Voorstellen Hornox

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Hornox
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jan 02, 2019 9:20 pm
Locatie: Margraten

Voorstellen Hornox

Bericht door Hornox »

Hallo allemaal,

Ik zal me dan ook even wagen aan het verplicht voorstelrondje. Mijn naam is Bob (Hornox als gebruikersnaam hier) en woon in Margraten, Zuid-Limburg. Na het opknappen van inmiddels mijn 4de T3 bus wordt het nu tijd voor iets anders: een LT dus.

Zoals gezegd ben ik bekend met VW maar tot nu toe vooral T3 bussen. Ik heb daar al een aantal van gehad: een luchtgekoelde 1600 uit 1979, een 2100 injectie uit 1987 en een 1600 diesel (omgebouwd naar 2-liter GTI) Doka uit 1984. Deze drie bussen zijn inmiddels verkocht. In mijn bezit op dit moment is nog een 1986er T3 die ik ook omgebouwd heb van diesel naar 2-liter GTI. Leuke ombouw trouwens. Bijna alles past direct zonder aanpassingen en je hebt gelijk 115PK in de bus.

Vandaag heb ik een LT uit 1986 gekocht: DL-motor dus 6-cilinder benzine, 4-bak. Voormalige brandweer bus met alle toeters en bellen nog eraan. Foto's volgen nog aangezien ik de bus pas volgende week ga ophalen. De bus gaat de overgangsregeling in dus gelijk de stalling in tot maart. Begin maart dan maar gelijk groot onderhoud en eens kijken wat we tegenkomen. De bus maakte bij aankoop in elk geval een goede indruk zoals je verwacht van een voormalige brandweer bus. Maar garanties krijg je uiteraard nooit.

Ik ben niet zo zeer een schrijver op dit soort forums. Eerder een lezer. Maar allez, ik zal mijn best doen af en toe een teken van leven te geven...

Mvg,
Bob
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door ErwinStapert »

Welkom!
Als het golft, dan golft het goed ;-)
Hornox
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jan 02, 2019 9:20 pm
Locatie: Margraten

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door Hornox »

Gisteren de bus opgehaald. Op de trailer aangezien de bus in de overgangsregeling zit en dus niet op eigen kracht de weg op mag van de belastingdienst.

Afbeelding

De bus is gelijk de stalling in gegaan en nu is het wachten tot maart. Dan kunnen we aan de slag.

Afbeelding

Mvg,
Bob
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door Barny »

moet zeggen, in het begin vond ik die oud brandweerbussen eigenlijk niks
maar zo langzamerhand begin ik ze wel leuk te vinden,,,,
deze ex brandweer is wat mij betreft zeer fotogeniek


Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Hornox
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jan 02, 2019 9:20 pm
Locatie: Margraten

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door Hornox »

De toestand van een dergelijke brandweer bus is vaak erg goed. Zo'n bus staat bijna zijn hele leven binnen, onderhoud wordt prima en tijdig uitgevoerd. Alleen als er nood aan de man is rijdt zo een bus een stuk. Dan wordt er ook gelijk goed doorgereden maar okay. De bus heeft 43000 KM gereden dus dat is prima. Verder hoefde het van mij niet per se een brandweer bus te zijn maar ik laat hem nu wel zo.

Verder wilde ik enkele banden achter en de schuiframen in de schuifdeuren is een optie die er niet vaak op zit. Ook mooi meegenomen. Het rolluik achter vind ik ook prima. Al begreep ik dat de originele deuren populairder zijn bij de meeste kopers.

Grt,
Bob
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door Carlo »

Hornox schreef: ma jan 21, 2019 1:52 pmik laat hem nu wel zo.
Je mag met die blauwe zwaaierd op je dak niet rijden.
Mijn vriendin had een wollen rastamuts er over heen gestulpt, dan mag het wel :)
1990 1G, tweetanksysteem
Hornox
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jan 02, 2019 9:20 pm
Locatie: Margraten

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door Hornox »

Carlo,

Dat is mij bekend. Er zit een zwarte panty om of iets dergelijks. Of vervangen door oranje glas. Dan mag het wel. Blauwe zwaailichten zijn echter voorbehouden aan hulpdiensten. Duidelijk.

Bob
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Voorstellen Hornox

Bericht door benno »

Welkom hier .
Dacht zelfs gehoord te hebben dat oranje ook niet zomaar mag maar bij geen gebruik word er niet snel wat van gezegd .
Was iets van om gevaar af te wenden zoals bij lage snelheid of stilstaan .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
Plaats reactie