Hertog Jan Camper

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

epmans

Re: Hertog Jan Camper

Bericht door epmans » di jul 21, 2020 10:32 pm

Van mij niet hoor. Ik sta hier prima om alle belevenissen in kort te noemen.

epmans

Bericht door epmans » do sep 17, 2020 9:39 am

heb de camper toch weer even uit de stalling gereden om naar een vriend te gaan. hij heeft een 4 kolomsbrug waar we de LT van onder konden bekijken ivm paar klachten en wensen.
$_86 (5).jpg
$_86 (5).jpg (91.96 KiB) 97 keer bekeken
- gekraak bij inveren, met name bestuurderskant.
dit is opgelost door de pennen van vers vet te voorzien

- de bestuurder zit op een scania-stoel, onder de auto hangt een luchtpomp.
nu is dit allemaal aangesloten en ga ik ondervinden of ik de luchtvering wat vind. Er was 1 slang kapot en waarschijnlijk was dat de reden om het niet meer te gebruiken. na een boel gepriegel werkt het weer.

- stuurspeling
hier hebben we het volledige onderstel bekeken en hebben twee oorzaken kunnen vinden. de eerste is ruimte in het linker voorwiel wat we direct hebben kunnen verhelpen door de zelfborgende moer iets verder aan te draaien. dat was al een verbetering.
nog te doen is om de schakelstang te vervangen wegens ruimte op een van de kogels.

de stootrubbers voor de achteras zijn vergaan. de schotels zijn trouwens ook deels rot. ik heb deze ook maar besteld. enerzijds denk ik dat ik niet veel verbetering zal merken aan het stuurgedrag maar wellicht wel aan windgevoeligheid bij zijwind en daardoor toch minder hoeven sturen en dat de camper misschien wat minder wiebelt zodra iemand in of uitstapt.

Het totale kostenplaatje van de onderdelen is 75 euros dus niet iets om ergens een besparing te zoeken.

epmans

Bericht door epmans » vr sep 25, 2020 8:33 pm

heeft iemand een gebruikershandleiding van een LT1?

in onze LT45 Camper mist die.
wat is de standaard voorgeschreven bandenmaat? ik zie dat ik op de stuuras 195 breed heb, achter 205 (dubbellucht). reservewiel nog niet nagekeken bedenk ik me nu.

ik wil graag weten wat gebruikelijk is.

benno

Bericht door benno » ma okt 05, 2020 12:21 pm

185 / 14 is origineel , wel vaker zijn achter bredere banden opgezet omdat deze ook iets hoger zijn en met het idee dat de motor dan minder toeren hoeft te maken en het daardoor stiller word .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .

epmans

Bericht door epmans » di okt 06, 2020 8:08 am

dank voor je reactie benno.

mooie is op dit moment dat er geen afwijking is in snelheid meter/ gps. Zeker ook een voordeel van de bandenmaat.

Barny
Moderator

Bericht door Barny » di okt 06, 2020 10:08 pm

klopt, met die bandenmaat klopt de snelheidsmeter precies, alleen de afstandmeter niet meer, je legt meer afstand af dan de teller aangeeft

Barny
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding

Plaats reactie