Slaapplek cabine

Alles over camperbouw
Plaats reactie
Frederike
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 25, 2021 1:53 pm

Slaapplek cabine

Bericht door Frederike »

Hi,

Vooral een update of wellicht ter info voor anderen, want ik vond het echt een zoektocht.

We hebben een 3e slaapplek voor onze dochter gecreeerd in de cabine van onze brandweer LT35 uit 1984

Door er een vouwmatras in de leggen, op maat te snijden om het stuur heen, heeft ze nu een bed! We hebben een oud camping tafeltje gedemonteerd, waardoor deze nu over de bijrijdersbank schuift en met 2 poten de bank verbreed, waardoor het matras van 70 cm goed past en tegen het dashboard aan ligt. Gelijk een mooie plek voor haar boeken en knuffels.

We hadden nog gekeken naar een hangmatje van toffecampers, die hebben ze ook passend voor de LT met als maat 170 lang en hangt dan tussen de spijlen. Maar we waren toch wat huiverig om te boren in de spijlen. Maar het schijnt dat er mensen zijn die dit wel hebben. Hoor graag als iemand dit leest en ervaring mee heeft, als dan t matrasje toch anders moet dan is de hangmat echt wel... tof.

Groet Frederike
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Slaapplek cabine

Bericht door WilfredT2 »

wij hebben in onze t2 een hangmatje boven de voorstoelen.

met de komst van onze 3e dit zomer, moet er voor komend zomer ook een hangmat in de LT boven de voorstoelen. Het boren in de stijlen stelt niet zoveel voor hoor, de impact is minimaal

Groet Wilfred
Frederike
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 25, 2021 1:53 pm

Re: Slaapplek cabine

Bericht door Frederike »

Ah goed te horen wilfred! Maar waar maak jij uit op dat het weinig impact heeft? Het is juist dat het met die dubbele wanden idd weinig uit lijkt te maken, maar weet dit niet te staven met een onderbouwing anders dan zicht...

Die van de T2 ook gezien idd. Vond die van toffe campers ook echt mooi, dus die hou ik op mijn optie lijstje dan :)

En gefeliciteerd met een derde opkomst! Wordt gezellig vol in de camper
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Slaapplek cabine

Bericht door WilfredT2 »

het enige wat je doet, is een gaatje van 4 mm in de stijl boren. Daar wordt de stijl echt niet minder van. je hebt gelijk dat ik geen 'crashtest' gedaan heb, maar de bevestiging is 1 schroefje.

stel je hebt een heel klein roestplekje van 1x1 cm op je stijl dan is die al meer verzwakt dan nu door dit schroefje
Frederike
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 25, 2021 1:53 pm

Re: Slaapplek cabine

Bericht door Frederike »

Hi Wilfred, snap je! Het zijn alleen 4 schroefjes (per stijl dus 16 in totaal) en roest binnen lijkt me ook geen goed plan ;)

Ach ja, we houden m in gedachten. Dank!
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Slaapplek cabine

Bericht door WilfredT2 »

nee, geen 4 schroefjes per stijl, 4 schroefjes in totaal.

1 schroefje per stijl.
Frederike
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 25, 2021 1:53 pm

Re: Slaapplek cabine

Bericht door Frederike »

Das dan anders bij jouw hangmat. Die van toffe campers heeft 4 per stijl, namelijk een oog op plaat met 4 schroefjes per stijl.
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Slaapplek cabine

Bericht door WilfredT2 »

ik heb hem zelfgemaakt, dus het zal inderdaad anders zijn.

Het idee is natuurlijk wel gejat :)

wat plaatjes erbij:

dit is de schroef op de stijlen:

Afbeelding

En het bedje in aanbouw:
Afbeelding
Frederike
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 25, 2021 1:53 pm

Re: Slaapplek cabine

Bericht door Frederike »

Mooi!
Plaats reactie