Afstandsbediening inleren

Volkswagen LT 2 (1996-2006)
Plaats reactie
Xammy39
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 16, 2021 6:30 pm

Afstandsbediening inleren

Bericht door Xammy39 »

Ik heb een VW LT uit 2006 en heb onlangs de batterij van de tweeknops afstandsbediening vervangen. Sindsdien werkt die niet meer. Het rode LEDje licht op wanneer ik de knoppen indruk maar de auto reageert niet.
Kan nergens meer vinden hoe je de afstandsbediening aan de auto koppelt, ik heb het vermoeden dat het daaraan ligt. Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen?
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Barny »

na het vervangen van het batterijtje hoeft hij niet ingeleerd te worden
en het inleren kan alleen met een computer, waarbij je al je sleutels even moet meenemen

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Xammy39
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 16, 2021 6:30 pm

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Xammy39 »

Barny schreef: zo okt 17, 2021 7:05 am na het vervangen van het batterijtje hoeft hij niet ingeleerd te worden
en het inleren kan alleen met een computer, waarbij je al je sleutels even moet meenemen

Barny
Ik heb het ooit eerder bij de hand gehad, toen is het me gelukt om ze weer te pairen met de auto. Het zou wel moeten kunnen. Het moet een procedure zijn van een aantal seconden het contact aan, vervolgens uit en de afstandsbediening knoppen indrukken. Kan alleen nergens meer terugvinden hoe die procedure was.
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Barny »

als je alleen maar de deurvergrendeling wil programmeren kan je het volgende proberen

- Sleutelbaard in contaktslot steken



- Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen



- Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier



- Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken



- De nieuwe sleutel is ingeleerd
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Plaats reactie