Waterlek. Help!!

Alles over camperbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jolijndhaenen
Berichten: 36
Lid geworden op: wo nov 02, 2016 1:15 pm

Waterlek. Help!!

Bericht door jolijndhaenen »

Hallo iedereen

Mijn lt28 sven hedin heeft een groot probleem.
Er komt water binnen in de rechter achterhoek van mijn camper.
Waar de kabels uitmonden drupt er water naar beneden. Dus hoger dan de achterdeur net onder dakgoot.
Is dit dan van de dakgootjes?
Hoe los ik dit op? Iemand tips

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
John_LT
Berichten: 72
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 1:38 pm

Re: Waterlek. Help!!

Bericht door John_LT »

Heb je de kitnaad tussen dak en regengoot al eens bekeken? Die wil nog wel eens vergaan. Rechts en links achter zitten lekgaatjes in de regengoot, zijn die nog open? Anders blijft er water in staan.
Gebruikersavatar
jolijndhaenen
Berichten: 36
Lid geworden op: wo nov 02, 2016 1:15 pm

Re: Waterlek. Help!!

Bericht door jolijndhaenen »

We gaan ervan uit dat het de kitnaad is die aan vernieuwing toe is.
Zal dus kitten worden.
Welke kit gebruik ik hier best voor? :roll:
Gebruikersavatar
John_LT
Berichten: 72
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 1:38 pm

Re: Waterlek. Help!!

Bericht door John_LT »

Ik heb dat afgelopen zomer gedaan met 3 tubes innotec adheseal. Snij de huidige kitlaag diagonaal in en snij hem los van het polyester dak. Waarschijnlijk zie je hier en daar roestplekken onder de kitlaag, die kun je wegeschuren met van die draadwieltjes voor op je boormachine, die verkopen ze bij de action voor weinig. Zet het kale metaal daarna in de primer en kit het geheel vervolgens netjes af. Innotec raadt primer aan voor betere hechting met de oude kitlaag, ik heb dat wel gedaan maar vond het transparante spul wat uit die spuitbus kwam maar weinig toevoegen eerlijk gezegd.
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Re: Waterlek. Help!!

Bericht door Rik »

John_LT schreef: di dec 01, 2020 9:04 pm Rechts en links achter zitten lekgaatjes in de regengoot, zijn die nog open? Anders blijft er water in staan.
De afwateringsgaatjes in de dakgoot kun je beter dichtkitten of -lassen. Die gaatjes zijn nuttig als je het originele lage metalen dak hebt. Heb je een polyester dak, dan zit er een hoop kit in de dakgoot om het dak mee vast te maken. Als de ontwateringsgaatjes dan open zijn, kruipt er juist water vanaf de onderkant van de dakgoot onder de kitlaag. Ik zag het tijdens een regenbui gebeuren: water loopt over de rand van de dakgoot, blijft onder aan de dakgoot hangen en verdwijnt in dat ontwateringsgaatje door capillaire werking. Dus dakje losmaken, gaatjes dichtmaken!
Plaats reactie