doen voor de inbouw.

Zolang je de motoren het vereiste onderhoud geeft/laat geven dat blijven ze over het algemeen goed werken.
We gaan zeker ons best doen om hem goed te onderhouden.
we zijn vandaag begonnen met strippen en de buitenkant op te schuren. Pfoe wat een werk merk ik al. Maar gelukkig is het een leuk project om naar uit te kijken.
Ik ben zeer benieuwd naar de opbouw van jullie bus
Daveyvbiezen
Berichten: 5
Lid geworden op: do apr 09, 2020 5:05 pm

Re: Volkswagen LT 28 (1989)

Bericht door Daveyvbiezen »

Na de bus gestript te hebben zijn de rotte plekken zichtbaar geworden.
Binnenkort beginnen we met slijpen en mallen, waarna we gaan lassen.

Overal waar zilvertape op zit, zit een gaatje. dus die moeten we ook oplassen.

Hebben jullie verder nog tips? Wat ik moet controleren op zwakheid?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Volkswagen LT 28 (1989)

Bericht door Carlo »

Ik heb geen verstand van roest en ook geen gebrek er aan.
Succes met opknappen :)
1990 1G, tweetanksysteem
Plaats reactie