power problemen VW LT35 2.5 TDI ANJ motorblok

Volkswagen LT 2 (1996-2006)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Missouri
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 26, 2010 5:32 pm
Locatie: Stadskanaal

power problemen VW LT35 2.5 TDI ANJ motorblok

Bericht door Missouri »

We hebben een VW Karmann Missouri 635SL gekocht.
Met maar 52000km op de klok en we zijn de 3e eigenaar.

Toen we de camper gingen ophalen ging hij maar amper 85 km/uur.
Dat was ff flink balen. TDI blokkie loopt echt lekker in het rond.
Het eerste wat ik heb gedaan is de ERG klep eraf gehaald en schoongemaakt. Om zeker te weten dat de EGR klep goed sluit.
Daarna de vacuum van de EGR eraf gehaald. Want al die roet wil ik niet in mijn blok.
Maar probleem bleef.
Toen de LMM na laten meten, deze was niet oke.
Deze vervangen door een Pierburg LMM , deze moet beter zijn dan een Bosch (?).
Toen hadden we weer powerrrrrr en liep hij veel harder en was veel feller.
Maar soms kwam probleem terug en was het de volgende dag weer goed.
Daarom de turbo druksensor vervangen en de luchtfilter, het leek eerst goed maar na een paar ritten waren er weer problemen.
Bleek dat de N75 klep voor de turbo waste gate kuren had, dus deze ook maar vervangen.
Nu merk ik echt het verschil met de eerste rit en nu, hij is lekker pittig met het rijden. Niet dat ik wil scheuren met de camper , maar het is soms altijd handig met invoegen enz.

Alleen ik heb nog 1 klein probleempje waar ik heel nieuwsgierig naar ben wat het is.
Als ik in de 4e versnelling 3000 toeren rij, of in de 5e versnelling 3000 toeren rij en ik geef continu plankgas....
Dan heb ik 2 seconden gas en daarna houd hij 1 seconde in dan weer 2 seconden gas enz enz enz.
Nu rij ik niet altijd 120 km/uur in de 5e versnelling (=3000 toeren) maar ben heel nieuwsgierig
Kan dat komen door de EGR die afgekoppeld is ?
Ik heb oude EGR slangen herbruikt om versleten slangen te vervangen van onder andere de N75 klep. dus kan niet alles even terug bouwen om te kijken of het dan beter is.

Zijn er hier LT35 2.5 TDI ANJ motorblok die rijden zonder EGR ?
Groetjes Henk
Karmann Missouri LS635 2001 LT35 2.5TDI
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Bericht door vwboyruurlo »

laat de auto eens uitlezen bij een garagebedrijf, als er een fout gezien wordt op de egr klep dan kan het te maken hebben met het afsluiten daarvan, ziet de tester geen fout dan is het prima, en moet je verder zoeken

groet jeffrey
Gebruikersavatar
Missouri
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 26, 2010 5:32 pm
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Missouri »

Hoi Jeffrey bedankt voor je topic, maar ben alweer een stapje verder :D

De EGR klep kan het niet zijn heb ik gelezen op internet www.gerritspeek.nl , want de EGR wordt niet aangestuurd (open gezet) tijdens starten, vollast, deceleratie en noodloop.

Ik heb een verloop stekker gekocht van LT (rond) naar OBD.
En een diagnose kastje , hiermee kan ik alle VW auto's uitlezen.
Werkt echt perfect. Heeft me 120 euro gekost
Stekker kostte 30 euro

Nu kan ik gericht storing zoeken. En alles uitlezen.
Het blijkt dat mijn LMM kuren heeft. Het is een Pierburg imitaite uit China :evil:
Goedkoop is dus duurkoop.
Koop wel een originele Bosch LMM.
Word vervolgd
Groetjes Henk
Karmann Missouri LS635 2001 LT35 2.5TDI
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Bericht door vwboyruurlo »

helemaal superm jeb bedoeld vagcom met obd stekker en mercedes stekker

haha die heb ik lkkr ook:P:P:P

gr jeffrey
ThomasM
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 09, 2010 3:51 pm

Bericht door ThomasM »

Ik reageer hier omdat ik zelf ook enige vermogensproblemen ervaar, maar dan voornamelijk met een gebruik van de cruise control:

Ik heb een VW LT2 35A uit 2000 met dezelfde motorcode.
Verlengd en verhoogd. KM.stand inmiddels 140 000.

Met gebruik van gaspedaal is op vlakke weg 125 op de teller te halen, afwijking van de teller is overigens nihil volgens mijn tomtom.

Echter gebruik ik de cruise control, dan zakt vrijwel meteen de snelheid terug naar 110 op de teller, en extra gasgeven is dan alleen nog mogelijk met het gaspedaal.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Gebruikersavatar
Missouri
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 26, 2010 5:32 pm
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Missouri »

Heb een originele LMM erin gezet en nu is alles oke :D

ThomasM, hoe activeer jij je CC ?
Volgens mij onthoud hij de laatste snelheid , maar klik je hem aan via de plus op je CC hendel dan pakt hij de snelheid waarmee je rijd.
Groetjes Henk
Karmann Missouri LS635 2001 LT35 2.5TDI
Teake
Berichten: 19
Lid geworden op: vr aug 15, 2008 10:34 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Teake »

Hoi Missouri,

Ik had ook vermogenproblemen en heb de EGR klep (die niet echt erg vervuild was) schoongemaakt en de LMM vervangen door een originele Bosch (120 euro), mijn garage wilde me geen Chinese Pierburg leveren omdat daar vaak klachten over zijn.
Ik wil nog een EGRplaat plaatsen, want het inlaatspruitstuk ziet er nog aardig schoon uit en dat wil ik graag zo houden, als de plaat de toevoer van vuile verbrandigsgassen afsluit, dan kan je de EGRklep en de vacuumslangen toch gewoon laten zitten, of krijg ik dan problemen?
Heb jij ook nog wat moeten veranderen in het motormanagsysteem?

Groet,

Teake

http://vantastique.bekijknu.nl/
They call me Mellow Yellow!
Gebruikersavatar
Missouri
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 26, 2010 5:32 pm
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Missouri »

Hoi Teake,

Als je zeker weet dat je EGR schoon is , is de makkelijkste manier om de vacuumslang van je EGR eraf te halen en deze af te dichten .

Dan ben je klaar met alles, en je hoeft dan geen EGR plaatje te monteren.

Je hoeft dan ook niets te veranderen aan je motor-manage-systeem
Groetjes Henk
Karmann Missouri LS635 2001 LT35 2.5TDI
Dorus34
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 03, 2010 11:25 am
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Dorus34 »

Missouri schreef:
Ik heb een verloop stekker gekocht van LT (rond) naar OBD.
En een diagnose kastje , hiermee kan ik alle VW auto's uitlezen.
Werkt echt perfect. Heeft me 120 euro gekost
Word vervolgd
Hallo Henk
Wij hebben ook een Missouri 635SL 2004 met een MWM AUH motor.
Via Primus contact gehad, zij kunnen niet garanderen dat de AUH met hun apparatuur uitgelezen kan worden, bovendien ruim 400 Euro.
Mijn vraag:
wat is het type en waar gekocht?
is bekent of de AUH met jouw kastje wel uitgelezen kan worden?

Mvrgr Theo
Gebruikersavatar
Missouri
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 26, 2010 5:32 pm
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Missouri »

Hoi Theo,

Het kastje heb ik gekocht bij autoshopWinsum http://www.autoshopwinsum.nl/N_frame.ht ... rt_74.html

En een verloop stekker bij Smeets
http://www.diagnoseapparatuur.nl/scanto ... sluitkabel

Of het gaat werken ? Denk het wel, maar weet het niet zeker.
Anders een keertje op de koffie komen in Stadskanaal , dan kunnen we het testen :D
Groetjes Henk
Karmann Missouri LS635 2001 LT35 2.5TDI
Dorus34
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 03, 2010 11:25 am
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Dorus34 »

Missouri schreef:Hoi Theo,

Het kastje heb ik gekocht bij autoshopWinsum //

Anders een keertje op de koffie komen in Stadskanaal , dan kunnen we het testen :D
Hallo Henk
Bedankt voor de gegevens en jouw uitnodiging, jammer dat je nogal ver weg woont anders was het zo gepiept.
Als de wagen uit de winterstalling komt ga ik eerst nog eens proberen een test met die van Gerrit Speeks te organiseren, wel duurder maar dichtbij, wanneer ik wat meer weet kom ik er op terug.
Nogmaals bedankt.
Mvrgr Theo
peet
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 12, 2020 3:02 pm

Re: power problemen VW LT35 2.5 TDI ANJ motorblok

Bericht door peet »

Beste Missouri,

Het is even geleden dat hier overlegd is, maar toch graag wat info. Kan je met jouw diagnosekastje behalve motormanagement ook je remsysteem uitlezen?

Groet,

Peter
VW LT35 BBF 2005
Plaats reactie