Cilinderkop D24 (6 cilinder diesel)

Complete LT's en onderdelen
dutchpatriot

Cilinderkop D24 (6 cilinder diesel)

Bericht door dutchpatriot » do aug 20, 2020 6:43 pm

Hoi,

Ik zoek een cilinderkop voor mijn LT28 uit 1982, er ligt een 6 cilinder in welke ik heb gereviseerd, nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers erin. Bij het los halen van de verstuivers bleek de vorige eigenaar (of diens garage) het een goed idee te vinden om deze vast te plakken in de verstuiverschacht waardoor ik er met 2 man en een meter pijp ze heb moeten losbreken. Bij de uitbouw was verstuiver 4 uit zijn jasje gescheurd en is het gelukt om deze te lassen. Na de inbouw en het op moment willen zetten van verstuiver 2 brak ook deze uit zijn jasje en wel zodanig dat dit zo goed als niet te repareren is.

Heb zo eens rond gekeken voor een andere kop maar een prijs tussen de 800 en 1200 euro incl de oude inruilen vind ik idioot. De camper restauratie is sowieso een jaren plan en heb deze gekocht voor 860 euro in maart dit jaar.

Ze had meer dan 12 jaar vastgelopen buiten gestaan om een indruk te geven van wat een missie het is.

Na haar los gekregen te hebben bleken de kleppen niet goed afgesteld, rookte meer dan een vredesvuur de kop was lek en dus beslist de motor uiteen te halen. Nu na 150 uur is het game over door de verstuiver 2 die is uitgebroken.

Als ik echt echt zou willen kan ik het reconstrueren maar dan wordt het helemaal opnieuw oplassen en moet ik onder de juiste hoek het gat terug boren en draad tappen waarvan ik niet weet welke het is...

Dus mocht iemand een cilinderkop over hebben of iemand kennen die er een heeft laat het dan weten.

Mijn telefoon nummer is
nul zes 844 633 85
Groetjes,
Marco

Plaats reactie