Electrolux koelkast gasaansluiting

Alles over camperbouw
Plaats reactie
jaap
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 11, 2008 7:30 pm

Electrolux koelkast gasaansluiting

Bericht door jaap »

Hallo daar,

Ik ben sinds een paar weken terug gelukkige eigenaar van een LT camper 8)

Maar de vorige eigenaar heeft dus de koelkast nooit op gas gebruikt, hij was zelfs niet aangesloten. Nu was ik gisteren opzoek naar de aansluiting maar het was me niet volledig duidelijk waar die zat.
Uiteindelijk wel een mogelijk aanvoerpijpje gevonden maar nergens iets van een koppeling.

https://imgur.com/NqkeebZ
https://imgur.com/ctPXNm4

De koelkast werkt prima op 12v en 220v maar de oranje schakelaar voor het gas brandt niet als ik hem aanzet. Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat je de ontsteking hoort tikken of niet, dat doet ie in ieder geval ook niet.

Iemand die hier meer van weet?

Merci!
Sven Scholten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jan 13, 2019 7:40 pm

Re: Electrolux koelkast gasaansluiting

Bericht door Sven Scholten »

Goeden dag,

Het pijpje is idd de gas aansluiting. Hier kan je gewoon koppelstukjes met knelfitting voor krijgen. De ontsteking werkt op 12 volt, maar moet wel apart aangesloten worden. Dit is een andere aansluiting als het 12 volt element. Je hoort de ontsteking idd tikken tot de vlam brandt.

Tip: Maak de brander schoon als deze zo lang niet gebruikt is. Deze zit in een 'kooitje' aan de achterzijde onderaan de verwarmings elementen.

Mocht je er niet uitkomen, kan ik delen van de (inbouw) handleiding voor je kopiëren.

Groeten Sven.
jaap
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 11, 2008 7:30 pm

Re: Electrolux koelkast gasaansluiting

Bericht door jaap »

Bedankt voor de reactie, ga 't van de week eens bekijken!
Florian
Berichten: 8
Lid geworden op: za mei 28, 2022 4:51 pm

Re: Electrolux koelkast gasaansluiting

Bericht door Florian »

Beste Sven,

Mocht je ook een tip hebben voor het volgende, dan graag: ik krijg de electrolux op gas wel aangestoken, maar zodra ik de vlam iets hoger wil zetten, gaat deze weer uit. Ik neem aan dat de brander schoongemaakt moet worden, maar krijg deze er niet uit…
Vast dank!

groeten,
Geert
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Electrolux koelkast gasaansluiting

Bericht door harm.eikelkamp »

Meestal is het thermokoppel dan kapot
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie