achter vering/overhellen

Volkswagen LT 3 (2006-heden)
Plaats reactie
norman
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 19, 2019 5:53 pm

achter vering/overhellen

Bericht door norman »

hallo. mijn naam is norman 59 jaar ben nieuw op het forum en heb eerst een transporter gehad maar moest deze helaas weg doen wegens te veel mankementen en heb nu een vw crafter l3h2 2013 gekocht en ben van plan deze om te bouwen naar camper, nu wil ik hem minder laten overhellen als ik bochten neem, heb er verder geen verstand, maar de bus heeft bladveren(1) en schokbrekers, en ik hoop dat ik door 1 vd 2 of beiden aan te passen de bus minder overhelt en mss wat hoger op zijn poten komt te staan. alles van vw wagen nieuw aanschaffen zal wel geen probleem zijn, maar de financiën wel, wil het wel goed doen maar als het niet duur hoeft te zijn dan geniet dat natuurlijk de voorkeur, hoop op goeie tips en oplossingen. tot spoedig.

mvg Norman
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: achter vering/overhellen

Bericht door harm.eikelkamp »

overhellen is alleen aan te passen door de stabilisatie te verzwaren......dus de stabilisatiestang verzwaren voor en achter of.......een zwaarder veren pakket/het pakket een langer veerblad toe voegen.

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
norman
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 19, 2019 5:53 pm

Re: achter vering/overhellen

Bericht door norman »

hallo Harm,
bedankt voor de reactie maar voor de zekerheid toch effe een vraag. met het veren pakket bedoel je dus eigenlijk de bladveren? ik heb nu 1 bladveer per kant, maar kan ik er zomaar eentje er tussen plaatsen (of meer). moet ik hierbij op een bepaalde lengte en/of dikte letten. of zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet houden,

gr Norman
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: achter vering/overhellen

Bericht door harm.eikelkamp »

welk type crafter heb je....misschien even via pb kenteken kan ik eff kijken voor je
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: achter vering/overhellen

Bericht door harm.eikelkamp »

kijk hier eens naar https://www.easycarparts.nl/product/ver ... /HV-198190 dit zou ook een oplossing zijn
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie